Mignon
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 29-12-01 18:56

Godaften NG

Nu har jeg ledt og ledt efter en eller flere opskrifter på skinke mignon
uden held, så nu håber jeg nogen "derude" kan hjælpe mig.

Godt nytåe til alle

mvh

Bolette

Fra : Jens Olsen

Dato : 29-12-01 19:28

"Bolette Nielsen" <Bobo@kimj.dk> skrev i en meddelelse
| Godaften NG
|
| Nu har jeg ledt og ledt efter en eller flere opskrifter på skinke
mignon
| uden held

Prøv evt. at se

http://www.danish-deli-food.com/Danish/cookbook/recepdetail.asp?recid=
44

mvh
jens olsen

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 29-12-01 19:19

Bolette Nielsen skrev:

> Nu har jeg ledt og ledt efter en eller flere opskrifter på
> skinke mignon uden held

Jeg ved ikke hvad skinkemignon er, men Google fandt ca. 30 opskrifter
på 0,21 sekunder:

   <http://www.google.com/search?q=skinkemignon+opskrift>

> Godt nytåe til alle

- og til dig.

// Klaus

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 30-12-01 08:05

"Bolette Nielsen" <Bobo@kimj.dk> skrev följande i meddelandet...
> Godaften NG
>
> Nu har jeg ledt og ledt efter en eller flere opskrifter på skinke
> mignon uden held, så nu håber jeg nogen "derude" kan hjælpe mig.

Go'morgen søndag!
Vores gode ven Mortens har fx følgende opskrift på skinkemignon i sin
opsamling...
http://www.sol.dk/dk/io/sections/livsstil/madvin/mortens/

Skinkemignon m. svampe:
(3 pers)

400 g skinkemignon

Bouillon:
175 g gulerødder
175 g persillerod
75 g det grønne af 1 porre
125 g knoldselleri
1 liter vand
10 sorte peberkorn
4 stilke frisk timian
1 dl tør cherry
1 tsk groft salt

Svampe:
25 g smør
100 g østershatte i lange strimler
200 g champignoner i skiver
125 g det hvide af 1 porre, i tynde ringe
1/2 tsk groft salt
friskkværnet peber
50 g cheddar ost i tynde skiver
Pynt: Brøndkarse.
Tilbehør: Landbrød og dampede forårsløg.

Bouillon: Skær grønsagerne i store stykker og kog dem i vand tilsat
krydderier.
Lad bouillonen koge ved svag varme og under låg i ca. ½ time. Si
bouillonen. Hæld ca. 4 dl tilbage i gryden. Tilsæt sherry og salt og
bring den i kog. Kom skinkemignonen i, og kog den ved svag varme og
under låg i ca. 15 min. Vend kødet efter den halve tid. Tag kødet op og
lad det hvile tildækket i ca. 15 min.

Svampe: Lad smørret smelte i en dyb pande og svits svampe og porreringe
heri i ca. 2 min. Smag til med salt og pebr. Fordel svampeblandingen i
et ovnfast fad (ca. 15 x25 cm) og læg herpå osten. Gratiner retten
øverst i ovnen.
Gratinering: Ca. 8 min. ved 225°.

Servering:
Skær kødet i tynde skiver og pynt med brøndkarse.
Tip: Brug resten af bouillonen til sauce eller suppe.

> Godt nytåe til alle

i lige måde..

. * . . * .
.* *. .* *.
\\ //
Got nyt hår til alle!
--
Mvh.
‹(•¿•)›

"A woman drove me to drink...
and I didnt even have the courtesy to thank her".
-W C Fields

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 30-12-01 12:12

det kan jeg ikke forstå, der kiggede jeg nemlig først, men jeg går flugs ind
og kigger igen.
Tak for hjælpen

Bolette

Peter W. Bosse <peterw.bosse@worldonline.dk> skrev i en

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 31-12-01 06:56

Peter W. Bosse <peterw.bosse@worldonline.dk> skrev:
"Bolette Nielsen" <Bobo@kimj.dk> skrev följande i meddelandet...

<(.¿.)> -hvorfor..? ... Han skal sq. se sådan Ud! ‹(•¿•)› -basta!

Du kører med Microsoft Outlook Express, version 5.00.2615.200 ..

Måske er det bare Newsreaderen der skal opgraderes
til Microsoft Outlook Express, version 6.00.2600.0000 ...

/__\
‹(•¿•)›
‹(•¿•)›
‹(•¿•)›
‹(•¿•)›

--
Mvh.
Peter W. Bosse

...also a 'Big Skoll' and Happy New Year to..
Admiral von Schneider, mr. Pommeroy, sir Toby,
mr. Winterbottom, butler James and miss Sophy..yyyy
- Same precise as last year!