Ondskabens Hotel - TV udgave kontra Film..~
Fra : zcully

Dato : 28-12-01 02:00

Ja, nu fik jeg så set sidste afsnit og jeg må sige at jeg kan lide serien og
Filmen (Kubricks) på hver sin måde.
På en måde syntes jeg at serien er bedst fordi man får mest med..... Både af
baggrundsstof/tilbageblik og generelt uhygge.
Men på den anden side syntes jeg at filmen er bedst på grund af de geniale
skuespilpræstationer og den virker mere skummel på grund af dens fortælle
måde!!.

Men nu har jeg desværre ikke læst bogen!!
Så jeg kunne godt tænke mig at vide hvad der virkelig sker i bogen i forhold
til filmen/serien:

1. Der hvor Jack går amok med en Kroketkølle eller økse?
2. Buskene der bliver levene eller (buske)labyrinten?

Hvad sker der i bogen?

/Zcully

Fra : Mogens

Dato : 28-12-01 10:31

On Fri, 28 Dec 2001 02:00:03 +0100, "zcully" <zcully@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>
>1. Der hvor Jack går amok med en Kroketkølle eller økse?
>2. Buskene der bliver levene eller (buske)labyrinten?

Serien følger bogen så præcist som overhovedet muligt.
Der er ingen økser og hæk-labyrinter i bogen.
Det er ændringer som Kubrik lavede i filmen.

Mvh Mogens

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 28-12-01 10:51

Mogens <moveng@mailme.dk> wrote:

> Serien følger bogen så præcist som overhovedet muligt.
> Der er ingen økser og hæk-labyrinter i bogen.
> Det er ændringer som Kubrik lavede i filmen.

Vil det sige, at han virkelig siger 'boo' når han stikker hovedet ind ad
den smadrede dør, og ikke 'Here's Johnny!' ? Det virkede så uhyggeligt
tamt.

Noget andet jeg gerne ville spørge om, mht. serien - hvad blev der
nogensinde af de levende buske der omringede Danny lige da andet afsnit
afsluttede. Jeg fik ganske ikke set starten af 3., men det virkede da
somom de glemte den cliffhanger.

Og så vi nogensinde de to piger i serien?

Efter at have set 2. afsnit skulle jeg lige til at skrive her om hvor
meget bedre serien var en Kubricks - jeg blev rent faktisk skræmt af den
døde kvinde i badekaret i serien, men efter at have set 3. afsnit
trækker jeg det tilbage. Er du gal hvor jeg kedede mig. Jeg tror serien
var mere uhyggelig da lydsiden er mere 'provokerende' end i Kubricks
hvor man skal være meget letpåvirkelig for at blive skræmt. Tilgengæld
er Jack Nicholsen jo genial.

MVH ANR

"Allright Brain, I don't like you and you don't like me, but let's just
do this so I can back to killing you with beer."
-Homer Simpson

Fra : kunuk

Dato : 28-12-01 14:32

"Andreas N Rasmussen" <anrNOTPART@OFMAILmac.com> skrev i en meddelelse

> Vil det sige, at han virkelig siger 'boo' når han stikker hovedet ind ad
> den smadrede dør, og ikke 'Here's Johnny!' ? Det virkede så uhyggeligt
> tamt.

Jeg har ladet mig fortælle at "Here is Johnny" var noget Jack Nicolson fandt
på under optagelsen af filmscenen. Der var på det tidspunkt et talkshow i
USA med en eller anden studievært der hed Johnny-et-eller-andet som startede
alle sine shows med at stikke hovedet frem og sige det berømte ord: "Here is
Johnny". Det gav Jack N. den fremragende idé. Hvis der er interesse for det
kan jeg sikkert godt finde talkshow-værtens fulde navn?
kunuk

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 28-12-01 15:03

> [...]
det
> kan jeg sikkert godt finde talkshow-værtens fulde navn?

Behøves ikke, det kan nemlig ikke være andre end Johnny Carson.
hygge
Nicolai

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 28-12-01 15:04

> [...]
det
> kan jeg sikkert godt finde talkshow-værtens fulde navn?

