Problemer med Brugt Grafikkort Købt i NG
Fra : Niels Møller

Dato : 01-01-02 13:32

Hej Venner !

Just købt et Brugt Creative Banshee CT6760 med 16mb ram PCI.

Sætter det i computeren, downloader driver på creatives hjemmeside, får det til
at virke. Deaktiver gl. grafikkort on board i Windows ME. Computeren virker 3
gange - 4 gang er skærmen helt ulæselig, kan ane ikonerne, striber ned over
skærmen - bliver nød til at fjerne grafikkortet igen, og igen bruge onboard
grafikkortet.

Er det et defekt kort jeg har købt ? Eller gør jeg noget galt ?

Niels

Fra : Styb

Dato : 01-01-02 18:59

"Niels Møller" <nmoller@post11.tele.dk> wrote in message
> [...]
onboard
> grafikkortet.
>
> Er det et defekt kort jeg har købt ? Eller gør jeg noget galt ?

Det lyder som et driverproblem, prøv alle de drivere af du kan få fat i..
Har du evt. husket et lave ændringer i bios, måske deaktivere onboard
kortet.
Er dit system på nogle måder overclocket?

Fra : orbital

Dato : 01-01-02 20:40

On Tue, 1 Jan 2002 12:32:29 +0000 (UTC), "Niels Møller"
> [...]

>skærmen - bliver nød til at fjerne grafikkortet igen, og igen bruge onboard

Der er meget du kan gøre forkert. De gamle drivere skal afinstalleres.
Det er normalt i kontrolpanel under Installer/afinstaller programmer.

Har du et bundkort med via chipset ?

4-in-1 patch lagt på ? det skal man for at pci til at arte sig med
irq'er på ME.

Du finder disse via drivere på http://www.viatech.com

Det kan vel også være soundblaster live problemet.

Skal du evt. slå onboard grafik fra i bios eller med jumper, check
også lige det.

ME er nu noget crap efter min mening. Win98 se eller win2k eller xp er
meget bedre.

mvh

John

Fra : Jakob Kvistgaard Nie~

Dato : 01-01-02 23:26

> [...]
onboard
> grafikkortet.
>
> Er det et defekt kort jeg har købt ? Eller gør jeg noget galt ?

Jeg havde et Geforce 256 som lavede striber og andre underlige ting. Den
gjorde det dog også under boot / POST og det var altså defekt. Bare til din
oplysning....

Mvh Jakob Kvistgaard
Systems Engineer / CCNA

Fra : niels b pedersen

Dato : 04-01-02 17:41

Hmm - mange glemmer at det også kan skyldes forkert opdateringshastighed til
skærmen. Gå ind i skærm instillinger og under skærmkort og sæt
opdateringshastighed til "kortstandard" og se om det hjælper !.
Niels

Jakob Kvistgaard Nielsen <jakob@geforce.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c32376f$0$5478$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Niels Møller

Dato : 05-01-02 00:39

> [...]

> grafikkortet.
>
> Er det et defekt kort jeg har købt ? Eller gør jeg noget galt ?

TUSIND TAK FOR SVARENE !!! Det vil jeg prøve

Niels