Asus v7700 ramspeed?
Fra : LaC

Dato : 01-01-02 17:31

Hej.

Jeg leger med mit Asusv7700 kort, og kan se at min Clock er på 200 hz, og
ramclock er på 333 hz.
Jeg har benyttet guiden fra www.tweakup.dk
Inden jeg begynder at stille på noget, har jeg lige et par spørgsmål:
-Af guiden fremgår der at kortet skulle køre 200/401 hz som standard? Det
gør mit jo ikke?
-Hvor langt kan jeg evt Clocke op, uden at skulle smide ekstra blæsere ind,
og evt miste stabilitet?

Systemoplysninger:
Asus A7V 133,
1.33 Ghz Athlon (ingen Clockning),
768 Mb PC 133 ram,
1x 40 GB IBM disk & 1 x 30 GB IBM disk,
Terratec Sixpack 5.1+.

Håber nogle af I rutinerede "clockere" kan hjælpe mig i gang?

Lars

Fra : LaC

Dato : 01-01-02 17:40

> [...]
> 1x 40 GB IBM disk & 1 x 30 GB IBM disk,
> Terratec Sixpack 5.1+.
>
> Håber nogle af I rutinerede "clockere" kan hjælpe mig i gang?

Glemte at jeg kører med NVida 23.11 driver under WinXP

Lars

Fra : Wizeguy

Dato : 01-01-02 20:55

"LaC" <lac@fanonet.dk> wrote in message
> [...]
> Inden jeg begynder at stille på noget, har jeg lige et par spørgsmål:
> -Af guiden fremgår der at kortet skulle køre 200/401 hz som standard? Det

Guiden refererer formentlig til Pro-udgaven af V7700 som kører med RAM der
som standard er clocket 400 MHz. Dit V7700 er som standard cloket til 333
MHz.

> -Hvor langt kan jeg evt Clocke op, uden at skulle smide ekstra blæsere
ind,
> og evt miste stabilitet?

Det er vanskeligt at sige præcist. Du må prøve dig frem. Når du begynder at
få sne på skærmbilledet eller dine spil fryser, så er grænsen nået.

--
Best regards/venlig hilsen
Anders Albrechtsen

Fra : LaC

Dato : 01-01-02 22:02

Hej
Tak for svaret.

> Guiden refererer formentlig til Pro-udgaven af V7700 som kører med RAM der
> som standard er clocket 400 MHz. Dit V7700 er som standard cloket til 333
> MHz.

Næe. Den skulle vist være god nok.
Her er linket til siden:
http://www.tweakup.dk/guider/grafikkort/ASUSv7700gts32mb/v7700gts32mb.htm
Kan der være lavet ellers ens kort, med en forskellige ramhastigheder? Jeg
har lige forsøgt mig, og får kun stabilt ved 225/382. Hvis rammene på
chippen skulle kunne køre de 400 som standard forstår jeg det ikke....

> ind,
>
> Det er vanskeligt at sige præcist. Du må prøve dig frem. Når du begynder
at
> få sne på skærmbilledet eller dine spil fryser, så er grænsen nået.

Ok, så må jeg jo prøve mig frem for at finde et precist punkt...

Fra : Louby

Dato : 01-01-02 22:03

"LaC" <lac@fanonet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har lige forsøgt mig, og får kun stabilt ved 225/382. Hvis rammene på
> chippen skulle kunne køre de 400 som standard forstår jeg det ikke....

På det link står der:
Geforce 2 GTS kortene kørte nemlig da de kom på markedet kun 333MHz på
rammene, men de sidste GTS kort de laver er udstyret med 400MHz ram. Derfor
får du faktisk mere ydelse end du betaler for.

Hvilket for mig til at tro at du har det kort med den langsomme ram ligesom
jeg selv har

Mvh Louby

Fra : LaC

Dato : 01-01-02 22:16

Hej.

> [...]
> får du faktisk mere ydelse end du betaler for.
>
> Hvilket for mig til at tro at du har det kort med den langsomme ram

Ok.
Det tror jeg du har ret i. Lidt uforståeligt er det dog alligevel. Kortet er
kun ca. 2 måneder gammelt. Jeg købte det helt nyt fra forhandleren. Men det
kan selvfølgelig være det han kunne få leveret....
Så går det såmend nok alligevel.
Har du prøvet at clocke dit kort, og i givet fald, hvordan gik det?

Lars

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 02-01-02 01:58

On Tue, 1 Jan 2002 22:16:08 +0100, "LaC" <lac@fanonet.dk> wrote:

> [...]
>Så går det såmend nok alligevel.
>Har du prøvet at clocke dit kort, og i givet fald, hvordan gik det?

Hvor ser i hastigheden på rammen?

Morten Bowman Hansen
bowman@stofanet.dk

Fra : LaC

Dato : 02-01-02 02:28

> Hvor ser i hastigheden på rammen?

Følg anvisningen her og installer de nødvendige programmer drivere.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 02-01-02 15:46

On Wed, 2 Jan 2002 02:27:45 +0100, "LaC" <lac@fanonet.dk> wrote:

>Følg anvisningen her og installer de nødvendige programmer drivere.
>
>http://www.tweakup.dk/guider/grafikkort/ASUSv7700gts32mb/v7700gts32mb.htm
>
>Lars

Jeg har installeret men kan ikke få clock-frekvensen frem?

Morten Bowman Hansen
bowman@stofanet.dk

Fra : LaC

Dato : 03-01-02 12:11

> Jeg har installeret men kan ikke få clock-frekvensen frem?

Har du også kørt den rette registreringsnøgle fra Coolbits? Du kan ikke få
indstillingerne at se før.

Lars

Fra : Louby

Dato : 02-01-02 22:54

> Har du prøvet at clocke dit kort, og i givet fald, hvordan gik det?

Ja Men det er lang tid siden og jeg kan ikke huske hvor meget jeg kørte med.
Kortet i default stilling er det rigeligt til de spil jeg bruger

Mvh Louby

Fra : LaC

Dato : 03-01-02 12:11

> Ja Men det er lang tid siden og jeg kan ikke huske hvor meget jeg kørte
med.
> Kortet i default stilling er det rigeligt til de spil jeg bruger

Ok. Jeg har nu også ladet mit rulle tilbage til default. Jeg synes ikke jeg
med det blotte øje kunne se nogen forskel.

Lars