(OT) Nu kan det være nok!!!
Fra : thomas schreiber

Dato : 29-12-01 13:59

Uanset hvad f***** jeg prøver, virker cubase(og stort set alle andre musik
programmer) på Mac helt af H til. Jeg købte netop en Mac fordi det kørte
nogenlunde ok på PC, men jeg ville have det til at køre perfekt - det gør
alt jo på Mac siges det jo. Det kørte sku bedre da det kørte ringest på min
PC, end det nogen sinde kommer til at køre på min Mac.

Jeg har prøvet ALT!!!

Damn det her kan bringe mit pis i kog... Jeg er meget åbenfor
forbedringsforslag, men som sagt har jeg prøvet alt(næsten), og for det
andet har jeg brugt over et år nu på at få det her lort til at virke, og har
derfor ikke kunne lave musik i over et år!!!

Af konsekvens af min utilfredshed med Mac, sælger jeg hele lortet til den
der kommer først.

G4 500mhz MP (den med 1mb cache pr CPU)
512mb ram
maxtor 40gb + IBM 9.1gb
Lacie 10GB quantum USB drev
apple mus/keyboard
cubase 5.1
mac OS 9 + diverse software

20.000,- (nypris er over 40.000)

evt. med Motu 828 firewire lydkort - sælges også for sig selv.

Alt er som nyt, og kvittering haves på det hele.

Jeg bor i Århus.

mail mig på g4@mail.dk eller ring/sms på 29 72 73 11 hvis det har interesse.

Thomas Schreiber
-
http://www.stall.dk

Fra : David Blangstrup

Dato : 29-12-01 14:52

On 29.12.2001 13:58, in article a0kelm$ej5$1@sunsite.dk, "thomas schreiber"
<NOSPAMschreiber@c.dk> wrote:

> [...]
>
> evt. med Motu 828 firewire lydkort - sælges også for sig selv.
>
> Alt er som nyt, og kvittering haves på det hele.

Ach, hvem der havde 20.000 kr. Mon ikke du vil fortryde det? Der findes jo
som bekendt en løsning på alting.
- David

--
http://david.blangstrup.dk

Fra : thomas schreiber

Dato : 29-12-01 15:49

Selvfølgelig vil jeg fortryde det. Det er 20.000 jeg har smidt ud af
vinduet.

Jeg har ledt et år efter den... først købte jeg et lydkort til 45.000,- som
IKKE virkede på min Mac, da det IKKE var kompatibel med MP G4. Efter en
advokatsag, fik jeg pengene retur, og købte et billigt kort til 10.000.
Kortet virker, men software spunker konstant.

Jeg gider ikke bruge mere tid på det. Jeg skal aldrig have Mac igen, når jeg
får den solgt. ALDRIG!!!

Thomas Schreiber
-

Fra : Michael Holm

Dato : 29-12-01 15:29

> [...]

> alt jo på Mac siges det jo. Det kørte sku bedre da det kørte ringest på min
> PC, end det nogen sinde kommer til at køre på min Mac.

arrh når "Safari Dou'en" kan kan du da også

> [...]
> derfor ikke kunne lave musik i over et år!!!
>
> Af konsekvens af min utilfredshed med Mac, sælger jeg hele lortet til den
er det ikke blot fordi du vil have penge til nyt mac udstyr efter den 7.
januar ?

--
Michael Holm *<:O>
9 dage til

Fra : thomas schreiber

Dato : 29-12-01 15:50

NEJ! Jeg skal ALDRIG have Mac igen. ALDRIG!