Mon ikke, det var Johnny Carson. I ved, ham der var vært på The Tonight
Show i ca. 30 år inden Jay Leno overtog.

I øvrigt siger rygterne, at der skulle flere personer til at holde Jack
Nicholson nede efter han havde lavet scenen, hvor han hugger døren i stykker
med øksen. Han havde kørt sig selv så meget op, at han var farlig for sine
omgivelser. Jeg elsker sådan noget filmsladder.

Med venlig hilsen

Mark

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 28-12-01 18:02

Mark Thomas Gazel <mark@gazel.dk> wrote:

> [...]
> Mon ikke, det var Johnny Carson. I ved, ham der var vært på The Tonight
> Show i ca. 30 år inden Jay Leno overtog.

Ah, meget sjovt.

Er der nogen der nogensinde har set nogle shows med Johnny Carson? Han
bliver vist i utallige (nok snarere en 4-5 gange) Simpsons-afsnit, men
jeg har aldrig set ham 'live'.

> [...]
> med øksen. Han havde kørt sig selv så meget op, at han var farlig for sine

Hehe, han er da også aldeles manisk tilsidst.

> Jeg elsker sådan noget filmsladder.

Absolut - spørgsmålet er mere om det er sandt. Hvor længe er det siden
at noget lignende blev nævnt om Kim Bodnia i Bleeder? Det blev vist
afkræftet hurtigt efter.

Og så lige for at slutte af med Simpsons version af den scene i 'The
Shinning' ("you mean Shining" - "shh, you wanna get sued?"):

[Homer chops through door]
Homer: Heeeere's Johnny!
[camera pulls back to reveal empty room]
D'oh!
[Homer chops through another door]
Homer: Daaaaavid Letterman!
Abe: Hi David, I'm Grampa.
Homer: D'oh!
[Homer chops through another door]
Homer: [holding a ticking stopwatch] I'm Mike Wallace, I'm Morley
Safer, and I'm Ed Bradley. All this and Andy Rooney tonight on
60 minutes.

MVH ANR

"It takes 2 to lie - one to lie, and one to listen"
-Homer Simpson

Fra : T.Liljeberg

Dato : 29-12-01 17:19

On Fri, 28 Dec 2001 18:02:00 +0100, anrNOTPART@OFMAILmac.com (Andreas
N Rasmussen) wrote:

>Er der nogen der nogensinde har set nogle shows med Johnny Carson? Han
>bliver vist i utallige (nok snarere en 4-5 gange) Simpsons-afsnit, men
>jeg har aldrig set ham 'live'.

Du må have set utallige andre 'spoofs' af Carson - f.eks. på Saturday
Night Live, hvor Dana Carvey lavede en god Carson med Phil Hartman som
Carsons sidekick McMahon.

That's weird, wild stuff.....

Tom, CA

--
No one ever won a war by dying for his country.
He won it by making the other poor dumb bastard

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 30-12-01 12:38

> Du må have set utallige andre 'spoofs' af Carson - f.eks. på Saturday
> Night Live, hvor Dana Carvey lavede en god Carson med Phil Hartman som
> Carsons sidekick McMahon.

Øh, og hvordan er det lige at jeg skal kunne se SNL? Hvis du bor i
Californien er det selvfølgelig klart at du kender den slags - men jeg
har kun hørt det omtalt på diverse talkshows og simpsons. (Jay Leno og
Letterman).
Det er vist da også et par år tilbage det du omtaler for Phil Hartman
døde da for 3-4 år siden.

Carson var vist desuden også med i Celebrety Deathmatch.

MVH ANR

"If you really want something in this life you have to work for it.
Now quiet, they're about to announce the lottery numbers."
-Homer Simpson

Fra : T.Liljeberg

Dato : 31-12-01 19:15

On Sun, 30 Dec 2001 12:37:55 +0100, anrNOTPART@OFMAILmac.com (Andreas
N Rasmussen) wrote:

>Øh, og hvordan er det lige at jeg skal kunne se SNL?

