Celeron 900@1200!
Fra : Søren Friis

Dato : 27-12-01 22:25

Hej Folkens!

Så har jeg investeret i en Celeron 900/100 for kr 620,- (imw.dk)

Indtil videre kører den 100 % stabilt ved 1,85 volt og 48 grader C. Det er
vel at mærke ved 133 Mhz FSB hvilket vil sige at den kører 1200 Mhz @133
STABILT! Det synes jeg er fedt!!!! Og i benchmark slår den også min "gamle"
P3-800EB med flere længder..

Jeg kører Seti@home for at stresse den og laver samtidigt noget billed
render i Photoshop og lidt andet for at få den ned med nakken, men den ser
ud til at køre som den skal, og kun ved 48 grader!

Ved 1,75 volt, stallede den dog under opstart af WinXP

Kan anbefales, hvis ikke man har råd til en af de nye flotte dyre CPU'er og
har et P3 bundkort!

Mvh Søren

Fra : orbital

Dato : 28-12-01 09:39

On Thu, 27 Dec 2001 22:24:52 +0100, "Søren Friis"
<soren@friis.mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Ved 1,75 volt, stallede den dog under opstart af WinXP
>
>Kan anbefales, hvis ikke man har råd til en af de nye flotte dyre CPU'er og

Ja, det er fedt. Jeg kører også sådan (9x133) med bx chipset bundkort
til 400,- kr, en slocket til 90, og et voodoo3 grafikkort, der finder
sig i 89 MHz på agp-porten. Desuden en støjsvag golden orb køler og
kabinet blæser, 1.85 volt. Den bruger mindre end 30 W, cpu'en.
Desuden ata100 controller og 512 Mbyte ram. Det er ikke så ringe !

mvh

John