Hvad hedder denne sang (Prince)
Fra : Sylte

Dato : 15-01-01 23:24

Hvad hedder den første sang i dette filmklip fra Thomas Uhrskov's hjemmeside

http://uhrskov.dk/video.php4?prg=2&klip=19 (kræver realplayer) (50 - 65
sek)

Det lyder lidt som Prince, men jeg er ikke sikker. Den mand har jo lavet en
million sange....

På forhånd tak...

Ps. Jeg kan forresten anbefale Thomas' skiside - den mand er for fin (:

Fra : Staalanden

Dato : 15-01-01 23:31

"Sylte" <sylte_@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
(50 - 65
> sek)
>
> Det lyder lidt som Prince, men jeg er ikke sikker. Den mand har jo

Lyder nu mere som Rolling Stones??
Men ved ikke hvilket nummer da de ikke er blandt m
--
Stålanden
staalanden@jyde.dk

Fra : Uffe Christensen

Dato : 16-01-01 02:07

> "Sylte" <sylte_@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> hjemmeside

> (50 - 65

> lavet en

Glem alt om Prince.. Det er Rolling Stones, men desværre er min player så
ringe, at jeg ikke helt kunne fange den, men mener at den er fra "Bridges To
Babylon"

UffeC

Fra : Carsten Møller

Dato : 16-01-01 11:42

Yep det ER Rolling stones. JEg kan ikke huske hvad numeret hedder, men Mick
er helt i falseten. Humleriderne lavede et gag med den melodi "ska vi spille
backgammon.."

Carsten

Fra : Robert Eriksen

Dato : 16-01-01 11:43

"Carsten Møller" wrote:

> Yep det ER Rolling stones. JEg kan ikke huske hvad numeret hedder, men Mick
> er helt i falseten. Humleriderne lavede et gag med den melodi "ska vi spille
> backgammon.."

Det skal lige siges jeg ikke har set omtalte filmstump. Men den Stones sang
Humleridderne brugte til Backgammon-sangen var Sex Drive.
Crappy sang men ganske ok video ;-P

/Robert

Fra : Sylte

Dato : 16-01-01 14:14

Jup, Carsten. Det kunne godt lyde nok som om Humleridderne har tyvstjålet
den melodi, men den har intet at gøre med "Sex Drive", Robert. Jeg har
lyttet næsten alle sangene igennem fra "Bridges To
Babylon" og der ikke ingen af de sange, der lyder som den.... Jeg har også
svært ved at forestille mig at
Rolling Stones skulle have lavet det nummer, men OK.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 16-01-01 14:33

Sylte wrote:

> Jup, Carsten. Det kunne godt lyde nok som om Humleridderne har tyvstjålet
> den melodi, men den har intet at gøre med "Sex Drive", Robert.

Hvilken af dem har intet med Sex Drive at gøre?
Den oprindelige fra Uhrskov's side eller Humleridderne's Backgammon-sang? Er
det sidstnævnte må jeg vist have en seriøs defekt i mit indre øre.

/Robert

Fra : Uffe Christensen

Dato : 16-01-01 15:52

Sylte <sylte_@hotmail.dk> wrote in message
> [...]
> svært ved at forestille mig at
> Rolling Stones skulle have lavet det nummer, men OK.

Sangen under klippet fra skitunnellen i Holland ER en Stones-sang. Nu skal
den altså lige identificeres. Jeg prøver igen i aften.'

UffeC

Fra : Sylte

Dato : 16-01-01 17:18

Så må der sgu være to versioner af "Sex Drive" med Rolling Stones. Den
version jeg har, lyder teksten "nogenlunde" sådan her:

Sex drive, driving me mad
Wrap, strap, crazy
Gotta drive me crazy
I could drive you fast
I could drive you slow
Put me in the hot seat

Mest af alt synger han "Sex drive - driving me mad" og bestemt ikke i
falset.

Den sang, jeg mener, synger "han":

Could I be goodie
When life was simpel
You were acting ??? night and day
???? sensual
so invented
??????

som om han har nogle meget store nossere i glemme....
Er det den samme sang?o)

Fra : Robert Eriksen

Dato : 16-01-01 15:11

Sylte wrote:

> Jup, Carsten. Det kunne godt lyde nok som om Humleridderne har tyvstjålet
> den melodi, men den har intet at gøre med "Sex Drive", Robert.

