Diskussions/indlægs forms med Frontpage
Fra : Rene' Dissing

Dato : 28-12-01 11:17

Hej!

Jeg er vel hvad man må karakterisere som en novice indenfor
Hjemmeside opsætning. Man skal jo starte et sted.

Jeg har lavet en hjemmeside til den ejerforening jeg er formand
for. http://home19.inet.tele.dk/prinsen. Den er såmænd udemærket
men jeg har 2 spørgsmål/problemer.

1) Når man 'klikker' på de små thumbnails af billeder, har jeg
valgt at åbne det store billede i et seperate html dokument. Det
var for at bedre kunne styre størrelsen (i pixels) på det store
billede. Er der nogen anden måde (parametre) der kan bruges så
jeg åbner billedet i et nyt vindue i en bestemt størrelse uden at
bruge et seperat html dokument ?.

2) Jeg har lagt et 'indlæg/diskussions' forum ind på hjemmesiden.
Jeg har simpelthen fulgt en Frontpage web wizard og efter at have
ændret tekst og farver har jeg uploaded de relevante sider til
web serveren. Jeg får dog en fejl meddelelse når jeg bruger
funktionaliteten. Den er som følger:

'FrontPage Run-Time Component Page
You have submitted a form or followed a link to a page that
requires a web server and the FrontPage Server Extensions to
function properly.

This form or other FrontPage component will work correctly if you
publish this web to a web server that has the FrontPage Server
Extensions installed.'

Er dette en fejl fra min side eller betyder det at der ikke er
installeret det nødvendige software på Web serveren. ?

Jeg håber der er en eller flere der kan være behjælpelig med
disse problemer. PÅ forhånd mange tak.

Med venlig hilsen og med ønske om et godt Nytår

Rene' Dissing

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Gevaldi

Dato : 28-12-01 12:22

"Rene' Dissing" <rdissing@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hjemmeside opsætning. Man skal jo starte et sted.
>
> Jeg har lavet en hjemmeside til den ejerforening jeg er formand

[snip]

> [...]
>
> This form or other FrontPage component will work correctly if you
> publish this web to a web server that has the FrontPage Server

Det fordi TDC ikke understøtter
FrontPage Server Extensions.

/Gevaldi

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-12-01 15:05

Fri, 28 Dec 2001 10:16:50 +0000 (UTC), skrev Rene' Dissing
<rdissing@hotmail.com>:

> [...]
>billede. Er der nogen anden måde (parametre) der kan bruges så
>jeg åbner billedet i et nyt vindue i en bestemt størrelse uden at

His du il vise billederne på den måde, som du gør nu, så er der
ingen grund til at smide dem ind på en htmlside.

Du kan blot linke til det store billede og det vil blive vist i
den størrelse, det har.

Men nu, når de har lagt dem ind på en særskilt side, horfor så
ikke peppe det lidt op ved at give siderne samme design som
hovedsiden?
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Rene' Dissing

Dato : 28-12-01 15:35

Hej Knud!

Tak for rådet. Det lyder som en god ide.
Jeg checkede lige din hjemmeside og det tilhørende galleri. Ikke så
tosset. Jeg 'stjæler' lige ideen.

Hilsen

Rene'