/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Harddisk fejl
Fra : Leif Pedersen


Dato : 30-12-01 22:47

Hej

Jeg har 2 harddiske
A: 6,4 Gb
B: 3,2Gb
Hvis jeg sætter A: som master(c:) begynder problemerne at komme når man har
kørt et stykke tid, bl.A med at programmet venter på svar, både i programmer
og på Internettet/nyhedsgrupper, med de samme fejl, og man er nød til at
logge af, og begynde forfra, for at arbejde videre.
Sætter jeg B: som master, er der ingen problemer, og maskinen kører som den
aldrig har gjort før nemlig perfekt.
Spørgsmålet er nu, er der en fejl på disk A: og hvordan får man overbevidst
forhandleren om dette, for hvis han ikke finder nogen fejl, og siger at det
er software fejl, får man en regning på 1 time(400Kr), og det kan jo ikke
svare sig.
Da der var garanti på maskinen(350 MHZ), hvor jeg kun havde disk A på, var
den til rep, og forhandleren (KK DATA Aalborg) at det var en software fejl,
og kom med en regning på 1 time).
Jeg har nu 1 mdr. tilbage af garantien på harddisken.
Der er ingen problemer med disk A: når man blot skal læse og skrive til den.
Er der en der har et bud:

Hilsen

leif-pedersen@mail1.stofanet.dk





 
 
Michael Sørensen (31-12-2001)
Kommentar
Fra : Michael Sørensen


Dato : 31-12-01 08:57

"Leif Pedersen" <leif-pedersen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3c2f8bc5$0$273$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hej
>
> Jeg har 2 harddiske
> A: 6,4 Gb
> B: 3,2Gb
> Hvis jeg sætter A: som master(c:) begynder problemerne at komme når man
har
> kørt et stykke tid, bl.A med at programmet venter på svar, både i
programmer
> og på Internettet/nyhedsgrupper, med de samme fejl, og man er nød til at
> logge af, og begynde forfra, for at arbejde videre.
> Sætter jeg B: som master, er der ingen problemer, og maskinen kører som
den
> aldrig har gjort før nemlig perfekt.
> Spørgsmålet er nu, er der en fejl på disk A: og hvordan får man
overbevidst
> forhandleren om dette, for hvis han ikke finder nogen fejl, og siger at
det
> er software fejl, får man en regning på 1 time(400Kr), og det kan jo ikke
> svare sig.

Hejsa...

Nu skriver du ikke ret meget om dine Harddiske, men det behøver
ikke at være en fejl da harddiske af forskellig fabrikat, størrelse eller
alder godt kan have problemer med at køre på den samme controller
i nogen konfigurationer. Vil man være helt sikker på at undgå problemer
bør man købe helt ens diske, eller sætte dem på hver sin controller
(hvis det er muligt)...


--
med venlig hilsen - best regards

Michael Sørensen
www.m-k-s.dk - post@REMOVEm-k-s.dk
ICQ#: 41174628 - Homo Sapiens v. 2.00






Butch (31-12-2001)
Kommentar
Fra : Butch


Dato : 31-12-01 10:08


"Leif Pedersen" <leif-pedersen@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:3c2f8bc5$0$273$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hej
>
> Jeg har 2 harddiske
> A: 6,4 Gb
> B: 3,2Gb
> Hvis jeg sætter A: som master(c:) begynder problemerne at komme når man
har
> kørt et stykke tid, bl.A med at programmet venter på svar, både i
programmer
> og på Internettet/nyhedsgrupper, med de samme fejl, og man er nød til at
> logge af, og begynde forfra, for at arbejde videre.
> Sætter jeg B: som master, er der ingen problemer, og maskinen kører som
den
> aldrig har gjort før nemlig perfekt.
> Spørgsmålet er nu, er der en fejl på disk A: og hvordan får man
overbevidst
> forhandleren om dette, for hvis han ikke finder nogen fejl, og siger at
det
> er software fejl, får man en regning på 1 time(400Kr), og det kan jo ikke
> svare sig.
> Da der var garanti på maskinen(350 MHZ), hvor jeg kun havde disk A på, var
> den til rep, og forhandleren (KK DATA Aalborg) at det var en software
fejl,
> og kom med en regning på 1 time).
> Jeg har nu 1 mdr. tilbage af garantien på harddisken.
> Der er ingen problemer med disk A: når man blot skal læse og skrive til
den.
> Er der en der har et bud:
>
> Hilsen
>
> leif-pedersen@mail1.stofanet.dk
>
>
>
>
Hej
Prøv at teste disken i en anden maskine. Eller hvis du er sikker i din sag
forlange at vise forhandleren hvad der er galt. Du skal ikke lade dig spise
af med at de siger det er en software fejl. Jeg har MANGE gange været udefor
at forhandler ikke tester ordenligt inden de afsiger dommen om fejl eller
ej. De fleste butikker har ikke engang en uddannet fagperson til at lave
deres test. Det kan vare en tilfældig som bare har gennemgået et pc kørekort
på aftenskole.

/Butch



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177602
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409258
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste