|
| Cs og webspeed Fra : Towli |
Dato : 30-12-01 23:26 |
|
Heja
Et lille naivt ?:
Jeg bruger (må jeg med skam melde) mit Internet primært til Counter-Strike.
Jeg overvejer at skifte fra mit nuværende Cybercity xdsl 384/128 til
webspeed 256/64.
Kan dette skifte have nogen afgørende betydning for min "ping" i spil...
Thx
/T
| |
Simon Skals (31-12-2001)
| Kommentar Fra : Simon Skals |
Dato : 31-12-01 10:31 |
|
It seems Towli wrote:
>Kan dette skifte have nogen afgørende betydning for min "ping" i spil...
Det har du fået svar på tidligere. Find mit svar frem fra
dengang.
--
Simon Skals <spam@gid.dk>
"Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."
| |
Bjarke Hansen (31-12-2001)
| Kommentar Fra : Bjarke Hansen |
Dato : 31-12-01 10:34 |
|
"Simon Skals" <spam@gid.dk> skrev i en meddelelse
news:slrna30c3d.o9r.spam@ www.gid.dk...
> Det har du fået svar på tidligere. Find mit svar frem fra
> dengang.
Jeg kan ikke se noget andet indlæg fra Towli, uden over dette
| |
Simon Skals (31-12-2001)
| Kommentar Fra : Simon Skals |
Dato : 31-12-01 10:41 |
|
It seems Bjarke Hansen wrote:
>> Det har du fået svar på tidligere. Find mit svar frem fra
>> dengang.
>
>Jeg kan ikke se noget andet indlæg fra Towli, uden over dette
Så brug lidt tid på at lære Google at kende.
http://groups.google.com/groups?selm=9nqldj%242ti4%241%40news.cybercity.dk&output=gplain
Indlægget er om ikke i form så i indhold helt og aldeles identisk
med det, Towli har skrevet i nærværende tråd.
--
Simon Skals <spam@gid.dk>
"Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."
| |
Towli (02-01-2002)
| Kommentar Fra : Towli |
Dato : 02-01-02 12:48 |
|
Korrekt Simon, men da du jo ikke er helt uvildig og vel heller ikke spiller
særligt meget Cs, kunne det jo være interessant at få en "cs-spiller" til at
fortælle om det har nogen reel betydning for ens gameplay at der er en smule
forskel i up/downstream'en.
Men det lader ikke til at der er nogen (der gider svare ihvertfald) i
nærværende gruppe.
/T
"Simon Skals" <spam@gid.dk> skrev i en meddelelse
news:slrna30cm8.o9r.spam@ www.gid.dk...
> It seems Bjarke Hansen wrote:
> >> Det har du fået svar på tidligere. Find mit svar frem fra
> >> dengang.
> >
> >Jeg kan ikke se noget andet indlæg fra Towli, uden over dette
>
> Så brug lidt tid på at lære Google at kende.
>
>
http://groups.google.com/groups?selm=9nqldj%242ti4%241%40news.cybercity.dk&o
utput=gplain
>
> Indlægget er om ikke i form så i indhold helt og aldeles identisk
> med det, Towli har skrevet i nærværende tråd.
>
> --
> Simon Skals <spam@gid.dk>
> "Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."
| |
Sune Storgaard (03-01-2002)
| Kommentar Fra : Sune Storgaard |
Dato : 03-01-02 23:16 |
|
"Towli" <towli@oldboyz.dk> skrev i en meddelelse
news:a0us12$44s$1@news.cybercity.dk...
> Korrekt Simon, men da du jo ikke er helt uvildig og vel heller ikke
spiller
> særligt meget Cs, kunne det jo være interessant at få en "cs-spiller"
til at
> fortælle om det har nogen reel betydning for ens gameplay at der er en
smule
> forskel i up/downstream'en.
> Men det lader ikke til at der er nogen (der gider svare ihvertfald) i
> nærværende gruppe.
