Hallands Väderö 26/12
Fra : Frank Desting

Dato : 26-12-01 19:52

Hej, - var med DOF-kbhvn en tur til Hallands Väderö i dag, anden juledag, -
hermed lidt obs. fra turen, hvor vejret i øvrigt var fint med svag vind og
temp. omkring frysepunktet :
Lille Lappedykker 1 i Torekov Havn
Topp. Lappedykker 1 rst.
Alm. Skarv 50+ (ingen Topskarv).
Sangsvane 6
Canadagås ca. 200 trk. S
Et hav af Grå-Hvinander samt Topp. Skalleslugere og Ederfugle.
Lille Skallesluger 1 han
Musvåge 1
Fjeldvåge 2
Blå Kærhøg 2-3 "brune"
Havørn 1 juv. (lige over hovederne på os, hvorefter den landede på
klippekysten).
Skovsneppe 1 opskræmt i skoven
Sortgrå Ryle lille flok
Gråmåge 1 (flot) 1K fugl rst.
Svartbag flere
Søkonge 1 set på ganske nær hold fra båden mod Toreskov
Alk 10+
Lomvie 1
Tejst 10+
Ravn hørt
Skærpiber 4 rst. (den sidste vi havde var ved Fyret er rapporteret som en
Bjergpiber på SkOF) - heldig- eller uheldigvis så jeg ikke denne fugl!
Ps. kan man krydse en hørt Bjergpiber ?

Mvh
Frank

--
FDE

E-mail:
dex@post8.tele.dk
Flora & Fauna i Smør- og Fedtmosen:
http://www.sitecenter.dk/naturgruppen

Fra : Gorm Vognsen Jensen

Dato : 27-12-01 20:11

"Frank Desting" <dex@post8.tele.dk> wrote in message
> Bjergpiber på SkOF) - heldig- eller uheldigvis så jeg ikke denne fugl!
> Ps. kan man krydse en hørt Bjergpiber ?
DOFs SU godkender ikke (tror jeg) beskrivelser af lyde. Der skal en
båndoptagelse til. Det var der på den amerikanske rørdrum fra Vejlerne.
Personligt ville jeg ikke kunne bestemme en bjergpiber på stemmen (det er
måske det du hentyder til?). Dertil ligner den skærpibers kald for meget.
Desuden har jeg ganske enkelt hørt for få.
Du bestemmer jo selv over dine egne lister. Så kryds bare løs, hvis du er
sikker. Du vil vel også krydse en nattergal? Har du krydset slangeørn på
dine Danmarks- og Smørmoselister?

Venlig hilsen
Gorm

--