E-Mail
webnoob 5265
Nye tråde øverst - Hvordan??
Fra : Thomas Jari

Dato : 29-12-01 18:05

Hej

Jeg er lige begyndt at bruge Agent 1.8. Hvordan får jeg de nyeste
tråde til at stå øverst som i OE??

--
Mvh Thomas Jari
Den gamle øje-for-øje filosofi fører kun til, at alle til sidst bliver blinde.

Fra : Leony

Dato : 29-12-01 18:11

"Thomas Jari" <thomas@jari.adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er lige begyndt at bruge Agent 1.8. Hvordan får jeg de nyeste
> tråde til at stå øverst som i OE??

Du skal sikkert sortere efter dato.

Leony

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-12-01 18:19

Sat, 29 Dec 2001 18:05:07 +0100, skrev Thomas Jari
<thomas@jari.adsl.dk>:

>Jeg er lige begyndt at bruge Agent 1.8. Hvordan får jeg de nyeste
>tråde til at stå øverst som i OE?

Kan du ikke, hvis det skal være i tråd, ellers Group => sort
messages bý => date.

Det andet er også kun en vanesag, brug tastaturgenveje til at
hoppe til nye indlæg.

n = næste ulæste indlæg (med eller uden body)
b = næste ulæste indlæg med body
d = næste indlæg (læst eller ulæst)
eller den mest praktiske mellemrumstangenten, den er lidt svær at
forklare, men prøv den.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 29-12-01 19:36

Thomas Jari <thomas@jari.adsl.dk> wrote:

>Hej
>
>Jeg er lige begyndt at bruge Agent 1.8. Hvordan får jeg de nyeste
>tråde til at stå øverst som i OE??

Jeg vil foreslå at du glemmer hvordan MS og OE gør...

Her er lidt om hvordan jeg bruger Free Agent, og de genvejstaster jeg
benytter.
Og jeg bruger højst musen en lille smule når jeg sender artikler:

Start med at hente nye overskrifter i de grupper der er aboneret på:
<ALT>o + <ENTER>

Find nu de nye overskrifter med:
n = næste gruppe med ulæste artikler, eller næste ulæste artikkel.
<ENTER> = vis overskrifter i gruppe eller vis artikel
<ESC> = et trin tilbage til overskrifter eller grupper

Og marker nu med:
w = følge med i en tråd
i = ignorer en tråd
( Nu er der kun de artikler man vil følge med i der er markeret ulæste )

Hent herefter de markerede artikler:
<ALT>o + m

Herefter navigeres igen med:
n = næste gruppe med ulæste artikler, eller næste ulæste artikkel.
<ENTER> = vis overskrifter i gruppe eller vis artikel
t = næste ulæste artikel i en tråd
<ESC> = et trin tilbage til overskrifter eller grupper

Brug evt. også disse genveje:
u = forrige artikkel
d = næste artikkel
k = behold artikelen

Tilslut vil jeg lige nævne at jeg har de tre vinduer 'Groups',
'Message List' og 'Massage' maksimerede ( så der bare er fanebladene
i toppen som markerer hvad man har fat i ), og har valgt 'Subscribed
Groups' i 'Groups' vinduet.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Thomas Jari

Dato : 29-12-01 20:32

Hej

Tak for svarene.

Jeg har efterhånden vænnet mig til at bruge tastaturet istedet for
musen. jeg undrede mig bare over sorteringen af trådene.

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 29-12-01 23:18

> [...]

>Jeg har efterhånden vænnet mig til at bruge tastaturet istedet for
>musen. jeg undrede mig bare over sorteringen af trådene.

Øh?

Min 'sortering' er sådan at start-artiklerne er sorteret efter dato,
og de enkelte artikler i tråden er sorteret efter 'svarrækkefølgen'.
Og det er efter min opfattelse en meget brugbar måde at gøre det på.

Til sidst vil jeg så føje til, at jeg faktisk aldrig har brugt andet
end Free Agent. Det var omtrent det eneste ordentlige program tilbage
i februar 1996 ( og så lidt OT.: jeg har faktisk også holdt fast i
Eudora Light som mail-program ).