/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Stofanet's hastighed
Fra : Dopedog KDC


Dato : 27-12-01 15:25

Hvad kører stofanet egentlig med i up/down load?

-Ronnie

--
We're the nobodies,
Wanna be somebodies,
When we're dead, they'll know just who we are!



 
 
Moerch (27-12-2001)
Kommentar
Fra : Moerch


Dato : 27-12-01 17:16

Du skal regne med 1024/256.

Mvh
_Mørch

"Dopedog KDC" <wanna.be@elvis.dk> wrote in message
news:a0fbe0$262n$1@news.cybercity.dk...
> Hvad kører stofanet egentlig med i up/down load?
>
> -Ronnie
>
> --
> We're the nobodies,
> Wanna be somebodies,
> When we're dead, they'll know just who we are!
>
>



Bertel Lund Hansen (27-12-2001)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 27-12-01 18:41

Moerch skrev:

>Du skal regne med 1024/256.

.... som det højst opnåelige, mens det kører langsommere nogle
steder. Stofanet garanterer intet.

Jeg kører 1024/256 i Horsens.

--
Bertel
http://lundhansen.dk/bertel/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Moerch (27-12-2001)
Kommentar
Fra : Moerch


Dato : 27-12-01 19:06

Det gør jeg også i Næstved. Men har samtidig, som Bertel skriver, hørt om
situationer hvor folk kører med det halve.....

Mvh
_Mørch

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> wrote in message
news:k8nm2ukn71538fkk1had4obue2kba77iak@news.telia.dk...
> Moerch skrev:
>
> >Du skal regne med 1024/256.
>
> ... som det højst opnåelige, mens det kører langsommere nogle
> steder. Stofanet garanterer intet.
>
> Jeg kører 1024/256 i Horsens.
>
> --
> Bertel
> http://lundhansen.dk/bertel/ FIDUSO: http://fiduso.dk/



Karsten Feddersen (27-12-2001)
Kommentar
Fra : Karsten Feddersen


Dato : 27-12-01 21:17

Samme i Vejle

Bertel Lund Hansen wrote:

> Moerch skrev:
>
>
>>Du skal regne med 1024/256.
>>
>
> ... som det højst opnåelige, mens det kører langsommere nogle
> steder. Stofanet garanterer intet.
>
> Jeg kører 1024/256 i Horsens.
>
>


KC (31-12-2001)
Kommentar
Fra : KC


Dato : 31-12-01 14:35

Enig.

For ca. 2 år siden indførte stofa en begræsning på 1024/256. Før det var
hastigheden den dobbelte (på en gammel p133-computer....)

Vi har haft stofanet to steder i Århus Nord. Begge steder kørte nettet
fortrinligt med 1024/256 hastigheder stort set altid.

Nu har vi bolignet Århus og down/uploader med i hvert fald op til 2 MB/sec
(har selv downloadet op til 2,5 MB/sec - to downloadninger på samme tid på
hhv. 1 og 1,5 MB/sec fra Tucows). Nettet har nu fungeret upåklageligt i
snart to uger. Det blev etableret pr. 1. december 2001, men har siden ca. 14
december kørt helt uden problemer og altid med høj hastighed. Da jeg testede
på telestyrelsens hjemmeside viste testen 10 Mb/sec.

KC



Flemming Joensson (11-01-2002)
Kommentar
Fra : Flemming Joensson


Dato : 11-01-02 22:22

"KC" <a@a.dk> wrote in
news:4QZX7.344$Iz6.703069252@news.orangenet.dk:

> Enig.
>
> For ca. 2 år siden indførte stofa en begræsning på 1024/256. Før
> det var hastigheden den dobbelte (på en gammel p133-computer....)
>
> Vi har haft stofanet to steder i Århus Nord. Begge steder kørte
> nettet fortrinligt med 1024/256 hastigheder stort set altid.
>
> Nu har vi bolignet Århus og down/uploader med i hvert fald op til 2
> MB/sec (har selv downloadet op til 2,5 MB/sec - to downloadninger
> på samme tid på hhv. 1 og 1,5 MB/sec fra Tucows). Nettet har nu
> fungeret upåklageligt i snart to uger. Det blev etableret pr. 1.
> december 2001, men har siden ca. 14 december kørt helt uden
> problemer og altid med høj hastighed. Da jeg testede på
> telestyrelsens hjemmeside viste testen 10 Mb/sec.