Jeg er vist heller ikke helt uvildig og heller ikke rutineret
cs-spiller, så jeg vælger at lade et sølle output tale sit eget sprog,
inklusiv tåbelig formatering, mystiske tegn og hvad ellers en m$
dosprompt kan returnere...
Jeg har ikke spillet CS på andre linjer end den, så jeg har ikke noget
at sammenligne med.
..sig er det eneste efter pings/traces
Sporer rute til serv002.games.inet.tele.dk [193.163.220.131] over et
maksimum af 30 hop:
1 8 ms 9 ms 9 ms 10.5.0.1
2 11 ms 10 ms 8 ms fe11-1-0.100m.sltnxt2.ip.tele.dk
[195.215.39.217]
3 * * * Foresp>rgsel fik timeout.
4 14 ms 14 ms 10 ms pos6-0.2488m.arcnxg1.ip.tele.dk
[195.249.6.101]
5 9 ms 12 ms 11 ms pos4-0.2488m.opanxg1.ip.tele.dk
[195.249.2.162]
6 9 ms 11 ms 14 ms ge2-2.1000m.d3.opa.tdk.net
[193.163.158.169]
7 8 ms 8 ms 10 ms vlan30.d6.opa.tdk.net [62.243.72.206]
8 9 ms 8 ms 8 ms ge1-2.1000m.d7.opa.tdk.net
[62.243.72.102]
9 ge1-2.1000m.d7.opa.tdk.net [62.243.72.102] rapporter: Modtagernet
ikke tilg'ngeligt.
Sporing fuldf>rt.
********************
Sporer rute til serv005.games.inet.tele.dk [193.163.220.134] over et
maksimum af 30 hop:
1 9 ms 10 ms 8 ms 10.5.0.1
2 15 ms 13 ms 34 ms fe11-1-0.100m.sltnxt2.ip.tele.dk
[195.215.39.217]
3 * * * Foresp>rgsel fik timeout.
4 52 ms 12 ms 8 ms pos6-0.2488m.arcnxg1.ip.tele.dk
[195.249.6.101]
5 8 ms 10 ms 9 ms pos4-0.2488m.opanxg1.ip.tele.dk
[195.249.2.162]
6 9 ms 8 ms 10 ms ge2-2.1000m.d3.opa.tdk.net
[193.163.158.169]
7 9 ms 10 ms 8 ms vlan30.d6.opa.tdk.net [62.243.72.206]
8 9 ms 10 ms 10 ms ge1-2.1000m.d7.opa.tdk.net
[62.243.72.102]
9 ge1-2.1000m.d7.opa.tdk.net [62.243.72.102] rapporter: Modtagernet
ikke tilg'ngeligt.
Sporing fuldf>rt.
********************
Pinger gamesrv2.jubii.dk [212.112.129.12] med 32 byte data:
Svar fra 212.112.129.12: byte=32 tid=17ms TTL=245
Svar fra 212.112.129.12: byte=32 tid=16ms TTL=245
Svar fra 212.112.129.12: byte=32 tid=21ms TTL=245
Svar fra 212.112.129.12: byte=32 tid=16ms TTL=245
Svar fra 212.112.129.12: byte=32 tid=16ms TTL=245
Svar fra 212.112.129.12: byte=32 tid=17ms TTL=245
Svar fra 212.112.129.12: byte=32 tid=16ms TTL=245
Svar fra 212.112.129.12: byte=32 tid=16ms TTL=245
Svar fra 212.112.129.12: byte=32 tid=15ms TTL=245
Svar fra 212.112.129.12: byte=32 tid=14ms TTL=245
Ping-statistikker for 212.112.129.12:
Pakker: Sendt = 10, modtaget = 10, tabt = 0 (0% tab),
Gennemsnitlig tid for rundtur i millisekunder:
Mindst = 14ms, st>rst = 21ms, gennemsnitlig = 16ms
********************
Pinger gamesrv4.jubii.dk [212.112.129.14] med 32 byte data:
Svar fra 212.112.129.14: byte=32 tid=16ms TTL=245
Svar fra 212.112.129.14: byte=32 tid=13ms TTL=245
Svar fra 212.112.129.14: byte=32 tid=16ms TTL=245
Svar fra 212.112.129.14: byte=32 tid=13ms TTL=245