Thomas Schreiber
-
http://www.stall.dk

Fra : thomas schreiber

Dato : 29-12-01 16:01

Jeg er faktisk ved at være af den overbevisning, at en G4 er bedre egnet som
kælk, end til at producerer musik med. *LOL*

Thomas Schreiber
-
http://www.stall.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-12-01 18:03

Hej Thomas

- - Skal vi bytte med den røde kælk, jeg lige har set her? -))))

thomas schreiber wrote:

> Jeg er faktisk ved at være af den overbevisning, at en G4 er bedre egnet som
> kælk, end til at producerer musik med. *LOL*

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 29-12-01 16:09

thomas schreiber <NOSPAMschreiber@c.dk> wrote:

> Uanset hvad f***** jeg prøver, virker cubase(og stort set alle andre musik
> programmer) på Mac helt af H til.

Du mener på _din_ mac! Det er forkert at generalisere her - fordi du har
problemer betyder det ikke at andre musikere o.lign. (fx. Safri Duo som
Mikael nævner) har problemer, vel?

> [...]
> have det til at køre perfekt - det gør alt jo på Mac siges det jo. Det
> kørte sku bedre da det kørte ringest på min PC, end det nogen sinde kommer

Det tror jeg ikke på - har du kontaktet andre musikfolk der bruger mac?

> [...]
> andet har jeg brugt over et år nu på at få det her lort til at virke, og har
> derfor ikke kunne lave musik i over et år!!!

Hvad med at skrive mere specifikt hvad der er galt?

> Af konsekvens af min utilfredshed med Mac, sælger jeg hele lortet til den
> der kommer først.

Jeg har aldrig hørt om nogen der kan sælge lort... (måske landmænd?)

> G4 500mhz MP (den med 1mb cache pr CPU)
> 512mb ram
> maxtor 40gb + IBM 9.1gb
> Lacie 10GB quantum USB drev
> apple mus/keyboard
> cubase 5.1
> mac OS 9 + diverse software

Ja - det er sgu noget lækkert isenkram du har! Ærgerligt du ikke vil/kan
bruge det.

Jeg håber du bliver mere lykkelig i wintelverdenen - der er ikke noget
så ærgerligt som at gå rundt og ærgre sig. Godt nytår!

--
mojn, Jesper

Fra : Gunnar Holse

Dato : 30-12-01 07:34

"Jesper Møller-Fink" <jmfink@mac.com> skrev i en meddelelse

> Du mener på _din_ mac! Det er forkert at generalisere her - fordi du har
> problemer betyder det ikke at andre musikere o.lign. (fx. Safri Duo som
> Mikael nævner) har problemer, vel?

Nåsser det er lavet på Mac dét der blafrende tromme-eurodance.. havde en
Amiga ikke været rigeligt?:)

Fra : (Lars Kristian S

Dato : 29-12-01 20:02

thomas schreiber <NOSPAMschreiber@c.dk> wrote:

> Uanset hvad f***** jeg prøver, virker cubase(og stort set alle andre musik
> programmer) på Mac helt af H til... (klip)

Hm... Har kørt musikprogrammer - inklusive Cubase o.a. - på Mac siden
1993. Uden problemer.

Min umiddelbare fornemmelse er altså, at med mindre der er tale om en
meget usædvanlig hardwarefejl, er der er ét eller andet, du selv har
fucket up.

Hvis du på et tidspunkt kunne hidse dig ned og besvære dig til at
beskrive dine problemer lidt mere præcist, ville vi måske kunne hjælpe
dig...

--
Venlig hilsen
Lars Kristian Sørensen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-12-01 20:37

Lars Kristian Sørensen <lars.kr.sorensen@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Hvis du på et tidspunkt kunne hidse dig ned og besvære dig til at
> beskrive dine problemer lidt mere præcist, ville vi måske kunne hjælpe
> dig...

enig - Thomas, du har ikke beskrevet hvad problemet er.

<icq:131382336>

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 29-12-01 20:27

thomas schreiber <NOSPAMschreiber@c.dk> wrote:

> Uanset hvad f***** jeg prøver, virker cubase(og stort set alle andre musik
> programmer) på Mac helt af H til.

Hvorfor bruger stort set alle pladestudier, musikere og deslige så Mac
og Cubase ?