Hmmm, nu bor jeg godt nok i Aalborg, men jeg kunne da nok finde på at
flytte til Århus og arbejde når jeg bliver færdig som datalog til næste
sommer. Men er der andre end kollegier der hører under Bolignet? Der
står på forsiden at det både kan være antenneforeninger,
boligforeninger, kollegier mv. Men hvis det er så fantastisk, så er det
lidt mystisk at der ikke er andre end kollegier der bruger det?

Flemming


Jens (11-01-2002)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 11-01-02 23:44

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9193E34CC743Ejoenssoncsaucdk@194.19.194.7...
>
> Hmmm, nu bor jeg godt nok i Aalborg, men jeg kunne da nok finde på at
> flytte til Århus og arbejde når jeg bliver færdig som datalog til næste
> sommer. Men er der andre end kollegier der hører under Bolignet? Der
> står på forsiden at det både kan være antenneforeninger,
> boligforeninger, kollegier mv. Men hvis det er så fantastisk, så er det
> lidt mystisk at der ikke er andre end kollegier der bruger det?

Så kan jeg da fortælle dig at vi er nogle stykker i Odense, der ude i
fremtiden arbejder på en sammenkobling af nogle net i Odense med BoligNet
Århus.

Selvstændige og uafhængige net som f.eks. BoligNet Århus går en spændende
fremtid i møde.

Jens



Flemming Joensson (12-01-2002)
Kommentar
Fra : Flemming Joensson


Dato : 12-01-02 10:59

"Jens" <jens@_NOSPAM_get2net.dk> wrote in
news:VUJ%7.18162$Zm5.1716023@news000.worldonline.dk:

> "Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> skrev i en
> meddelelse news:Xns9193E34CC743Ejoenssoncsaucdk@194.19.194.7...
<SNIP>
>> antenneforeninger, boligforeninger, kollegier mv. Men hvis det er
>> så fantastisk, så er det lidt mystisk at der ikke er andre end
>> kollegier der bruger det?
>
> Så kan jeg da fortælle dig at vi er nogle stykker i Odense, der ude
> i fremtiden arbejder på en sammenkobling af nogle net i Odense med
> BoligNet Århus.
>
> Selvstændige og uafhængige net som f.eks. BoligNet Århus går en
> spændende fremtid i møde.

Sikkert, men det kan jo næsten kun gå for langsomt med at få det
udbredt

Flemming

Jesper Skriver (12-01-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 12-01-02 19:16

On Fri, 11 Jan 2002 23:43:57 +0100, Jens wrote:

> "Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> skrev i en
> meddelelse news:Xns9193E34CC743Ejoenssoncsaucdk@194.19.194.7...
>
>> Hmmm, nu bor jeg godt nok i Aalborg, men jeg kunne da nok finde
>> på at flytte til Århus og arbejde når jeg bliver færdig som
>> datalog til næste sommer. Men er der andre end kollegier der
>> hører under Bolignet? Der står på forsiden at det både kan være
>> antenneforeninger, boligforeninger, kollegier mv. Men hvis det er så
>> fantastisk, så er det lidt mystisk at der ikke er andre end kollegier
>> der bruger det?
>
> Så kan jeg da fortælle dig at vi er nogle stykker i Odense, der ude
> i fremtiden arbejder på en sammenkobling af nogle net i Odense med
> BoligNet Århus.

Mit umiddelbare net vil være, at det ikke er rentabelt.

Det er ret omkostnings krævende, at få en forbindelse fra Århus
til Odense, og det er næppe væsentligt billigere at få en Internet
forbindelse i Århus end at det er i Odense.

