nytårsaften - og rejer....
Fra : Kirstine

Dato : 01-01-02 10:30

Hejsa

Så kom vi alle - både to- og firbenede - helskindede og helpelsede gennem
nytårsaften. Det er *ikke* sjovt at være mis på Nørrebro nytårsaften kl
midnat, skulle jeg hilse fra Tabasco og sige. Han ville helst sidde oppe
på mors arm, og hans lille hjerte bankede meget hurtigt. Julius derimod
fandt det ret spændende med alt lyset og bragene udenfor. Han stod i
vinduet sammen med sin far og kiggede på fyrværkeri. Og han gav sig endda
tid til at forsøge at jage et par af de lysglimt, der var rigtigt tæt på.

Mor og far spiste jo lækker mad, og det skulle kattene da ikke snydes
for, så vi havde lavet rejer til de to herrer. Julius kastede sig over
sin madskål, og vi kunne faktisk høre ham smaske *G*

Anderledes var det med Tabasco...han gloede ned i sin madskål, kiggede op
på sin mor, og så gloede han lidt mere på indholdet i sin madskål. Så
stak han meget forsigtigt én pote ned til rejerne og vippede én reje ud
på gulvet. Han slikkede på den en enkelt gang, og så gik den vilde jagt
ellers rundt i køkkenet. Men han nægtede at spise den??!! Det endte med,
at far gav ham lidt almindelig kattemad, som han spiste med stor
velbehag. Jeg har godt nok aldrig hørt om en kat, der ikke kunne lide
rejer *G* Men Tabasco har jo altid været lidt skæv, sååååeee.....er der
nogle af Jer, der har oplevet en kat, der ikke vil spise rejer??

Vi håber, at I alle er kommet godt ind i det nye år
--
Kirstine

*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 01-01-02 12:29

Hejsa Kirstine ..

Jow - jeg har faktisk et par gange haft en kat, som ikke spiste rejer .. Men
det er sjældent, og der er ikke nogle af de som jeg har nu, som har den
"brist" .. her var der også fest-middag i går .. med rejer .. guf guf

Knus - og godt nytår - fra Pia og misserne ..

Pia@lihme.com
New Photoalbum :
http://community.webshots.com/user/pia_denmark

Kirstine <minipip@mail.dk> skrev i en

Fra : Jetpool

Dato : 01-01-02 12:35

Hej

Godt Nytår til jer alle, mine katte klarede aftenen så flot, at jeg tør at
lade dem være alene hjemme, Frederik som oplevede det for allerførste gang
kiggede på mig og jeg var jo rolig, nå men så kan jeg også være det. Venus
tog det i stiv arm, men det var jo også anden gang hun soplevede det.

Linda, Venus og Frederik

Kirstine <minipip@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.169ba00a6bba032b9896a7@news.inet.tele.dk...

Fra : Kate

Dato : 01-01-02 17:09

Kirstine <minipip@mail.dk> wrote in

> rejer *G* Men Tabasco har jo altid været lidt skæv,
> sååååeee.....er der nogle af Jer, der har oplevet en kat, der ikke
> vil spise rejer??

Kun en. Mine forældres første kat, men han fik altså også ormekur på en
engang og siden brød han sig ikke om rejer

Kate

Fra : Mette

Dato : 01-01-02 19:17

Hej Kirstine og godt nytår.
Min kat - Samson - spiser heller ikke rejer, hvilket har forbavset mig
meget, da min forrige kat var ved at splitte hele hytten ad i bar ivrighed,
lige så snart den fik færten af rejer. I hendes tilfælde var det den
altoverskyggende livret.
Så naturligvis prøvede jeg at servere et par enkelte rejer for Samson, da
den var lille, men fik samme reaktion som I fik fra Tabasco. Har prøvet et
par gange mere, da jeg først troede at den var for lille til at værdsætte
det, men nej.....ingen interesse.

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 01-01-02 20:41

Hej Kristine.

Jo jeg har haft ikke mindre end 3 katte på en gang der nægtede at røre
rejer, men sjovt nok vil begge de to nye gerne have dem - i mindre mængder,
det er som om de godt nok vil ha' dem men de bliver hurtigt trætte af dem.
Til gengæld var de allesammen MEGET begejstrede for den rest hummersuppe de
fik serveret i går

Forresten overraskede de små terrorister også positivt mht. nytårsskyderiet,
Jack ville endda gerne være med til at se ud ad vinduet, sammen med John,
naturligvis, men selv gamle Bøv som altid har været et nervevrag til nytår
tog det dennegang stille og roligt. Jeg har ham nu osse mistænkt for at være
blevet en del døv, men det her er så en positiv bivirkning ved det.

Godt nytår allesammen

Lisbeth

--
~No outfit is complete without a few cat hairs~
********** http://cutiecats.tripod.com ************

Fra : Camilla Scharff

Dato : 01-01-02 23:39

"Kirstine" <minipip@mail.dk> skrev...

Hej Kirstine - tak for historien - har lige snippet lidt...

> velbehag. Jeg har godt nok aldrig hørt om en kat, der ikke kunne lide
> rejer *G* Men Tabasco har jo altid været lidt skæv, sååååeee.....er der
> nogle af Jer, der har oplevet en kat, der ikke vil spise rejer??

Jep - har mange af slagsen her!
Vi havde på et tidspunkt 9 katte (det har vi også nu, men 3 af dem er
killinger, som skal hjemmefra i januar) - og da havde vi købt ind til
mega-rejecocktails med kæmperejer *mums* - og fordi jeg syntes det var så
synd for misserne, at vi bare sad og smovsede, og de fik deres sædvanlige
tørfoder, gav jeg dem selvfølgelig en... Ikke en ville røre tingesten!
Heller ikke selv om den blev skåret i mindre stykker (at den var stor plejer
nu heller ikke at afskrække dem speciel - Dizzy er da fx engang stukket af
med en kæmpestor kotelet indsølet i tomatsovs og champignon...). Næh, stik
dem et stykke ost, en omgang creme fraiche (helst 38%, som vi giver
killingerne når de er små) og alt muligt andet - rejer, nej tak!
Ja, dvs. nu hvor Tutten har de små (store), har hun været svært interesseret
i alt, hvad vi har på tallerknerne - ikke at hun tigger, hun vil bare gerne
liiiige se - og så er der faktisk røget et par rejer (alm. str.) ned også.

Mvh. Camilla

Fra : Per Leopold

Dato : 02-01-02 00:15

Hej Kirstine.

Vi Felix og Mischa kom også godt ind i det nye år, men vi havde tabt
appetitten. Aftenen tilbragte jeg, Mischa, i min mors seng, min bror Felix
var dog nede i stuen næsten hele aftenen. Først kl. 11.30 tabte han
kontrollen lidt og krøb ind under sofaen i stuen.

Da det meste var overstået var det dejligt at komme ned i køkkenet til fulde
madskåle.

P.S. Normalt elsker vi også rejser.

hilsen Mischa, Felix og Kitty