Gør mig lidt klogere....
Fra : Morten Holberg

Dato : 02-01-02 17:56

Godt nytår til alle.

Jeg skal ud og købe en ny mobiltelefon om ganske kort tid. Mine behov er
relativt små, idet at jeg på en uge ringer en halv time og hiver 50 stykker
sms ud af ærmet. Derfor skal jeg bruge en - ikke alt for langsom ordbog-
samt lang standby- og taletid. Disse ting opfylder Ericsson (og det skal
helst være en Ericsson) T39, men spørgsmålet er om ikke jeg vil kunne nøjes
med T29'eren?

Så derfor skal jeg bruge et par stykker (eller mange) til at gøre mig lidt
klogere om forskellene på disse to telefoner.

Morten Holberg

- In an interstellar burst im back to save the universe!!!

Fra : Fischer

Dato : 02-01-02 18:39

> [...]
>
> Så derfor skal jeg bruge et par stykker (eller mange) til at gøre mig lidt
> klogere om forskellene på disse to telefoner.

T39 har sine styrker på data-siden (GPRS, High Speed Data, IR, Bluetooth,
kalender), hvilket det ikke lyder som om du har brug for. T39 er desuden
tri-band og kan derfor bruges i USA.
T39 har desuden længere standby/taletid på batteriet.

Rent funktionsmæssigt synes jeg absolut at T39 er de ca. 1k mere værd - det
er en ren monster-fon!
Men hvis man ikke har noget at bruge de ekstra funktioner til, kan man jo
lige så godt spare pengene.

*Fischer

Fra : Ivan G

Dato : 02-01-02 19:52

> stykker
> nøjes

Skal det være ericsson..?? Nokias telefoner er da klart bedre til
sms.(Hurtig ordbog, modsat ericssons!) T39 ville da være at skyde gråspurve
med kanoner....

det lyder mere som en 3310.....

Ivan G

Fra : Morten Holberg

Dato : 02-01-02 20:32

Ivan G <litz2001@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:1FIY7.10988$Zm5.1027790@news000.worldonline.dk...

> det lyder mere som en 3310.....

Nej tak, den bryder jeg mig ikke om.

Fra : maxses

Dato : 03-01-02 06:28

> Skal det være ericsson..?? Nokias telefoner er da klart bedre til
> sms.(Hurtig ordbog, modsat ericssons!) T39 ville da være at skyde
gråspurve
> med kanoner....

Lige en ting ang. t9 på ericsson, jeg synes at jeg hørt at på T65 & T68
kommer ordbogen til at være ganske hurtig hvis man forstørre
teksten...(det er kun noget jeg har hørt)

Mvh Max

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter Rongsted

Dato : 03-01-02 09:08

"maxses" <maxses.news@kandu.dk> wrote:

>gråspurve
>
>Lige en ting ang. t9 på ericsson, jeg synes at jeg hørt at på T65 & T68
>kommer ordbogen til at være ganske hurtig hvis man forstørre
>teksten...(det er kun noget jeg har hørt)

Jeg har ikke prøvet T65. Men min T68 er sløv med stor og medium
skriftstørrelse (hvis der er forskel, er den ikke stor). Med lille
skrift er den meget sløv.

Det gælder iøvrigt også når man scroller i WAP og redigerer en kontakt.

Peter

Fra : Morten Holberg

Dato : 02-01-02 20:36

Hmm, er der en venlig sjæl der vil forklare nedenstående?

GPRS er?

IR er ?

Bluetooth er ?

High Speed Data er vel beregnet til modtagelse/forsendelse af email samt WAP
går jeg ud fra...

Fra : Devast8or

Dato : 02-01-02 20:46

Morten Holberg <morten.holberg@get2net.dk> wrote in message
> Hmm, er der en venlig sjæl der vil forklare nedenstående?

Kan da prøve :)

> GPRS er?

Aner det ikke

> IR er ?

InfraRød

> Bluetooth er ?

Noget data overførsel sjov via radiobølger (svjh). Ved ikke helt hvad det
bruges til i en mobil.

> High Speed Data er vel beregnet til modtagelse/forsendelse af email samt
WAP
> går jeg ud fra...