Jeg troede faktisk, at en af de danske kabelkanaler sendte SNL reruns
- eller havde jeg ikke nævnt det. Hvis jeg tager fejl, så beklager
jeg.

>Det er vist da også et par år tilbage det du omtaler for Phil Hartman
>døde da for 3-4 år siden.

Det er vist rigtigt nok 3 år siden han døde. Men, som sagt, så troede
jeg SNL kørte i reruns i DK.

Tom

Fra : Jens Thomsen

Dato : 31-12-01 20:38

"T.Liljeberg" <liljeberg_t@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er vist rigtigt nok 3 år siden han døde. Men, som sagt, så troede
> jeg SNL kørte i reruns i DK.

Desværre ikke. Det er efterhånden år siden, jeg sidst har set noget. Faste
reruns af SNL ville være særdeles velkomment blandt alt det andet, vi får
lov til at se igen og igen.

Godt nytår
Jens

Fra : Brian Nielsen

Dato : 29-12-01 16:46

> [...]
> nogensinde af de levende buske der omringede Danny lige da andet afsnit
> afsluttede. Jeg fik ganske ikke set starten af 3., men det virkede da

Det var såmænd hurtigt overstået, ligeså snart Wendy hentede Jack for at
hjælpe, forsvandt de.
Godt det samme, for de bevægelige hækkedyr var da alt andet end uhyggelige.
Jeg synes at de
hurtige klip tidligere i afsnittet, hvor Jack var ved at blive overfaldet af
dyrene, var meget mere effektive.

/Brian

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 29-12-01 17:00

> Det var såmænd hurtigt overstået, ligeså snart Wendy hentede Jack for at
> hjælpe, forsvandt de.

Øh, var det ikke der Wendy var lukket inde? Oh well

> [...]
> Jeg synes at de
> hurtige klip tidligere i afsnittet, hvor Jack var ved at blive overfaldet af

Aha, nåmen tak for det.
Jamon ikke det var mere skræmmende da det var klipningen der ordnede
det, men netop det at de ikke havde bevæget sig, gjorde at jeg blev lidt
overrasket da de begyndte at vandre bag Dannys ryg. At det så heller
ikke var særlig godt lavet er noget andet.

MVH ANR

"It's crap-tacular."
-Bart Simpson

Fra : Brian Nielsen

Dato : 30-12-01 13:57

> Øh, var det ikke der Wendy var lukket inde? Oh well

Jo, men hun kalder på Jack, imens hun smadrer ruden til kontoret og på den
måde får åbnet døren.
Sammen løber de ud til Danny, og pist væk er de fæle buske.

> Aha, nåmen tak for det.

Selv tak. Jeg glemte selvfølgelig at sige at JEG syntes ikke at de var
uhyggelige i den scene.

/Brian

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 28-12-01 15:14

> Ja, nu fik jeg så set sidste afsnit og jeg må sige at jeg kan lide serien
og
> Filmen (Kubricks) på hver sin måde.

Ditto.

> [...]
> skuespilpræstationer og den virker mere skummel på grund af dens fortælle

Ditto.

> Men nu har jeg desværre ikke læst bogen!!

Det skulle du tage at gøre. "Drengen, der skinnede" hedder den på dansk.

> Så jeg kunne godt tænke mig at vide hvad der virkelig sker i bogen i
forhold
> til filmen/serien:
>
> 1. Der hvor Jack går amok med en Kroketkølle eller økse?

Det er en en slags kroketkølle. Spillet hedder noget andet jeg ikke
lige kan huske. Den er mere drabeligt udformet med stålforstærkning. Danny
har flere syner, hvor han ser en er en uhyggelig person komme gående
ned ad gangen, mens han slår med køllen i væggene, så pudset falder af.

> 2. Buskene der bliver levene eller (buske)labyrinten?

Det er levende hækdyr i bogen. De flytter sig, når der ikke bliver
kikket.

> Hvad sker der i bogen?

En hel masse, som serien har fået med.

Med venlig hilsen