My Grandma/pa & Your Grandma/pa, sitting b~
Fra : Peter Bromley

Dato : 17-12-00 22:43

Lige siden Hund og Hund imellem for mange år siden, har denne sang rumsteret
i mit baghovede!

Er der nogen der kender den?

Det er noget med:
My Grandma/pa & Your Grandma/pa, sitting by the fire. My Grandma/pa told
your grandma/pa..........

Hvad hedder den, og hvem har lavet den????

Peter!

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 17-12-00 23:19

Hej "Peter Bromley" <the_cowboy@get2net.dk>

>Lige siden Hund og Hund imellem for mange år siden

Ah, den med John Belushi? Fed film.

>, har denne sang rumsteret
>i mit baghovede!

Iko Iko - svjh med Cindy Lauper.

>Er der nogen der kender den?

Den er også blevet brugt (bl.a.) i Rain Man og MI:2

>Det er noget med:
>My Grandma/pa & Your Grandma/pa, sitting by the fire. My Grandma/pa told
>your grandma/pa..........
>
>Hvad hedder den, og hvem har lavet den????

Den er indspillet af en del - og med forskellig tekst (f.eks. MI:2)

http://www.google.com/search?q=iko+lyrics&hl=en

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : N/A

Dato : 18-12-00 00:04

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 18-12-00 00:04

Hej lrin@foo.bar (Lars Rindsig)

>Det er i hvertfald ikke Cindy lauper, der har skrevet den. Warren Zevon
>indspillede også en udgave på sin første plade.

Næ, nej. det skrev jeg heller ikke. Men jeg mener det er CL der sang
Iko Iko i den nævnte film (den de spiller i afslutningen og under
credits).

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Rasmus Christiansen

Dato : 18-12-00 22:37

Teksten lyder:

My grandma and your grandma
Were sittin' by the fire.
My grandma told your grandma
"I'm gonna set your flag on fire"

Hey now! Hey now!
Iko, Iko, unday
Jockamo feeno ai nan?
Jockamo fee nan?

Look at my king all dressed in red Iko, Iko, unday.
I betcha five dollars he'll kill you dead
Jockamo fee nan?

Hey now! Hey now!
Iko, Iko, unday
Jockamo feeno ai nan?
Jockamo fee nan?

My flag boy and your flag boy
Were sittin' by the fire.
My flag boy told your flag boy
"I'm gonna set your flag on fire"

Hey now! Hey now!
Iko, Iko, unday
Jockamo feeno ai nan?
Jockamo fee nan?

See that guy all dressed in green ?
Iko Iko unday
He's not a man He's a lovin' machine.
Jockamo fee nan?

Hey now! Hey now!
Iko, Iko, unday
Jockamo feeno ai nan?
Jockamo fee nan?

Hey now! Hey now!
Iko, Iko, unday
Jockamo feeno ai nan?
Jockamo fee nan?

- den hedder 'Iko Iko' og er skrevet af James Crawford, men det er
umiddelbart Dr. John's version der er blevet 'kendt'.

Med venlig hilsen
Rasmus Christiansen

Fra : Peter Bromley

Dato : 19-12-00 19:00

Tak for hjælpen

Fra : Rasmus Christiansen

Dato : 19-12-00 22:28

Selv tak - forresten den version der ligger på Mission Impossible 2 (score)
er rigtig god.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 19-12-00 23:12

Hej "Rasmus Christiansen" <mail@id-music.com>

>Selv tak - forresten den version der ligger på Mission Impossible 2 (score)

Den ligger faktisk på begge versioner (altså både score og
soundtrack). Og enig, den er rigtig fed, bemærk også at teksten er en
anden.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Rasmus Christiansen

Dato : 20-12-00 04:07

Rigtigt, men er der ikke noget om at versionen på OST er mere rock'et end
den der ligger på Score. Score-udgaven er bedst

Med venlig hilsen
Rasmus

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 20-12-00 08:16

Hej "Rasmus Christiansen" <mail@id-music.com>

>Rigtigt, men er der ikke noget om at versionen på OST er mere rock'et end
>den der ligger på Score. Score-udgaven er bedst

Jeg tror det er en den samme udgave (den fra filmen), Iko Iko med Zap
Mama er i hvert fald på begge plader. Jeg har kun hørt scoren (den jeg
har købt)

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/