Sleeeep sheeeeep
Fra : David Blangstrup

Dato : 30-12-01 16:27

Jeg har lige opdateret en vens iMac DV (128 mb ram) fra Mac OS 9.0.4 DK til
9.1 DK ‹ og det gik strygende! Også med hensyn til DVD Player 2.4 update
(Z), iMac Firmware 4.1.9 dk, og Modem updater 2.0 (Z). Jeg installerede ikke
iMac Firmware update 2.4 -- da linket på versiontracker førte til ovennævnte
Firmware update 4.1.9. Heller ikke DVD-ROM Firmware 1.0, da den er til iMac
DV+ og SE, og min vens iMac så vidt jeg ved ikke falder ind under nogen
udvidet kategori.
En af grundene til, at jeg opdaterede var, at hans iMac ikke ville vågne
efter sleep. Jeg havde læst, at der var vrøvl med Mac OS 9.0.4 i den
henseende, så jeg troede, at den hellige grav var vel forvaret, da jeg satte
den til sleep efter at have opdateret til 9.1. Men lige meget hvad jeg
gjorde ‹ jeg blev nødt til at genstarte den!
Så mit spørgsmål til gruppen er: Hvad kan det skyldes? Har jeg overset
noget?
Ellers: Hvor er det dejligt let at opgradere en Mac!
På forhånd tak (og godt nytår!)
- David
--
http://david.blangstrup.dk

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 31-12-01 00:45

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> Så mit spørgsmål til gruppen er: Hvad kan det skyldes? Har jeg overset
> noget?

Jeg har også en iMac DV, og har oplevet at den ikke vil vågne, men pt.
køre den som den skal - problemet er bare, at jeg ikke ved hvorfor!

Mit råd er enten at undlade at anvende sleep-funtionen, men i stedet få
Mac'en til at slukke for skærm og HD, eller opgrader til OS X, som efter
hvad jeg har prøvet løser sleep problemet.

I øvrigt har jeg oplevet det underlige, at hvis jeg lod iMac'en falde i
søvn selv gik den oftere død end hvis jeg selv aktivt valgte at den
skulle sove ved at trykke på iMac'ens power knap. Strange!!?

Jeg er bange for at der dybt nede i det gamle OS (dvs. før OS X) er en
"bug", som gør at sleepfunktionen bare ikke vil virke stabilt. OS X har
desuden også løst "søvnproblemer" på min PowerBook G3.

Som et plaster på såret kan jeg nævne en vens bemærkning om at hans
bærbare Dell PC's sleepfuntion først virkede rigtigt, da den fik Win XP
indstalleret.

Martin