TV out problem: signalet vise
Fra : Frederik Soeberg

Dato : 29-12-01 17:44

Hej

Jeg har problemer med at se dvd film på mit fjernsyn. Jeg har prøvet
at skifte tv'et, og det er tilsyneladende ikke det der er problemet.

Problemet består i, at når jeg sætter grafikkortets output til at være
"TV"
fremfor "monitor" så kommer computer skærmbilledet godt nok frem på
TV'et,
men kun på midten af fjersynskærmen - dvs. at kun 2/3 dele af
fjernsynet udnyttes. Jeg har prøvet at gå ind i enhedsindstillinger og
dernæst valgt skærmjustering, men dette hjælper kun på positionen på
fjernsynet, og giver ikke mulighed for at gøre skærmbilledet bredere,
så det passer til fjernsynets størrelse.

Jeg har forsøgt at sætte opløsningen til 640x480/60Hz eller 800x600/60
hz,
men dette hjælper ikke.

Hvorfor sker dette ?

Håber at der er nogen der kan hjælpe mig

Venlig hilsen Frederik

Fra : Jones

Dato : 29-12-01 18:16

"Frederik Soeberg" <fsoeberg@it-c.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har problemer med at se dvd film på mit fjernsyn. Jeg har prøvet
> at skifte tv'et, og det er tilsyneladende ikke det der er problemet.

Du skriver ikke hvilket grafik det er du har, men prøv programmet
TVtool, der ofte er bedre til "dette trick" end de medfølgende drivere
til ens grafikkort.

http://www.tvtool.de/

MVH Jones

Fra : 4u2

Dato : 29-12-01 20:10

> [...]
> men dette hjælper ikke.
>
> Hvorfor sker dette ?
>
> Håber at der er nogen der kan hjælpe mig

Widescreen 16:9 :)

4u2.

Fra : Jones

Dato : 30-12-01 15:10

"Frederik Soeberg" <fsoeberg@it-c.dk> skrev i en meddelelse

> men kun på midten af fjersynskærmen - dvs. at kun 2/3 dele af
> fjernsynet udnyttes.

ROFL!!!!

Undskyld, at jeg er lidt tungnem nogle gange.

MVH Jones