Svar fra 212.112.129.14: byte=32 tid=17ms TTL=245
Svar fra 212.112.129.14: byte=32 tid=14ms TTL=245
Svar fra 212.112.129.14: byte=32 tid=14ms TTL=245
Svar fra 212.112.129.14: byte=32 tid=14ms TTL=245
Svar fra 212.112.129.14: byte=32 tid=17ms TTL=245
Svar fra 212.112.129.14: byte=32 tid=18ms TTL=245
Ping-statistikker for 212.112.129.14:
Pakker: Sendt = 10, modtaget = 10, tabt = 0 (0% tab),
Gennemsnitlig tid for rundtur i millisekunder:
Mindst = 13ms, st>rst = 18ms, gennemsnitlig = 15ms
********************
Pinger gameland5.tiscali.dk [62.79.30.98] med 32 byte data:
Svar fra 62.79.30.98: byte=32 tid=13ms TTL=245
Svar fra 62.79.30.98: byte=32 tid=12ms TTL=245
Svar fra 62.79.30.98: byte=32 tid=12ms TTL=245
Svar fra 62.79.30.98: byte=32 tid=11ms TTL=245
Svar fra 62.79.30.98: byte=32 tid=14ms TTL=245
Svar fra 62.79.30.98: byte=32 tid=11ms TTL=245
Svar fra 62.79.30.98: byte=32 tid=15ms TTL=245
Svar fra 62.79.30.98: byte=32 tid=16ms TTL=245
Svar fra 62.79.30.98: byte=32 tid=50ms TTL=245
Svar fra 62.79.30.98: byte=32 tid=11ms TTL=245
Ping-statistikker for 62.79.30.98:
Pakker: Sendt = 10, modtaget = 10, tabt = 0 (0% tab),
Gennemsnitlig tid for rundtur i millisekunder:
Mindst = 11ms, st>rst = 50ms, gennemsnitlig = 16ms
********************
Pinger gameland2.tiscali.dk [212.54.64.186] med 32 byte data:
Svar fra 212.54.64.186: byte=32 tid=12ms TTL=246
Svar fra 212.54.64.186: byte=32 tid=17ms TTL=246
Svar fra 212.54.64.186: byte=32 tid=11ms TTL=246
Svar fra 212.54.64.186: byte=32 tid=15ms TTL=246
Svar fra 212.54.64.186: byte=32 tid=13ms TTL=246
Svar fra 212.54.64.186: byte=32 tid=11ms TTL=246
Svar fra 212.54.64.186: byte=32 tid=12ms TTL=246
Svar fra 212.54.64.186: byte=32 tid=11ms TTL=246
Svar fra 212.54.64.186: byte=32 tid=15ms TTL=246
Svar fra 212.54.64.186: byte=32 tid=12ms TTL=246
Ping-statistikker for 212.54.64.186:
Pakker: Sendt = 10, modtaget = 10, tabt = 0 (0% tab),
Gennemsnitlig tid for rundtur i millisekunder:
Mindst = 11ms, st>rst = 17ms, gennemsnitlig = 12ms
--
Sune Storgaard
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
| |
Simon Skals (04-01-2002)
| Kommentar Fra : Simon Skals |
Dato : 04-01-02 00:54 |
|
It seems Sune Storgaard wrote:
>Jeg er vist heller ikke helt uvildig og heller ikke rutineret
>cs-spiller, så jeg vælger at lade et sølle output tale sit eget sprog,
>inklusiv tåbelig formatering, mystiske tegn og hvad ellers en m$
>dosprompt kan returnere...
Hvilken båndbredde har du på din egen access-strækning?
--
Simon Skals <spam@gid.dk>
"Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."
| |
TBC (11-01-2002)
| Kommentar Fra : TBC |
Dato : 11-01-02 00:36 |
|
"Towli" <towli@oldboyz.dk> skrev i en meddelelse
news:a0us12$44s$1@news.cybercity.dk...
....>snip< kunne det jo være interessant at få en "cs-spiller" til at
> fortælle om det har nogen reel betydning for ens gameplay at der er en
smule
> forskel i up/downstream'en.
Teoretisk er det et spørgsmål om matematik, altså hvor mange "X" antal
sekunder tager det at modtage OG sende "Y" antal bytes over en "Z" størelse
forbindelse (hvor "Z" er summen af hastigheden hhv up & ned)
Altså vil en FOR lav upload skade din ping.
Rent praktisk har det faktisk iflg min egen erfaring også meget at sige hos
min udbyder (Tiscali) hvilken hardware jeg har forbindelsen over. F.eks.
blev mine ping tider praktisk talt dobbelt så gode af at jeg skiftede fra
Router (Cisco 677) til en billigere løsning med Modem (Eicon Diva ADSL-USB).
Før var de altid minimum 30 ms og opefter til 70 stykker (normalt 38-65). Da
Jeg skiftede til Modemet fik jeg med samme 512/512 konfiguration min ping
både billigere og bedre: nu alt imellem 8 - 40 ms (normalt 14-24 ms)
Forklaringen har jeg fået at vide skulle være den at jeg har fjernet et led
ved at gå fra router til modem. Endda et led der bruger forholdsmæssigt
mange ressourcer (og dermed tid) på at lave NAT og den slags.
Så eftersom CS ping er det vigtigste for mig er der faktisk god fornuft i at
jeg har valgt modem fremfor router (som for mit vedkommende sparer mig min
50,- kr/md) og så at jeg samtidig har prioiteret upload, som pga udbud og
efterspørgsel kun koster mig det halve af download.
TBC
| |
TBC (11-01-2002)
| Kommentar Fra : TBC |
Dato : 11-01-02 01:14 |
|
"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
news:%zp%7.17890$Zm5.1660621@news000.worldonline.dk...
> Forklaringen har jeg fået at vide skulle være den at jeg har fjernet et
led
> ved at gå fra router til modem. Endda et led der bruger forholdsmæssigt
> mange ressourcer (og dermed tid) på at lave NAT og den slags.
Webspeed har måske (?) den fordel at den bruger "kabemMODEM" og heller ikke
skal omkring NAT
Til sammenligning har min lillebror StofaNet (ca 1024/256) som også er
"kabelmodem" baseret og hans ping er stor set næsten ligeså god som min (ca
0 - 15 ms højere når vi spiller sammen) - Hans pris er dog væsentligt bedre,
men der er ikke StofaNet i mit område.
Omkring snakken om upload/download er det måske værd at tage med at han
matematisk har ca 256 kbit mere end mig i summen på download+upload, men om
hans lidt højrere ping skyldes "flaskehalsen" på 256 eller ej, tja det må
guderne vide.
- Men jeg har lagt mærke til at f.eks. Boomtown definerer det på denne måde:
"Onlinegaming kræver en hurtig og stabil forbindelse >snip< ... ping tiderne
skal være lave, og fremfor alt skal det gå hurtigt begge veje."
TBC
| |
Scar (02-01-2002)
| Kommentar Fra : Scar |
Dato : 02-01-02 20:02 |
|
så vidt jeg ved, så får man dårligere ping med kabel internet frem for adsl.
altså set i sammenhæng mellem fair hastigheder samligninger.
"Towli" <towli@oldboyz.dk> wrote in message
news:nsMX7.131$FC4.7370@news.get2net.dk...
> Heja
>
> Et lille naivt ?:
> Jeg bruger (må jeg med skam melde) mit Internet primært til
Counter-Strike.
> Jeg overvejer at skifte fra mit nuværende Cybercity xdsl 384/128 til
> webspeed 256/64.
> Kan dette skifte have nogen afgørende betydning for min "ping" i spil...
>
> Thx
> /T
>
>
| |
|
|