Spøgelser?
Fra : Niels Jørgen Jensen

Dato : 02-01-02 00:06

Findes der nogle "ghost Busters" som kan fortælle mig om
jeg eventuelt har fået spøgelser i min IE 6,0. ?
Grunden til mit spørgsmål, er at mine links under foretrukne,
en efter en, henviser til
http://opasia.dk/cgi-bin/msquicklinks.cgi?http://www.nordjydske.dk
Dette eksembel er mit link til Aalborg Stifttidendes web-avis, som hidtil
har fungeret
upåklageligt. Andre dage er det links til andre web-aviser som pludselig
henviser til
TDC service side. Er det TDC som er "kreative", eller hvad sker der?.
Det er f...... iriterende.
Er der nogen som oplever noget tilsvarende?
Ps. Jeg er kunde hos TDC.....Endnu.
MVH Niels Jørgen Jensen

Fra : Flemming Mahler Lars~

Dato : 02-01-02 15:00

Niels Jørgen Jensen wrote:

> [...]
> http://opasia.dk/cgi-bin/msquicklinks.cgi?http://www.nordjydske.dk
> Dette eksembel er mit link til Aalborg Stifttidendes web-avis, som hidtil

Linket fungerer fint hos mig...

> Andre dage er det links til andre web-aviser som pludselig

> henviser til TDC service side. Er det TDC som er "kreative", eller hvad sker der?.

Vi har ikke haft rodet med den funktion siden september sidste år ('01).

// Flemming

ps. "TDC Service side" er i øvrigt vores 404-side...
--
Flemming Mahler Larsen, Media & Portal Technology @ TDC Internet
http://card.netfactory.dk/ , +45 3552 6452

Fra : Niels Jørgen Jensen

Dato : 07-01-02 14:31

> Flemming Mahler Larsen, Media & Portal Technology @ TDC Internet
> http://card.netfactory.dk/ , +45 3552 6452

Hej Flemming....Mon du kort kunne forklare mig hvad det er for en "funktion"
TDC kan gå ind og "rode" med, så mine private links, ender på jeres
"404" side?. Jeg vil lige tilføje, at alle mine links har de korrekte
adresser.

Skal jeg slette/ opdatere...et eller andet for at undgå TDC internets
aldeles utilstedelige
indblanding?

Som jeg ser det, kan denne indblanding kun skyldes at TDC internet, på
grund af indgåede aftaler med kommercielle firmaer, ønsker at lede trafikken
om ad
diverse "internetportaler", på grund af reklameværdien. Ikke på grund af
antal "klik"
som foreslået af en anden, men fordi man simpelthen ikke kan undgå at se de
ulidelige reklamer, og så er det jo ikke så smart at folk bruger "mine
foretrukne" funktionen
i Explorer. Sådanne foretrukne links, leder jo direkte til den side man
ønsker...
uden om de fleste reklamer.

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 08-01-02 01:34

On 07 jan 2002 Niels Jørgen Jensen enriched usenet with:

> [...]
> "funktion" TDC kan gå ind og "rode" med, så mine private links,
> ender på jeres "404" side?. Jeg vil lige tilføje, at alle mine

Bogmærker fra en installeret Opasia, Nettid eller Netbasis cd har denne
form.

> Skal jeg slette/ opdatere...et eller andet for at undgå TDC
> internets aldeles utilstedelige
> indblanding?

Ret dine bogmærker til den rigtige form, og undlad at installere flere
cd'er fra TDC internet.

> [...]
> bruger "mine foretrukne" funktionen i Explorer. Sådanne foretrukne
> links, leder jo direkte til den side man ønsker... uden om de

Formen er valgt udfra den betragtnig, at man gerne vil have lidt snor
i, hvor de bogmærker, man installerer i kundernes browser, peger hen.
Man har tidligere haft et link til siden www.newsgroups.dk, der
tidligere var en side om danske nyhedsgrupper, men som sidenhen blev
solgt og lavet om til en pornoside. TDC internet tilstræber at have et
image som en familievenlig udbyder med kundernes sikkerhed i højsædet,
og så er det ikke smart at installere bogmærker til pornosider i
kundernes browser.

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi

The place to be

Fra : Leo Vaeversted

Dato : 02-01-02 22:26

> TDC service side. Er det TDC som er "kreative", eller hvad sker der?.
> Det er f...... iriterende.

Hvis de får penge for hvert klik som ryger gennem deres system, så er de
kreative.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-01-02 22:29

"Leo Vaeversted" <leo@venlig.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis de får penge for hvert klik som ryger gennem deres system, så er
de
> kreative.

Det kan jeg ikke lige regne ud hvordan man skulle tjene på.
Jeg kunne forestille mig det er for at kunne rette fejl efter produktion
af CD'erne

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Flemming Mahler Lars~

Dato : 02-01-02 22:56

Martin Højriis Kristensen wrote:

> "Leo Vaeversted" <leo@venlig.dk> skrev i en meddelelse

Det gør vi ikke. Du må have set "Conspiracy Theory" eller ligende for
mange gange

> Det kan jeg ikke lige regne ud hvordan man skulle tjene på.
> Jeg kunne forestille mig det er for at kunne rette fejl efter produktion
> af CD'erne

Nemlig. De er såvidt vides fra den første "Tele Danmark"-brandede udgave
af Internet Explorer 4.01.

// Flemming