> Jeg købte netop en Mac fordi det kørte
> nogenlunde ok på PC, men jeg ville have det til at køre perfekt - det gør
> alt jo på Mac siges det jo.

Det er noget sludder, der findes bestemt software som ikke køre
ordentligt på Mac, men det er sjældent og Cubase er IKKE et af dem.

> Det kørte sku bedre da det kørte ringest på min
> PC, end det nogen sinde kommer til at køre på min Mac.

Det er ikke din Mac, men dig der ikke har konfigureret den ordentligt.

> Jeg har prøvet ALT!!!

Nej du har ikke. Jeg følger en ca. 10 udenlandske Mac nyhedsgrupper og
der har jeg aldrig støt på et spørgsmål fra dig ! Har du kontaktet de
danske brugergrupper og fundet dig et netværk af Cubase brugere - jeg
ved at der er mindst en 4-5 stykker i MacBruger.

> [...]
> andet har jeg brugt over et år nu på at få det her lort til at virke, og har
> derfor ikke kunne lave musik i over et år!!!

Så er du ganske enkelt en klovn. Man bruger ikke et år på at løse et så
basalt problem, som jeg formoder du lever af. Man prøver i en kort
periode selv og hvis det så stadig driller, så udvider man sit netværk
af venner/bekendte til at assistere, så man igen kan tjene penge på det
man er god til.

> Af konsekvens af min utilfredshed med Mac, sælger jeg hele lortet til den
> der kommer først.
>

> G4 500mhz MP (den med 1mb cache pr CPU)
> 512mb ram
> maxtor 40gb + IBM 9.1gb
> Lacie 10GB quantum USB drev
> apple mus/keyboard
> cubase 5.1
> mac OS 9 + diverse software
>
> 20.000,- (nypris er over 40.000)

Faktisk synes du er dum - jeg er ked af at skulle skrive det. Stort set
alle der har med musik at gøre bruger Mac - derfor er muligheden for
kvalificeret assistance langt større her og generelt (ja jeg pisser nok
nogen af) så finder du slet ikke det samme sammenhold og hjælpsomhed i
PC verdenen. Dér er så mange wannabees, som når det kommer til stykket
ikke kan en skid og mange gange heller ikke overholder deres aftaler.

I vores firma har jeg længe ledt efter en pålidelig PC supporter, som
virkelig er en ørn til PC og som kan løse problemer effektivt og på en
behagelig måde. Det er ikke lykkedes endnu - imponerende, når man tager
i betragtning at 95% bruger PC i Danmark.

> evt. med Motu 828 firewire lydkort - sælges også for sig selv.
>
> Alt er som nyt, og kvittering haves på det hele.

> [...]

Jeg synes du burde slå koldt vand i blodet og så melde dig ind i en
bruger gruppe, præcisere nøjagtigt hvad det er Mac OS du har kørende på
din G4 samt hvilke mystiske freeware og shareware programmer du har gang
i og så videre.

Så er der helt sikkert hjælp at hente.

Som start kunne du jo starte med at bruge MacSOUP til news, så ville du
allerede dér begynde at overveje dit hovedløse salg.

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 29-12-01 20:52

I artiklen <a0kelm$ej5$1@sunsite.dk> , "thomas schreiber"
<NOSPAMschreiber@c.dk> skrev:

> [...]
> alt jo på Mac siges det jo. Det kørte sku bedre da det kørte ringest på min
> PC, end det nogen sinde kommer til at køre på min Mac.

For mig lyder det som om dit musik-software ikke fungerer godt på en MP.
Prøv om ikke du kan låne en single G4 et sted at prøve med.

Fra : Henrik rasmussen

Dato : 30-12-01 11:56

On 29/12/01 13:58, in article a0kelm$ej5$1@sunsite.dk, "thomas schreiber"
<NOSPAMschreiber@c.dk> wrote:

> [...]
>
> evt. med Motu 828 firewire lydkort - sælges også for sig selv.
>
> Alt er som nyt, og kvittering haves på det hele.

Test