Sne/isklumper i pelsen
Fra : Susanne

Dato : 27-12-01 19:16

Hej Alle.

Håber I alle nyder denne (for nogle) dejlige tid.
Det gør vi i hvert tilfælde her i huset. Og idag har vi leget i sneen
længe......

Men, men...der er desværre en bagside, når man ikke er ret høj og har lang
pels.
Så den ene af vores hunde var idag næsten dækket af sne eller isklumper på
benene og mavsen og endda lidt i hovedet.( man er jo nød til at checke, om
der er noget nedenunder alt dette hvide stads*ssssssssssssssssss*)

Hvad gør I for at få det væk hurtigst muligt, når I er indendøre igen? Det
lader jo til at genere voldsomt. Både pga. tyngde og nok også, fordi det jo
er koldt og vådt ( yrkkk!!!)

Jeg prøvede at trykke dem af ham, men det tog lang tid. Jeg var lidt i tvivl
om jeg kunne bruge vand for at "tø" det lidt hurtigere op.

Det er hans første rigtige "snelegeboltregemmesnuse"dag og da vi håber på,
at han får mange flere, vil vi gerne finde en løsning på dette problem.
Vores anden hund er en Collie, så han er ikke ramt så hårdt. Kun lidt på
fusserne, men det er jo hurtigt klaret i forhold.

Håber at høre fra jer, selv om det jo er en lidt travl tid for de
fleste.......

Mvh.

Susanne, Boscoe og Victor.

Fra : Charlotte Pedersen

Dato : 28-12-01 09:13

Hej Susanne!

Ja, det er utroligt, hvor meget sne der kan hænge fast i en
langhårspels.
Hvis der er rigtigt meget, ville jeg nok bruse med lunkent/varmt vand
indtil sneklumperne er væk.

mvh
Charlotte Pedersen

Fra : Ulla

Dato : 28-12-01 13:56

">
> [...]
> fusserne, men det er jo hurtigt klaret i forhold.
>
> Håber at høre fra jer, selv om det jo er en lidt travl tid for de

Du kan bruge en hårtørrer og blæse det væk med lidt varme.

Det gør vi og det går fint.

Mvh Ulla

Fra : Birgit

Dato : 29-12-01 20:20

Hej

Ja vi har det samme problem har med is i krøllerne. jeg tog den store
suppegryde og stak fusserne ned i det lunkne vand een efter en, og bagefter
en lille tur med hårtører, men du har ret det er temmelig bøvlet, men hold
da op hvor var vovsen glad for at "bade" i sneen.

Hilsen Birgit

Fra : Susanne

Dato : 29-12-01 21:08

Hej igen.

Ja, glæden ved at se hundene tumle og lege i sneen slår jo det hele.... :c)
Jeg bruger også lunkent vand nu og tørrer bagefter med hårtørreren.
Men hold da op det tager tid, at få helt af ham. Det sidder jo
overalt...selv i hans "skæg" Han ligner også en der fryser, så derfor vil
jeg jo gerne hjælpe ham.
Men hellere dette end undvære den dejlige sne.
Og sikke pæne fusser de har nu...*sssssss*

Susanne

Birgit <mortil3@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c2e17a7$0$200$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

Fra : Birgit

Dato : 30-12-01 10:28

Hej igen
Jeg fik lige en genial ide, (synes jeg selv) hvad med at gi dem 4
nylonknæstrømper på fusserne... Så kan man jo bare tage is og hele gøjemøjet
af når man kommer hjem....
Har dog ikke afprøvet det endnu... Hmm
Hilsen Birgit

Fra : Birgit

Dato : 30-12-01 10:58

Hmmm Arhhhh helt genial var den ikke, sok nr 1 faldt af efter 100 m, og det
så iøvrigt temmelig tåbeligt ud, såhhh hmm godt nytår, og frem med
suppegryder og hårtørrer....
Hilsen Birgit

Fra : Susanne

Dato : 30-12-01 11:53

Fra : Netking

Dato : 30-12-01 14:02

"Susanne" <laurberg@worldonline.dk> skrev i en meddelelse news:ngCX7.5031

> Ja, jeg ville nu godt ha` set din hund med nylonstrømpe på.
> Nu er det forhåbentlig en tæve.......
> Ellers kan det måske give uoverskuelige mèn på længere sigt *sssssssss*

Ja, hvis det er en hanhund, så pas på han
ikke ender som en "Trans"´sibirisk slædehund" .....

Hygge & godt nytår.
- John og Labs.

Fra : Stine

Dato : 30-12-01 21:38

*GGGGGGGGGGG*
Det er vist dagens bedste *GGGGG*
ELSKER simpelt hen din humor..
Stine

Fra : Pia

Dato : 30-12-01 11:03

haha - det kræver nok nogen tilvænning. Jeg har købt nogen sokker med
gummibund, sådan forebyggende, hvis han en dag skulle skære sig, ungerne her
i kvarteret ynder hærværk, luftes skal kræet jo, og jeg kan ikke bære 43 kg.

Jeg skulle prøve en på ham og det var da noget af det mest ynkelige jeg har
set. Med højt løftet forpote, humpende afsted på 3 ben, og et udtryk af
selvmedlidenhed jeg ikke har set magen til. "moaaar... jeg kan ikke gå!"

Nej, jeg satte ikke nummer 2 på, for at se om han gik på næsen

:Pia & Maxevapsen

Fra : Susanne

Dato : 30-12-01 11:55

Pia <x@x.com> skrev i en nyhedsmeddelelse:a0moi8$cdv$1@sunsite.dk...
> [...]
> selvmedlidenhed jeg ikke har set magen til. "moaaar... jeg kan ikke gå!"
>
> Nej, jeg satte ikke nummer 2 på, for at se om han gik på næsen

Hejsa.

Efterhånden bliver jeg overbevidst om at der løber nogle hunde rundt med et
sjovt udseende....
Men hvad gør man ikke for at finde en løsning på dette problem :c)
Ps: det var godt du ikke prøvede med en sok mere :c)

Mvh
Susanne

Fra : Kiksekage

Dato : 30-12-01 17:29

"Susanne" <laurberg@worldonline.dk> skrev i en meddelelse news:UsJW7.3984$aS.639249@news010.worldonline.dk...
> Så den ene af vores hunde var idag næsten dækket af sne eller isklumper

Inden vi går ud, får poterne et strøg med potevoks.

Jeg bruser med lunken vand - og hundene beder selv om det
allerede nu - for de husker åbenbart at det er rart at få det
kolde fjernet.
Det fjerner også salt o.lign. fra poterne.

Bagefter gnider jeg lidt balsam i benhår og mavehår. Det
forhindrer hårene i at opsamle en hel del af sneen.

MH