GOA???
Fra : Martin Kruse

Dato : 15-01-01 14:57

Hej NG...!

Jeg har i et stykke tid hørt tale om Goa...
Er der nogen der ved hvad/hvem det/de er?

--

MK

MK's webhelp
Portal, Webdesign og alt til dig,
der selv er igang med en side
http://www.mk-web.net

Fra : Peter Laustsen

Dato : 15-01-01 15:57

HEj!

Jo ser du, GOA er en slags techno. Baseret på dyb og til tider monotom bas,
er også psykedelisk.
Du kender sikkert alt det der wannabe-techno, preuser-techno, FØØJ. Men GOA,
det er sgu en anden stil.
Du kan evt. prøve at søge Napster af efter "Exotonic", de har lavet et
goa-nummer som hedder "Creative Alternative".

Pede...

Fra : KASPER

Dato : 15-01-01 16:21

"Martin Kruse" <martin.kruse@get2net.dk> wrote in message
> Hej NG...!
>
> Jeg har i et stykke tid hørt tale om Goa...
> Er der nogen der ved hvad/hvem det/de er?

Som Peter også kommer ind på, så er Goa en afart af techno/trance genren,
der er mere psykadelisk og meget fokuseret på monotone basgange og
"mystiske" lydeffekter.

Bands som Astral Projection eller danske KoxBox (det ældre) demonstrerer
udmærket hvad genren går ud på.

--
KASPER

Fra : CybaMerc

Dato : 16-01-01 22:04

A long time ago in a galaxy far, far away....
Martin Kruse wrote:

>Jeg har i et stykke tid hørt tale om Goa...
>Er der nogen der ved hvad/hvem det/de er?

Goa er en afart af trance, som især dyrkes i Mellemøsten. Goa
adskiller sig fra trance ved, typisk, at være mindre melodisk og have
en mere elektronisk lyd samt en mere kompleks og tekstureret
opbygning.

Genren er iøvrigt navngivet efter den indiske ø af samme navn, som
morsomt nok er et af de steder, hvor genren dyrkes mest. Goa (øen) er
den psykedeliske musiks svar på Ibiza.

Anyway, hvis du vil lytte til musik inden for genren vil jeg anbefale
Astral Projection, som et godt sted at starte. Astral Projection er
ikke bare en af de ældste grupper (inden for genren); men også en af
de bedste. De gode ved Astral Projection er, at de fint balancerer
mellem det mere kommercielle og melodiske Goa og det mere
elektroniske, som primært dyrkes af entusiaster.

En smule mere begyndervenligt er Yahels musik. Yahel Sherman, som
ligesom Astral Projection kommer fra Isreal, laver fremragende og
varieret goa, psy-trance og trance og har da også fået en del
opmærksomhed fra mange af de store hollandske DJs, heriblandt DJ
Tiësto som flittigt anvender Yahels musik i sine sets og også har
remixet ham.

Lidt i stil med Yahel; men ikke helt i samme klasse, finder man
svenske Earthbound, som dog helt sikkert er et lyt værd.

Endelig vil jeg anbefale Man With No Name, som fuldt fortjent er et
kæmpe navn, og nævne danske Koxbox (som helt sikkert er gode; men ikke
i klasse med de andre, IMO).

Der findes selvfølgelig mange andre; men nu har du da lidt at starte
med.

Fra : Duggi

Dato : 18-01-01 18:17

CybaMerc <CybaMerc@image.dk> wrote in message
> A long time ago in a galaxy far, far away....

> Goa er en afart af trance, som især dyrkes i Mellemøsten.

Hvor i Mellemøsten udover Israel?

> Genren er iøvrigt navngivet efter den indiske ø af samme navn, som
> morsomt nok er et af de steder, hvor genren dyrkes mest. Goa (øen) er
> den psykedeliske musiks svar på Ibiza.

Hvis vi lige skal holde styr på geografien, så er Goa et unions-territorie i
Indien, tidligere ejet af portugiserne, og ligger en god rumletur syd for
Mumbay.
Og nej det er ikke en ø.

Duggi

Fra : CybaMerc

Dato : 18-01-01 23:23

A long time ago in a galaxy far, far away....
Duggi wrote:

[snip]

>Hvis vi lige skal holde styr på geografien, så er Goa et unions-territorie i
>Indien, tidligere ejet af portugiserne, og ligger en god rumletur syd for
>Mumbay.

Det har du sikkert ret i... jeg aner intet om geografi.

>Og nej det er ikke en ø.

OK.

Fra : Martin Kruse

Dato : 19-01-01 23:09

> [...]
>

> [snip]

unions-territorie i

> Det har du sikkert ret i... jeg aner intet om geografi.

Så så!!

Nu må i ikke æde hinanden vel?
Jeg spurgte jo bare om noget...
Og mange tak for den nyttige information.
Jeg er blevet en del klogere nu.

MK

Fra : CybaMerc

Dato : 20-01-01 15:17

Martin Kruse wrote:

>Så så!!
>
>Nu må i ikke æde hinanden vel?

Der er da ingen, der "æder hinanden" :) Duggi påpegede bare, at jeg
sagde noget forkert (hvilket er fair nok), og jeg forklarede, at jeg
intet aner om geografi.

[snip]

Fra : Martin Kruse

Dato : 21-01-01 17:10

> Der er da ingen, der "æder hinanden" :) Duggi påpegede bare, at jeg
> sagde noget forkert (hvilket er fair nok), og jeg forklarede, at jeg
> intet aner om geografi.

Ok, men tak for hjælpen anyway.
Den var nyttig

MK

Fra : CybaMerc

Dato : 22-01-01 19:57

Martin Kruse wrote:

>Ok, men tak for hjælpen anyway.

Det var så lidt.

[snip]

Fra : Duggi

Dato : 21-01-01 18:45

> A long time ago in a galaxy far, far away....

> Der er da ingen, der "æder hinanden" :) Duggi påpegede bare, at jeg
> sagde noget forkert (hvilket er fair nok), og jeg forklarede, at jeg
> intet aner om geografi.

Glad for at du tager det sådan. Det var altså også pænt ment, derfor brugte
jeg også en smily til sidst.
Måske burde jeg have tilføjet nogle ekstra, eftersom det kunne misforståes.
: )

Anyway. Jeg forfægter slet ikke din viden om de elektroniske genrer
CybaMerc,
derimod regner jeg med at trække på den hvis det en dag skulle blive
nødvendigt. : )

Duggi

Fra : CybaMerc

Dato : 22-01-01 19:57

Duggi wrote:

> [...]
>jeg også en smily til sidst.
>Måske burde jeg have tilføjet nogle ekstra, eftersom det kunne misforståes.

Uanset om du mente det pænt eller ej, var du i din gode ret til at
rette mig. Du behøver skam ikke forklare dig :)

[snip]