Matrox Marvel G400 under XP?
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 26-12-01 20:25

Hejsa!

Jeg har et Matrox Marvel G400 (TV). Der står på Matrox side, at
driveren er indbygget i XP hvilket også er korrekt, men jeg har ikke
rigtig mulighed for at bruge TV-funktionerne (in/ud). Er der nogle der
har fået dette til at virke - hvordan?

Det ser slet ikke ud til at den driver der er indbygget kan styre TVet
overhovedet.

Til information: Matrox Marvel kan bruge TVet som ekstra skærm, eller
evt. lade f.eks. Windows Media Player sende sit signal til TVet, mens
man bruger PCen. Desuden kan man videoredigere - men som sagt kan jeg
ikke rigtig finde noget af dette i Windows XP.

X-post:dk.edb.hardware.grafikkort, dk.edb.system.ms-windows
FUT: dk.edb.hardware.grafikkort

God jul!
/Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nye lavere priser fra 3. december, mange penge at spare.

Fra : thomas

Dato : 27-12-01 14:46

hey mester!
du skal bare bruge den nyeste windows2000 driver. det virker fint her.
Kortet er dog Kun G400 normal.

Mvh Thomas

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 27-12-01 16:01

thomas skrev:

>du skal bare bruge den nyeste windows2000 driver. det virker fint her.
>Kortet er dog Kun G400 normal.

Der er en driver indbygget i Windows XP som virker fint - det jeg
mangler er som sagt TV-funktionerne. Du skriver det kun virker som
G400 normal, det er jo sådan det fungerer hos mig nu, jeg mangler
TV-output/input osv.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 27-12-01 17:15

> [...]
> mangler er som sagt TV-funktionerne. Du skriver det kun virker som
> G400 normal, det er jo sådan det fungerer hos mig nu, jeg mangler

Jeg har egentlig samme problem som dig.
Ja, det vil sige at jeg har Matrox G400 eTV kortet og Win XP
Jeg har dog ikke haft brug for TV-input/output endnu.
Men jeg har fundet en Win2000 driver til G400 eTV kortet på Matrox
hjemmeside.
Her er linket:
http://www.matrox.com/mga/support/drivers/files/w2k_535_etv.cfm

Der står, at man skal afinstallere den gamle drive4r før man prøver at
installere den downloadede version.

Håber at det hjælper.
Hvis det gør må du meget gerne lade mig det vide, da jeg selv på et eller
andet tidspunkt vil til at lege videooptager med computeren.

Med venlig hilsen

Jesper Nielsen
--
Det er menneskeligt at fejle, men hvis man ønsker virkeligt at lave kage i
den, må man tage en computer til hjælp

Fra : Henrik Bonde

Dato : 27-12-01 19:57

On Thu, 27 Dec 2001 16:01:18 +0100, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

>Du skriver det kun virker som
>G400 normal, det er jo sådan det fungerer hos mig nu, jeg mangler
>TV-output/input osv.
Du kan prøve flg.
Installér displaydrivere og videotools fra
http://www.matrox.com/mga/support/drivers/latest/home.cfm
Højreklik på Programmer\Matroxvideotools\PC-VCR.
Vælg egenskaber/kompatiblitet og markér win2k.

Det virker for nogen, men ikke alle (spørg mig ikke hvorfor)

Bonden