NG indlæg slettes
Fra : ab

Dato : 01-01-02 18:19

Kan nogen svare på, om TDC har nednormeret deres serveres kapacitet - eller
hvad grunden ellers kan være til at NG-indlæg slettes efter et par dage.

Arne Bruun

Fra : Jesper Skriver

Dato : 01-01-02 20:39

On Tue, 1 Jan 2002 18:19:21 +0100, ab wrote:
> Kan nogen svare på, om TDC har nednormeret deres serveres kapacitet - eller
> hvad grunden ellers kan være til at NG-indlæg slettes efter et par dage.

Eksempler på at det sker ? Incl. message-id's ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Thomas

Dato : 02-01-02 09:23

Jeg har faktisk også lagt mærke til at i visse grupper så er indlægende der
i korter tid end de har været tidligere. Så det kunne måske godt være at TDC
har lavet et eller andet om.

Hilsen
Thomas

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 02-01-02 12:24

"Thomas" <thomas.larsen@get2.net> skrev i en meddelelse
> [...]
der
> i korter tid end de har været tidligere. Så det kunne måske godt være at

Hvorfor er det TDC, der laver fejl?

Hvorfor er det ikke jer, der laver fejlen selv?

Har i set efter jeres opsætning af newsreaderen?

Hvor lang tid skal jeres egen newsreader gemme indlæggene?

mvh
Bjørn

Fra : ab

Dato : 02-01-02 12:51

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@FJERNDETTEpost3.tele.dk> skrev bl.a.i en
meddelelse news:3c32f0a8$0$17224$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
>
> Har i set efter jeres opsætning af newsreaderen?
>
> Hvor lang tid skal jeres egen newsreader gemme indlæggene?

Når man ikke selv har ændret på noget, og der i de pågældende NG´er kun
ligger indlæg for et par dage - ja, så behøver man jo ikke være student for
at regne ud, at noget er ændret.

F.eks. dk.edb.internet, +software, dk.teknik.telefoni.mobil osv. osv.

MVH ab

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-01-02 12:51

"ab" <abc_ab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
student for
> at regne ud, at noget er ændret.
> F.eks. dk.edb.internet, +software, dk.teknik.telefoni.mobil osv. osv.

Jeg har ikke haft problemer med de pågældende grupper. Selvom man ikke
har ændret noget kan fejlen godt ligge i ens eget system

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 02-01-02 12:51

"ab" <abc_ab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Når man ikke selv har ændret på noget, og der i de pågældende NG´er kun
> ligger indlæg for et par dage - ja, så behøver man jo ikke være student
for
> at regne ud, at noget er ændret.

Når man nu ikke behøver at være student for at regne nævnte ud...

hvorfor har du så ikke svaret Jesper Skriver på hans spørgsmål?

Er det *her*, du mangler studentereksamen?

mvh
Bjørn

Fra : CHRistian

Dato : 02-01-02 12:58

"ab" <abc_ab@tdcadsl.dk>'s posting:

>ligger indlæg for et par dage - ja, så behøver man jo ikke være student for
>F.eks. dk.edb.internet, +software, dk.teknik.telefoni.mobil osv. osv.

Har da lige hentet de sidste 600 indlæg (gad ikke hente flere, der
er sikkert flere) fra nntp://dtext.news.tele.dk/dk.edb.internet --
og der er fra 29.11.

--
Prøv dog en webbrowser... http://opera.no
Hvorfor? /Derfor/: http://www.searchengineworld.com/opera/faceoff.htm

http://browserwatch.internet.com/stats/stats.html

Fra : Allan Olesen

Dato : 03-01-02 00:48

"ab" <abc_ab@tdcadsl.dk> wrote:

>F.eks. dk.edb.internet, +software, dk.teknik.telefoni.mobil osv. osv.

Hvis fejlen ligger på serveren og ikke på din maskine, vil det kunne
ses med telnet. Når jeg telnetter til news.tele.dk, får jeg indlæg
tilbage fra 4/10:

allan@progeny$ telnet news.tele.dk 119
Trying 193.88.15.201...
Connected to news.tele.dk.
Escape character is '^]'.
200 dread01.news.tele.dk NNRP Service Ready (posting ok).
group dk.edb.internet
211 1550 4566 6115 dk.edb.internet
xhdr date 4566
221 date data follows
4566 4 Oct 2001 12:55:52 -0700
..
xhdr date 6115
221 date data follows
6115 Wed, 2 Jan 2002 23:42:09 +0100
..
quit
205 Transferred 217 bytes in 0 articles, 1 group. Disconnecting.
Connection closed by foreign host.
allan@progeny$

Men news.tele.dk består af mange parallelle maskiner. Jeg rammer den,
der hedder dread01.news.tele.dk. Du har måske ramt en anden, da du
forsøgte (selv om du nu også har postet gennem dread01). Og hvis vi
rammer to forskellige servere, kan vi diskutere fra nu af til jul, om
serveren er ok.

Så næste gang du mener at se problemet, bør du telnette til
news.tele.dk og se, hvilken dread du rammer. Samtidigt kan du jo også
lige kigge efter, hvor gammelt det første indlæg på serveren er.

--
Allan Olesen, Lunderskov
"SNART is a registered trademark of TransNet."