Så det eneste man 'sparer' er mængde rabat - men jeg vil tro at man kan
få en fornuftig aftale hvor man køber en forbindelse i Århus og en i
Odense, og stadigt spare penge i forhold til at koble dem direkte sammen
....

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Jens (12-01-2002)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 12-01-02 19:38

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse
news:slrna40ugt.vki.harvest@freesbee.wheel.dk...
> On Fri, 11 Jan 2002 23:43:57 +0100, Jens wrote:
>
> > "Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> skrev i en
> > meddelelse news:Xns9193E34CC743Ejoenssoncsaucdk@194.19.194.7...
> >
> >> Hmmm, nu bor jeg godt nok i Aalborg, men jeg kunne da nok finde
> >> på at flytte til Århus og arbejde når jeg bliver færdig som
> >> datalog til næste sommer. Men er der andre end kollegier der
> >> hører under Bolignet? Der står på forsiden at det både kan være
> >> antenneforeninger, boligforeninger, kollegier mv. Men hvis det er så
> >> fantastisk, så er det lidt mystisk at der ikke er andre end kollegier
> >> der bruger det?
> >
> > Så kan jeg da fortælle dig at vi er nogle stykker i Odense, der ude
> > i fremtiden arbejder på en sammenkobling af nogle net i Odense med
> > BoligNet Århus.
>
> Mit umiddelbare net vil være, at det ikke er rentabelt.
>
> Det er ret omkostnings krævende, at få en forbindelse fra Århus
> til Odense, og det er næppe væsentligt billigere at få en Internet
> forbindelse i Århus end at det er i Odense.
>
> Så det eneste man 'sparer' er mængde rabat - men jeg vil tro at man kan
> få en fornuftig aftale hvor man køber en forbindelse i Århus og en i
> Odense, og stadigt spare penge i forhold til at koble dem direkte sammen

Vi snakker om store net med flere nogle tusinde brugere, sådan at der er
flere til at betale. Derudover arbejdes der på at der på selvsamme net skal
etableres IP-telefoni, sådan at alle tilsluttet kan tale sammen gratis.

Jens



Jesper Skriver (12-01-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 12-01-02 20:49

On Sat, 12 Jan 2002 19:37:40 +0100, Jens wrote:

>> > Så kan jeg da fortælle dig at vi er nogle stykker i Odense, der ude
>> > i fremtiden arbejder på en sammenkobling af nogle net i Odense med
>> > BoligNet Århus.
>>
>> Mit umiddelbare net vil være, at det ikke er rentabelt.
>>
>> Det er ret omkostnings krævende, at få en forbindelse fra Århus
>> til Odense, og det er næppe væsentligt billigere at få en Internet
>> forbindelse i Århus end at det er i Odense.
>>
>> Så det eneste man 'sparer' er mængde rabat - men jeg vil tro at man
>> kan få en fornuftig aftale hvor man køber en forbindelse i Århus
>> og en i Odense, og stadigt spare penge i forhold til at koble dem
>> direkte sammen
>
> Vi snakker om store net med flere nogle tusinde brugere, sådan at der
> er flere til at betale.

Ja - men derfor er jeg stadigt overbevist om at det vil være billigere
ikke at koble de 2 net sammen.

En STM-1 mellem Århus og Odense vil koste +100k om måneden.

> Derudover arbejdes der på at der på selvsamme net skal etableres
> IP-telefoni, sådan at alle tilsluttet kan tale sammen gratis.

Det kan i stadigt gøre, selvom de ikke er koblet direkte sammen, den
trafik kører så blot via den Internet udbyder i vælger.


--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Jens (13-01-2002)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 13-01-02 10:46

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse
news:slrna413tp.1080.harvest@freesbee.wheel.dk...
>
> On Sat, 12 Jan 2002 19:37:40 +0100, Jens wrote:
> > Vi snakker om store net med flere nogle tusinde brugere, sådan at der
> > er flere til at betale.
>
> Ja - men derfor er jeg stadigt overbevist om at det vil være billigere
> ikke at koble de 2 net sammen.
>
> En STM-1 mellem Århus og Odense vil koste +100k om måneden.

Der er heller ikke tale om en STM-1 som vel er 155 Mbit/s jeg taler om.
Snarere noget 2-4 Mbit/s.
Først og fremmest er det for at opnå forbindelse til IP-telefonien.

> > Derudover arbejdes der på at der på selvsamme net skal etableres
> > IP-telefoni, sådan at alle tilsluttet kan tale sammen gratis.
>
> Det kan i stadigt gøre, selvom de ikke er koblet direkte sammen, den
> trafik kører så blot via den Internet udbyder i vælger.

Med en fast forbindelse kan der bedre garanteres at f.eks. IP-telefoni har
første prioritet.

Jens



Jesper Skriver (13-01-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 13-01-02 14:40

On Sun, 13 Jan 2002 10:46:13 +0100, Jens wrote:

> "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse
> news:slrna413tp.1080.harvest@freesbee.wheel.dk...
>
>> On Sat, 12 Jan 2002 19:37:40 +0100, Jens wrote:
>>
>> > Vi snakker om store net med flere nogle tusinde brugere, sådan at
>> > der er flere til at betale.
>>
>> Ja - men derfor er jeg stadigt overbevist om at det vil være
>> billigere ikke at koble de 2 net sammen.
>>
>> En STM-1 mellem Århus og Odense vil koste +100k om måneden.
>
> Der er heller ikke tale om en STM-1 som vel er 155 Mbit/s jeg taler
> om. Snarere noget 2-4 Mbit/s. Først og fremmest er det for at opnå
> forbindelse til IP-telefonien.

Hvis det er for IP telefoni, så bør i sikre jer at alt andet trafik
mellem de 2 net stadigt kører via Internet udbydereren, da man ellers
vil få en lavere hastighed mellem de 2 net, end til Internet'et, og i
kan få problemer med kvaliteten på VoIP.

Hvis i kører VoIP og andet data på samme forbindelse, sammen med en
prioritetering af VoIP, så skal i ikke regne med at kunne bruge mere end
15-25% af båndbredden til VoIP.

>> > Derudover arbejdes der på at der på selvsamme net skal etableres
>> > IP-telefoni, sådan at alle tilsluttet kan tale sammen gratis.
>>
>> Det kan i stadigt gøre, selvom de ikke er koblet direkte sammen, den
>> trafik kører så blot via den Internet udbyder i vælger.
>
> Med en fast forbindelse kan der bedre garanteres at f.eks. IP-telefoni
> har første prioritet.

Se ovenfor, det er ikke nødvendigvis sandt - det kommer an på hvilken
aftale i har med jeres Internet udbyder ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Jens (13-01-2002)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 13-01-02 15:42

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse
news:slrna432mn.15rn.harvest@freesbee.wheel.dk...
> On Sun, 13 Jan 2002 10:46:13 +0100, Jens wrote:
>
> > "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse
> > news:slrna413tp.1080.harvest@freesbee.wheel.dk...
> >
> >> On Sat, 12 Jan 2002 19:37:40 +0100, Jens wrote:
> >>
> >> > Vi snakker om store net med flere nogle tusinde brugere, sådan at
> >> > der er flere til at betale.
> >>
> >> Ja - men derfor er jeg stadigt overbevist om at det vil være
> >> billigere ikke at koble de 2 net sammen.
> >>
> >> En STM-1 mellem Århus og Odense vil koste +100k om måneden.
> >
> > Der er heller ikke tale om en STM-1 som vel er 155 Mbit/s jeg taler
> > om. Snarere noget 2-4 Mbit/s. Først og fremmest er det for at opnå
> > forbindelse til IP-telefonien.
>
> Hvis det er for IP telefoni, så bør i sikre jer at alt andet trafik
> mellem de 2 net stadigt kører via Internet udbydereren, da man ellers
> vil få en lavere hastighed mellem de 2 net, end til Internet'et, og i
> kan få problemer med kvaliteten på VoIP.
>
> Hvis i kører VoIP og andet data på samme forbindelse, sammen med en
> prioritetering af VoIP, så skal i ikke regne med at kunne bruge mere end
> 15-25% af båndbredden til VoIP.
>
> >> > Derudover arbejdes der på at der på selvsamme net skal etableres
> >> > IP-telefoni, sådan at alle tilsluttet kan tale sammen gratis.
> >>
> >> Det kan i stadigt gøre, selvom de ikke er koblet direkte sammen, den
> >> trafik kører så blot via den Internet udbyder i vælger.
> >
> > Med en fast forbindelse kan der bedre garanteres at f.eks. IP-telefoni
> > har første prioritet.
>
> Se ovenfor, det er ikke nødvendigvis sandt - det kommer an på hvilken
> aftale i har med jeres Internet udbyder ...

Men ovenstående er noget der måske skal ske ude i fremtiden. Indtil da er
det ikke bestemt hvordan og hvorledes.

Jens



Tony H. Reinkvist (07-01-2002)
Kommentar
Fra : Tony H. Reinkvist


Dato : 07-01-02 18:39

Ifølge deres oplysning til Telestyrelsen internetguide
http://www.internetkvalitetsguide.dk/, så kører de 1024/386. Men det vil jeg
da se før jeg tror det. Deres kvalitet er faldet i takt med at ADSL er
dukket op og de gør ikke en skid ved det

--
Tony H. Reinkvist

Aaahhhh. Først nu forstår jeg ingenting...


"Dopedog KDC" <wanna.be@elvis.dk> wrote in message
news:a0fbe0$262n$1@news.cybercity.dk...
> Hvad kører stofanet egentlig med i up/down load?
>
> -Ronnie




Bertel Lund Hansen (07-01-2002)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 07-01-02 18:49

Tony H. Reinkvist skrev:

>Ifølge deres oplysning til Telestyrelsen internetguide
>http://www.internetkvalitetsguide.dk/, så kører de 1024/386.

Jeg kører 1024/256, men af klager rundt omkring fra kan man se at
det ikke gælder alle deres kunder..

>Deres kvalitet er faldet i takt med at ADSL er
>dukket op

Det tror jeg ikke der er belæg for at sige. Der var vist de samme
variationer før som efter.

--
Bertel
http://lundhansen.dk/bertel/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

[DK]WeirdScience (11-01-2002)
Kommentar
Fra : [DK]WeirdScience


Dato : 11-01-02 22:14

Bertel Lund Hansen <nospam@lundhansen.dk> wrote in
news:apnj3u0b07nbogvgcgohmi8p75ldn13suv@news.telia.dk:

> Tony H. Reinkvist skrev:
>
>>Ifølge deres oplysning til Telestyrelsen internetguide
>>http://www.internetkvalitetsguide.dk/, så kører de 1024/386.
>
> Jeg kører 1024/256, men af klager rundt omkring fra kan man se at
> det ikke gælder alle deres kunder..

Jeg kører også 1024/256 og har gjort det i ca. 2 år. Jeg ved ikke om
det er pga. et forholdsvis nyt kabelnet her hvor jeg bor, men generelt
er der gode oppetider, og meget sjældent dårlig forbindelse. Jeg får
tit de ca. 120KB/sec når bare serveren i den anden ende er hurtig nok.

Flemming

[: Cum get som' :] (20-01-2002)
Kommentar
Fra : [: Cum get som' :]


Dato : 20-01-02 23:38

1536/384

"Dopedog KDC" <wanna.be@elvis.dk> skrev i en meddelelse
news:a0fbe0$262n$1@news.cybercity.dk...
> Hvad kører stofanet egentlig med i up/down load?
>
> -Ronnie
>
> --
> We're the nobodies,
> Wanna be somebodies,
> When we're dead, they'll know just who we are!
>
>



Flemming Lynggaard (21-01-2002)
Kommentar
Fra : Flemming Lynggaard


Dato : 21-01-02 10:50


"[: Cum get som' :]" <puttitat@stofanet.dk> wrote in message
news:3c4b4723$0$259$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> 1536/384
>

Hos dig måske...

F



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste