gode højtalere til audigy ??
Fra : lhs

Dato : 27-12-01 13:18

Hej

Jeg har vovet mig ud i at købe sb´s audigy kort. fedt nok, men nu kome jeg i
tanke om at jeg jo kun har mine 5 års gamle yamaha multimedia højtalere
stående på skrivebordet og et par trådløse phillips høretelefoner, men hvis
jeg vil have fuld udbytte af mit nye lydvidunder hvad skal jeg så gå ud og
købe mig ?

pris/ydelse taget i betragtning, hvad understøtter ea, 5.1 surround osv. ???

gode tips er velkomne, hvad med en undergruppe til lyd, jeg synes ikke at
kunne finde en ?

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 27-12-01 13:32

"lhs" <shane@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> købe mig ?
>
> pris/ydelse taget i betragtning, hvad understøtter ea, 5.1 surround osv.
???

> gode tips er velkomne, hvad med en undergruppe til lyd, jeg synes ikke at
> kunne finde en ?

Audigy understøtter ikke 5.1 men kun 4.1
Derfor er det alligevel et super lydkort, og jeg vil på det varmeste
anbefale mine Altec Lancing ATP5 højttalere.
De er flotte - Kan spille afsindigt højt og rent.
De er virkeligt gode til DVD. og så koster de kun 1050 kroner for et sæt.
Klipsh og de dyreste Altec Lancing er nok bedre endnu, men også meget
dyrere!

Jeg kører selv med Creative Audigy player kortet

Mvh

Jesper Nielsen
--
Det er menneskeligt at fejle, men hvis man ønsker virkeligt at lave kage i
den, må man tage en computer til hjælp

Fra : lhs

Dato : 27-12-01 14:20

Hej

Jfr min manual og creative understøtter audigy player i særdeleshed 5.1:

snip fra creatives europæiske side...:

Step Into The World Of High Definition Digital Sound Entertainment!

With its breakthrough in processing power, the Sound Blaster® AudigyT Player
sets a new standard in realistic audio for the PC enthusiast. It
incorporates multi-channel, 24-bit digital/analogue conversion to give an
incredible signal-to-noise ratio of some 100dB and crystal-clear, hiss-free
audio . perfect for PC gaming and music. And with new EAX® Advanced HDT 3D
technology, it also supports incredible new multiple sound imaging and
positioning effects and environments. Gaming will never be the same again!
There's also SB1394T connectivity, which allows high bandwidth connection to
external storage devices, digital video cameras and even other PCs*. That's
why the Sound Blaster® AudigyT Player delivers the ultimate PC audio and
gaming experience.

a.. Listen to HIGH DEFINITION 5.1 multi-channel audio at exceptional
24bit, 100dB SNR audio quality
b.. Experience mind-blowing gaming realism with 4x the effects processing
power of previous audio processors and EAX® Advanced HDT!
c.. Connect SB1394T compatible devices, network PCs* and transfer digital
content at up to a blazing 400Mb/s speed
d.. Gold connectors provide super-high quality connectivity
e.. 32-bit effects engine supports professional quality audio manipulation
techniques
f.. The highest quality audio card in its price bracket
* SB1394T Network cable not included, but will be available for purchase at
www.store.europe.creative.com

lars hs

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 27-12-01 16:37

> [...]
> f.. The highest quality audio card in its price bracket
> * SB1394T Network cable not included, but will be available for purchase

Du har vist ret, men jeg vil alligevel anbefale Altec Lancing ATP5
højttalerne.
De er bare skidegode og får en forrygende test overalt.

Mvh

Jesper Nielsen

Fra : Wizeguy

Dato : 27-12-01 16:53

"Jesper Nielsen" <Jni@tdcadsl.dk> wrote in message
> Audigy understøtter ikke 5.1 men kun 4.1

Forkert!! Audigy understøtter 5.1 i både spil (DirectSound3D+EAX), DVD
afspilning (Dolby Digital/DTS) og musik/film (via DTS eller Creative Multi
Speaker Surround).

> [...]
> De er virkeligt gode til DVD. og så koster de kun 1050 kroner for et sæt.
> Klipsh og de dyreste Altec Lancing er nok bedre endnu, men også meget

Hvis budgettet er skrabet, kan de nye Inspire 5300 højtalere fra Creative
ambefales.

> Jeg kører selv med Creative Audigy player kortet

Så meget desto mere undrer det mig, st du kun tror Audigy understøtter 4.1

--
Best regards/venlig hilsen
Anders Albrechtsen