Det lyder vist meget rigtigt, men jeg er ikke sikker.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-01-02 20:53

"Morten Holberg" <morten.holberg@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> GPRS er?

General Packet Radio Service
En pakkekoblet måde at surfe på nettet med sin mobiltelefon.
Oftest betales pr megabyte istedet for pr minut

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Bill

Dato : 02-01-02 21:12

Her i familien har vi både en T29 og en T39.
Begge er super. T39 er suveræn når man vil kombinere kalender, notesbog og
mobiltelefon.
T29 er en virkelig god og flot telefon der kan det meste på en god og let
måde.
Dit behov lyder mere i retning af T29.
Ericsson er klart at foretrække frem for Nokia.
Bill

Fra : Holmes

Dato : 02-01-02 22:09

"Bill" <sendmig@hotmail.com> wrote in message news:3c3369bb$0$62872$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
[haps]
> Ericsson er klart at foretrække frem for Nokia.

Sludder - Nokia 8310 styrer

Fra : Sking aka Crash Over~

Dato : 03-01-02 07:59

"Holmes" <none@none.sk> wrote in message
:
: "Bill" <sendmig@hotmail.com> wrote in message
: [haps]
: > Ericsson er klart at foretrække frem for Nokia.
:
: Sludder - Nokia 8310 styrer

Korrrrrrrrrrrrrrrrrrekt!

Fra : Ivan G

Dato : 03-01-02 00:37

> : Sludder - Nokia 8310 styrer

Lige bortset fra at i har ret, så var det jo ikke det spørgsmålet gik på.
Nokiaerne svarer bedst til din beskrivelse af hvad du har brug for. Kan du
ikke lide den er sagen jo så en anden. T39 kan en masse ting. Er,
funktionsmæssigt set, nok den bedste telefon til prisen. Men både t29 og t39
er pakket ind noget af det tarveligste plast-cover man kan forestille sig.
Knapperne og menuerne er, efter min mening, for dårlige. Misforstå mig ikke,
jeg har en t39 selv, bruger den KUN til GPRS og anden leg. Som almindelig
telefon, foretrækker jeg til hver en tid Nokia, da de er lettest at
anvende(lettere tilgængelige menuer). Prøv evt. at besøge en forhandler og
prøv de forskellige modeller.

Ivan G

Fra : Holmes

Dato : 03-01-02 14:25

"Ivan G" <litz2001@worldonline.dk> wrote in message

> Lige bortset fra at i har ret, så var det jo ikke det spørgsmålet gik på.
[snip]
>Prøv evt. at besøge en forhandler og prøv de forskellige modeller.
>
> Ivan G

Ah...jo...det var selvfølgelig det bedste svar.
Jeg blev bare lige revet med på den mest selvfede måde af uhæmmet beundring
for min egen 8310'er....

Holmes

Fra : Fischer

Dato : 03-01-02 19:14

> Som almindelig telefon, foretrækker jeg til hver en tid Nokia, da de er
> lettest at anvende(lettere tilgængelige menuer).

Dette argument hører man altid for Nokia.
Hvad sker der med folk når de får en Nokia - mister de evnen til at bruge
andre mobiltelefoner?
Er det en form for menu-narkomani?

Jeg er vant til Ericsson og de få gange jeg har haft en Nokia i hånden, har
menuerne ikke virket specielt logiske. På den anden side bliver man helt
nysgerrig. Hvad gemmer der sig af enestående oplevelser i disse menuer som
man åbenbart konstant skal sidde og bladre i?

Når jeg køber en ny telefon, så bruger jeg ½ dag på at gå hele skidtet
igennem og til at få den sat op som jeg vil have den. Herefter bruger jeg
telefonbogen og sender en SMS i ny og næ.
Jeg skal ikke udelukke at det netop er fordi jeg har en Ericsson, at jeg
ikke bruger timevis hver dag til at bladre i mobil-menuer. Til gengæld når
jeg at få lavet så mange andre ting.

