6 mdr. bindingstid
Fra : P. Sørensen

Dato : 26-12-01 21:31

Ovenstående binding til en bestemt operatør - ligger den i simkortet eller
inde i selve telefonen? Jeg tænker på, kan man flytte simkortet fra en anden
telefon over i den og bruge den som reserve?
P.Sørensen

Fra : Nick Christensen

Dato : 26-12-01 21:46

> [...]
anden
> telefon over i den og bruge den som reserve?

Ja.

Fra : Torbenth

Dato : 26-12-01 22:58

Nick Christensen skrev i meddelelsen ...

>Ja.

Nej, kun hvis man har fået simlåsen fjernet og den ligger i telefonen.
Men se i dk.teknik.telefoni.mobil.unlock

Mvh.
Torben

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 27-12-01 00:51

Torbenth skrev:

>Nej, kun hvis man har fået simlåsen fjernet og den ligger i telefonen.

Og netop fordi SIM-låsen ligger i telefonen kan man sagtens tage
SIM-kortet og bruge i en anden telefon. Det er i telefonen (ikke
SIM-kortet) at låsen/begrænsningen ligger.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nye lavere priser fra 3. december, mange penge at spare.

Fra : Torbenth

Dato : 27-12-01 01:37

Lasse Hedegaard skrev i meddelelsen ...

>Og netop fordi SIM-låsen ligger i telefonen kan man sagtens tage
>SIM-kortet og bruge i en anden telefon. Det er i telefonen (ikke
>SIM-kortet) at låsen/begrænsningen ligger.

Hej.

Det var ikke det han spurgte om.
Her er et klip

*Jeg tænker på, kan man flytte simkortet fra en anden
*telefon over i den og bruge den som reserve?

Det var det han skrev og det jeg svarede på.

Mvh.
Torben

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 27-12-01 13:15

Torbenth skrev:

>Det var ikke det han spurgte om.

Næh det ser jeg Det er ikke altid man lige får stillet helt skarpt
inden man får tastet...

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Michael Jensen

Dato : 28-12-01 18:21

> [...]
anden
> telefon over i den og bruge den som reserve?

Den ligger faktisk hverken i telefonen eller i sim-kortet! Den ligger i din
kontrakt med teleselskabet, på den måde at du ikke kan opsige dit abonneemnt
før der er gået 6 mdr.

En anden snak er dog 6mdr. operatør-lås. Her er det telefonen som er låst
fast til kun at kunne benyttes med enten dit sim-kort eller alle sim-kort
fra din operatør.