Ok. Så blev det for meget for mig
En RealPlayer blev downloadet og forudsat det er samme sang der bliver brugt
hele filmstumpen igennem så er det med 100% sikkerhed Rolling Stones' - Sex
Drive.
Efter Hr. Uhrskov har fortalt hvordan man i andre landet går til
blomsterbinding og den slags i sin fritid kommer Hr. Jagger's mere eller
mindre skønne stemme frem og synger "In the beginning when life was..
etellerandet". Mere præcist er det 45 sek. inde i filmen.

/Robert

Fra : Uffe Christensen

Dato : 16-01-01 17:31

Robert Eriksen <roe@adr.dk> wrote in message
> [...]
brugt
> hele filmstumpen igennem så er det med 100% sikkerhed Rolling Stones' -

Yes! Det er "Sex Drive"

UffeC

Fra : Allan Ploug

Dato : 16-01-01 17:20

> Yes! Det er "Sex Drive"

Ehm...er det mig der er fuld??

Syns' da helt sikkert der er tale om "Mick Jagger - Sweet Thing"....???

AP

Fra : Lars D. Christensen

Dato : 16-01-01 17:43

"Allan Ploug" wrote...

> Ehm...er det mig der er fuld??
>
> Syns' da helt sikkert der er tale om "Mick Jagger - Sweet Thing"....???

Nemlig, fra "Wandering Spirit" - hør blot
http://www.cdnow.com/cgi-bin/mserver/SID=885442335/pagename=/RP/SHARE/soundc
lip.html/UPC=7567824362/disc=01/track=02/source=ENSO

/Lars

Fra : Robert Eriksen

Dato : 16-01-01 17:49

Allan Ploug wrote:

> Ehm...er det mig der er fuld??
>
> Syns' da helt sikkert der er tale om "Mick Jagger - Sweet Thing"....???

Æv æv æv æv æv!!!!!
Jeg må vist sande jeg tog fejl
Har netop konfereret med et musikleksikon (ja ok,så det var Napster) og må
vist erkende min fejl.
Der _er_ tale om Sweet Thing. "In the beginning..." osv osv. Det er der det
hele.
Til mit forsvar kan jeg så sige jeg ikke er jordens største Stones fan, og
mine højtalere er dårlige, og Real Player er noget skod, og Uhrskov taler
for meget over musikken, og der er meget baggrundsstøj her, og min moster
er syg ;-P
Men de to sange minder da meget om hinanden... synes jeg ihvertfald.

/Robert
der nu bare er 100% sikker på ....ingenting

Fra : Sylte

Dato : 16-01-01 22:34

LOL

Jeg havde aldrig fundet den sang uden jer
Tak alle sammen

Fra : Uffe Christensen

Dato : 17-01-01 00:59

> Yes! Det er "Sex Drive"
>
> UffeC

Ok! OK! Med samme undskyldninger som anført fra anden side må jeg også bide
i det sure æble: Det er "Sweet Thing". Har iøvrigt aldrig fået noget godt ud
af den der Real Player-ting.

UffeC

Fra : Michael Andersen - M~

Dato : 17-02-01 20:52

Ja..., i har næsten ret!
Jeg har den et eller andet sted i pladesamlingen..
Det er et soloalbum fra Mick Jagger...
In the beginning when life was simple...meget forvredet ord!

Den er ikke så gammel endda..95 eller deromkring jeg købte pladen!

Michael

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 18-02-01 12:04

"Michael Andersen - Musikfabrikken.dk" <info@musikfabrikken.dk> skrev i en meddelelse news:96ml3e$1rhe$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> In the beginning when life was simple...meget forvredet ord!
>
> Den er ikke så gammel endda..95 eller deromkring jeg købte pladen!

1993: Mick Jagger: Wandering Spirit. Jeg har den også.

--
Peter Brandt Nielsen brandt@etklikherfra.dk
http://w1.1537.telia.com/~u153700010