Hasselnøddeolie
Fra : Peter Westh

Dato : 30-12-01 17:15

Jeg har netop været ude at købe ind til en (linse-)salat, jeg skal have med
til et sammenskudsgilde i morgen. Jeg skulle have valnøddeolie til
dressingen, men den enste jeg kunne finde kostede 320 kroner literen, og der
sætter jeg grænsen!

Med mig hjem bragte jeg derfor i stedet en dåse fransk hasselnøddeolie. Den
har en meget stærk nøddesmag, der må kunne bringe enhver elsker af blød
nougat i ekstase. Modereret med noget olivenolie går den fint i dressingen
(som ellers består af sennep & balsamico)

Men hvad bruger jeg resten af den halve liter til? Er der nogen gode ideer
her på listen?

Man skulle tro den ville være genial i søde ting.

MVH og godt nytår

Peter

Fra : Cecilie Lytchoff Grø~

Dato : 31-12-01 12:04

Hej

Jeg vender nogle gange hasselnøddeolie i en salat bestående af ruccola,
pinjekerner og evt lidt agurk, men pas på ikke for megen olie. Serveres til
italiensk lufttørret skinke eller helst italiensk lufttørret oksekød..det
italienske navn kan jeg ikke lige huske..
Venligst Cecilie