Findes kronologisk beskrivelse af musikken~
Fra : AMI

Dato : 31-12-01 20:38

Hej Gruppe,
Jeg vil gerne lave en "gave-CD" til både mig selv og mine gamle venner
indeholdende et enkelt nummer fra hvert af årene 1960 til ca. 1995.
Og jeg har selv en masse forslag, men der findes garanteret en mere eller
mindre omfattende bog, der kronologisk orden opregner hvilke sange og numre,
der fremkom i hvert enkelt år.
Det ville være en kærkommen hjælp til min hukommelse og til min musiksamling
!
Eller gør der ikke ??

Godt nyt år

Mvh

Bo

Fra : Invader Zim

Dato : 31-12-01 22:22

"AMI" <isl42271@REMOVEworldonline.dk> wrote in message
> [...]
numre,
> der fremkom i hvert enkelt år.
> Det ville være en kærkommen hjælp til min hukommelse og til min

ok... det er lidt af et project du har sat dig for øje der!
Jeg vil våge at sige, at det er umuligt at finde en bog som du
beskriver....
Hvilke genrer tænker på? og hvilke(t) land(e)?

-Invader Zim

np: Einstürzende Neubauten - Ich Bin

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-12-01 23:37

AMI <isl42271@REMOVEworldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a0qeqg$umo$1@news.cybercity.dk...
> [...]
numre,
> der fremkom i hvert enkelt år.
> Det ville være en kærkommen hjælp til min hukommelse og til min

_________

SV: Hej Bo

Du kan sagtens finde information til at lave dit projekt, her på
internettet. Der findes en hjemmeside som nok,uden konkurrence, er verdens
største net-baserede informationsbase for hitlister i Amerika, England og
Australien. Den er bare som skabt til det projekt du vil igang med. Du
klikker bare på et bestemt årstal fra 1956 og frem til 2002 og vips, så
dukker der en side frem som viser hitlisternes nr. 1, uge for uge i det
valgte år og for hvert af de 3 lande. Prøv at gå ind på denne austarlske
hjemmeside, så skal du bare se løjer:
www.q-net.au/~methinks/top_spot//2002.htm
___________

Hilsen musik-experten
(Musik skal høres på Dansktoppen, men gamle engelsksprogede slagere er lige
så gode)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-12-01 23:49

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c30e8a2$0$55593$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Årh ha altså. Det gylle. Her er den rigtige adresse. Prøv igen:

Fra : AMI

Dato : 01-01-02 11:46

Hej Åge,

Mange tak. Det er en guldgrube til mit formål - kun en skam at den er så
svær at læse !!! (Lysegul tekst på hvid baggrund er ikke det mest egnede,
men pyt )

Godt nyt år

Bo

Fra : AMI

Dato : 01-01-02 15:23

> Mange tak. Det er en guldgrube til mit formål - kun en skam at den er så
> svær at læse !!! (Lysegul tekst på hvid baggrund er ikke det mest egnede,
> men pyt )

Dette er ikke for at kommunikere med mig selv, men jeg fandt ud af, at hvis
jeg trykker Ctrl+a, altså "markér alt" bliver teksten på det nævnte site
pludselig til at have med at gøre. Dette kun til oplysning for andre, som
måske finder siden interessant men svær at læse.

Mvh igen

Bo

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 01-01-02 17:06

> [...]
> pludselig til at have med at gøre. Dette kun til oplysning for andre, som
> måske finder siden interessant men svær at læse.

I min browser (IE6) er der altså et baggrundsbillede... som gør den gule
tekst noget lettere at læse. Har du måske slået baggrunde fra i din browser?

Jacob

Fra : Lars B.

Dato : 01-01-02 15:15

In article <a0qeqg$umo$1@news.cybercity.dk>,
isl42271@REMOVEworldonline.dk says...
> [...]
> der fremkom i hvert enkelt år.
> Det ville være en kærkommen hjælp til min hukommelse og til min musiksamling

Prøv att kigge lidt på:

http://www.martinsmusic.freeserve.co.uk/top40/index.html

Det er en kronologisk liste over hvad der lå på den engelske hitliste fra
1952 og frem til for en uge siden.

--

Lars B
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : AMI

Dato : 01-01-02 16:14

> Prøv att kigge lidt på:
>
> http://www.martinsmusic.freeserve.co.uk/top40/index.html
>
> Det er en kronologisk liste over hvad der lå på den engelske hitliste fra
> 1952 og frem til for en uge siden.

Hej Lars B

Det bliver da mere og mere forrygende !!

Også tak til dig
og godt nyt år

Bo

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-01-02 18:37

AMI <isl42271@REMOVEworldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a0sjmr$44h$1@news.cybercity.dk...

> Hej Lars B
>
> Det bliver da mere og mere forrygende !!
>
> Også tak til dig
> og godt nyt år
>
> Bo
___________

Ja. det må du nok sige. Det er da knaldhamrende (skråstreg) forrygende godt
det her. Er der flere som kan.
Kom så !

Hilsen Åge - Godt nytår

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 02-01-02 11:58

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk>

> Ja. det må du nok sige. Det er da knaldhamrende (skråstreg) forrygende godt
> det her. Er der flere som kan.

Måske skulle trådens links samles i gruppens OSS?

Nå, men jeg har da også et par hitlistelinks:
Den her er der nok flere, der kender, men der er i hvert fald
mange hitlister: http://www.lanet.lv/misc/charts/ (59 kb)

Og her er bl.a. årshitlister fra Danmark:
http://www.eurohits.subnet.dk/charts%20archive.htm

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peter G.

Dato : 02-01-02 17:24

In article <a0uq19$h55$1@sunsite.dk>, Peter Brandt Nielsen
<brandt@etklikherfra.dk> wrote...
> "Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk>

> Måske skulle trådens links samles i gruppens OSS?

Langt foran dig. ;)
Jeg ville bare lige se hvor mange links der kom, og så undersøge dem
nærmere før jeg begyndte at tilføje dem.

--
M.v.h. / Kind regards, Peter.
Indfør Systembolaget og begræns privatbilismen.

Fra : Lars B.

Dato : 02-01-02 18:38

In article <MPG.169d52ad6364158f989b3c@news.inet.tele.dk>,
PeterNOSPAMPedal2100@gmx.net says...
>knaldhamrende (skråstreg) forrygende godt

> Langt foran dig. ;)
> Jeg ville bare lige se hvor mange links der kom, og så undersøge dem
> nærmere før jeg begyndte at tilføje dem.

Jamen så der her et til du kan undersøge :

http://80music.about.com/cs/musiccharts/

Det er godt nok kun om 80'er musik, og hvor officielle de aner jeg ikke,
men det er dog lister !!!

Fra : nikolaj borg

Dato : 02-01-02 19:05

"Lars B." <lbe@mailme.dk> wrote in message
> Jamen så der her et til du kan undersøge :
>
> http://80music.about.com/cs/musiccharts/
>
> Det er godt nok kun om 80'er musik, og hvor officielle de aner jeg ikke,
> men det er dog lister !!!

Endnu et eksempel på "die achtziger Lüge"

http://www.alexanderband.dk/firser/firser.htm

/Nikolaj