*Fischer

Fra : Fischer

Dato : 03-01-02 18:11

> Sludder - Nokia 8310 styrer

Øh - jeg har altid undret mig over hvad der retfærdiggører at Nokia 8310
skal være 1100,- kr. dyrere end Ericsson T39.
Den lidt hurtigere T9 og en indvendig antenne ..... ?
Fniz!

*Fischer

Fra : Peter Rongsted

Dato : 03-01-02 09:04

> [...]

>helst være en Ericsson) T39, men spørgsmålet er om ikke jeg vil kunne nøjes

T29 lyder som den telefon, du helst vil have. Men hvorfor skal det være
en Ericsson? Jeg har endnu tilgode at opleve en Ericsson med hurtig T9
ordbog. Jeg har dog kun prøvet T29, som er ualmindelig sløv og T68 som
bare er sløv. Jeg har selv en T68, men sender kun en eller to SMS om
dagen, så for mig er det ikke det store problem.

Alcatel OT501 er rigemelig hurtig, men Nokia overgår dem alle på T9
området (har ikke prøvet en Siemens med T9).

Peter

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-01-02 09:20

"Peter Rongsted" <nulldev@rongsted.dk> skrev i en meddelelse
> Alcatel OT501 er rigemelig hurtig, men Nokia overgår dem alle på T9
> området (har ikke prøvet en Siemens med T9).

Jeg har en Siemens T9 og jeg har aldrig skænket det en tanke at ordbogen
skulle kunne være langsom, så det kunne jo tyde på at den er pæn hurtig

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-01-02 09:25

> Siemens T9

En Siemens _med_ T9 (S35) skulle der selvfølgelig stå

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : maxses

Dato : 03-01-02 09:33

"Martin Højriis Kristensen" skrev d. 03-01-02 09:20 dette indlæg :
> [...]
ordbogen
> skulle kunne være langsom, så det kunne jo tyde på at den er pæn

Det er lidt komisk at Ericsson er de langsomste, eftersom det var dem
som udviklede det...

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter Rongsted

Dato : 03-01-02 10:29

>ordbogen
>hurtig
>

>Det er lidt komisk at Ericsson er de langsomste, eftersom det var dem
>som udviklede det...

Ericsson var nærmest sidst til at tage T9 i brug. Og de udviklede det
IKKE! Det er Tegic, som gjorde det. www.tegic.com

Peter

Fra : maxses

Dato : 03-01-02 10:51

"Peter Rongsted" skrev d. 03-01-02 10:29 dette indlæg :

T9

> Ericsson var nærmest sidst til at tage T9 i brug. Og de udviklede det
> IKKE! Det er Tegic, som gjorde det. www.tegic.com
>
> Peter

Har du kigget efter hvem der ejer hvem?

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter Rongsted

Dato : 04-01-02 07:52

"maxses" <maxses.news@kandu.dk> wrote:

[snip]

>Har du kigget efter hvem der ejer hvem?

Nej, det havde jeg ikke. Men det har du åbenbart heller ikke. Tegic blev
1. dec 1999 overtaget af America Online.

http://www.tegic.com/pressreleases/pr_aolacquisition.html

Peter

Fra : Claus Rolsted

Dato : 03-01-02 14:20

>Alcatel OT501 er rigemelig hurtig, men Nokia overgår dem alle på T9
> området (har ikke prøvet en Siemens med T9).

Nu vi nævner alle de forskellige mobilmodeller med T9, synes jeg lige, at
jeg ville nævne at Panasonic's T9-ordbog kører ganske udmærket (på min
GD93). Men det kørte dog en lille smule hurtigere og bedre på min gamle
Nokia 3310, skal jeg også retfærdighedsvist nævne (selvom jeg ikke i øvrigt
bryder mig om 3310).

Claus Rolsted

Fra : Morten Holberg

Dato : 04-01-02 18:51

Peter Rongsted <nulldev@rongsted.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c340e11.696151539@news.inet.tele.dk...
> T29 lyder som den telefon, du helst vil have. Men hvorfor skal det være
> en Ericsson? Jeg har endnu tilgode at opleve en Ericsson med hurtig T9
> ordbog.

Kan man ikke bare slå ordbogen fra?