Brugt klaver, hvad er det værd??
Fra : soeren.maagaard@skol~

Dato : 19-01-01 17:07

Hvem ved noget om gamle klaverer?? Mærke Larsen & Petersens
pianokompagni.
Vi har et ældre nøddebrunt klaver. Det er nok 30 år gammelt. Det er
slidt skal stemmes og der skal højst sandsynlig nye filtdimser på. Hvad
koster det at renevore, så det kan bruges igen?

Jeg vil være træt af at sælge det for 1000, hvis det er 10.000 værd.
Så please hjælp, der kommer nogen og kigger på det i morgen.
Ville nogle billeder hjælpe??

mvh Søren Maagaard

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Fra : Michael Andersen - M~

Dato : 17-02-01 21:05

Hejsa!

jeg er ikke ekspert men har da selv haft et rigtigt upright inden jeg
anskaffede mig et roland...som kunne bæres op på 3. sal!
Det er svært at komme af med klaverer idag, mange blivet givet gratis væk og
antikke klaverer som ellers har en større værdi sælges for næsten ingenting.
jeg fik selv mit billigt....hvis jeg selv hentede det..
Det er lidt trist!

En normal stemning koster ca. 500 kr
Hvis det ikke er stålramme taber det nok hurtigt værdien da rammen giver
sig..
Ofte skal der sættes nye stemmeskruer i gamle klaverer, disse er dog ikke så
dyre!
Strengene bliver ofte "udvalgt" eller specielt lavet til det enkelte
klaver..har jeg ladet mig fortælle af en klaverstemmer... fordi ingen
klaverer er ens!

Håber du kan bruge det...ellers se i telefonbogen og kontakt en
klaverstemmer, de ved jo sådan noget!

Michael