Gråsiskener
Fra : Poul Evald Hansen

Dato : 30-12-01 16:56

Er der mange gråsiskener i denne vinter?

I dag i den hårde frost kom der 5 til min foderplads i baghaven (Galgebakken
i Albertslund) hvad de ikke plejer. De var ikke særlig sky. Gråsiskener
indgår ellers almindeligt småfugleflokke af grønsisken m.v., som der er en
del af og som turer rundt i haver og og parker.

M.v.h.

Poul Evald Hansen

Fra : Gorm Vognsen Jensen

Dato : 01-01-02 19:27

"Poul Evald Hansen" <pevh@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Er der mange gråsiskener i denne vinter?
Jah, det tror jeg. Tag evt. et kig på observationerne på www.phyl.dk
Jeg har selv set en flok ved Søndersø (Værløse), hvor i blandt jeg opdagede
en enkelt hvidsisken (hunfarvet). En anden dag så jeg en mindre flok
sammesteds med en anden hvidsisken (hanfarvet=. Der har vist været 3
hvidsiskener på et tidspunkt.
Desuden har jeg set gråsiskener på Ishøj Strand og i Københavns Nordhavn
(Stubben).

Med venlig hilsen
Gorm Vognsen Jensen
Smørumnedre