problemer med UML diagrammer og java, hjæl~
Fra : cssalo

Dato : 30-12-01 19:39

Hej,

Håber der er nogen der kan hjælpe en studerende i nød!

Jeg har brug for at få en del begreber på plads.

1. Hvad er sammenhængen mellem et UML diagram for en klasse og javakoden?

2. Begreber inheritance og aggregation og hvornår de anvendes.
Forklaring på begrebet "method overriding".

3. Forklaring på UML-diagrammerne Use Case diagram, class diagram,
deployment diagram og activity diagram, og hvad bruges de til.

4. Begreberne default constructor og constructor overloading.

5. De grundlæggende begreber i WML.

6. Forklaring på forskellen på en instance metode og en class metode,
eksemplar på kald af metoder. Beskrivelse af parameteroverførsel til/fra en
metode samt på main()-metoden og toString()-metoden.

7. Forklaring på Java's interface begreb. Forklaring på hvordan man opfanger
events fra et GUI ved hjælp af java.awt.event biblioteket.

8. Forklaring på hvordan man opbygger et GUI ved hjælp af klasserne i AWT
biblioteket. Hvordan et javaprogram kommunikerer med en relationsdatabase.

Håber der er en der har tid og lyst til at hjælpe

På forhånd mange tak for hjælpen.

Fra : Lars Dam

Dato : 30-12-01 12:42

On Sun, 30 Dec 2001 10:39:24 -0800, "cssalo" <cssalo@mail.dk> wrote:

>Hej,
>
>Håber der er nogen der kan hjælpe en studerende i nød!

Muligvis; men det er en ret stor mundfuld du beder om!!! Faktisk så
stor, at jeg er overbevist om at ingen gider svar dig.
Det bedste du kan gøre er at gå til www.javasoft.com, og læse de
tutorials og vejledninger der ligger der.
Eller gå til www.bruceeckel.com, og hente online bogen 'Thinking in
Java' og kigge i den.

Derefter kan du komme tilbage med specifikke spørgsmål.

Og inden du bliver ked af det, fordi du ikke får en forklaring på dine
spørgsmål; så har du formuleret dem så bredt at et fyldestgørende svar
faktisk kunne blive til en hel bog selv. Så derfor henviser jeg til
eksisterende materiale som ligger på nettet.

vh. ld

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-12-01 13:56

cssalo skrev:

>Håber der er nogen der kan hjælpe en studerende i nød!

Du opregner et helt semesters pensum i OOP og OOSY
(objektorienteret systemudvikling) på min datamatikeruddannelse.

--
Bertel

Fra : Alex B. P.

Dato : 17-01-02 16:19

Hmmm

Der er vist nogen som lige har Copy'nPasted eksamensspørgsmålene,
efter man har indset at sin studie-indsats har været får dårlig i løbet af
semesteret .....

Gå ombord i dine bøger .....

I øvrigt vil vi gerne hjælpe med konkrete spm. og problematikker .....