A-Ha
Fra : Knud K. H.

Dato : 14-12-00 01:44

Minor Earth - Major Sky - er den god??
Jeg er rimelig vild med "Velvet" for tiden, og Summer moved on var også fed.
Hvordan er resten af skiven?
--
mvh.
Knud KH.

Fra : Paul

Dato : 14-12-00 09:23

Knud K. H. <knud@post12.tele.dk> wrote:

> Minor Earth - Major Sky - er den god??
> Jeg er rimelig vild med "Velvet" for tiden, og Summer moved on var også fed.
> [...]

Du finner platen omtalt på http://www.panorama.no

mvh.
Paul A. Nordal
--
www.panorama.no
Panorama Media

Fra : Kim Petersen

Dato : 14-12-00 20:13

Bolcherne er lidt blandede. Der er et par eller 3 gode numre mere, på højde
med Velvet og Summer..., og resten er sådan lidt la la.

Fra : Duggi

Dato : 17-12-00 00:15

Knud K. H. <knud@post12.tele.dk> wrote in message
> Minor Earth - Major Sky - er den god??
> Jeg er rimelig vild med "Velvet" for tiden, og Summer moved on var også
fed.
> Hvordan er resten af skiven?

Elendig!!!
Der er 4 gode eller ok numre på pladen. Disse fire numre (Minor earth major
sky, Little black heart, Velvet, og Summer moved on) ligger først på pladen,
så hvis du vil betale fuld CD pris for en "maxi" så er den vel fin nok.
Udover disse første fire numre så stinker de resterende ni numre langt væk.
Jeg kan slet ikke forestille mig at et band vil udsende en plade, som virker
så ufuldendt og så amatøragtig, med mindre det primære formål har været at
score kassen her og nu.
At der kunne være SÅ langt mellem gode numre og det værste jammer på en og
samme plade havde jeg indtil nu ikke haft forestillingsevne til (Men sådan
udvides vores horisonter jo hele tiden).

mvh. Duggi

Fra : Knud K. H.

Dato : 17-12-00 14:33

Hvis der er fire gode numre, er pladen vel ikke elendig. Der findes jo også
plader hvor der I N G E N gode numre er på. Og plader hvor alle numrene er
gode, findes vel nærmest ikke i praksis.

mvh.
Knud KH.
I ain't goodlooking, but i'm
someone's child....
- noel gallagher, oasis.

Fra : Duggi

Dato : 17-12-00 16:40

> [...]
> plader hvor der I N G E N gode numre er på. Og plader hvor alle numrene er
> gode, findes vel nærmest ikke i praksis.

Det har du (måske) ret i. En plade hvor der et eller et par gode numre og
hvor resten er nogenlunde kan måske godt være en god plade - men ikke i
dette tilfælde!
Jeg skrev jo at der var fire ok eller gode numre, men jeg skrev også at
resten var meget amatøragtige. Disse dårlige numre er af så ringe kvalitet
efter min mening, at helheden er intet mindre end elendig. Men jeg skev jo
også, at hvis fire numre er nok for dig til købe en plade ville den efter
min mening være god nok.

Men hvad med at gå ned i nærmeste pladebiks og lytte til skiven?

> mvh.
> Knud KH.

Duggi

Fra : Tinka

Dato : 17-12-00 16:53

"Knud K. H." wrote:
> Og plader hvor alle numrene er gode, findes vel nærmest ikke i
> praksis.

Og dog. Jeg ville hævde at Crowded Houses "Woodface" har ikke et eneste
dårligt nummer. Til gengæld "flyder" pladen ikke på samme måde som
deres "Together Alone" som er min personlige favorit (og hvor der er
*et* nummer - Skin Feeling - som jeg ikke bryder mig om). Jeff Buckleys
"Grace" (ja, ja, den igen) har heller ikke et eneste dårligt nummer.

Tinka

--
----
embrace the struggle

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Fra : Duggi

Dato : 17-12-00 17:54

Tinka <tinka100@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> *et* nummer - Skin Feeling - som jeg ikke bryder mig om). Jeff Buckleys
> "Grace" (ja, ja, den igen) har heller ikke et eneste dårligt nummer.

Jeg vil hævde at Crowded Houses "Woodface" ikke har et eneste godt nummer.
Jeg kan se at du har et religiøst forhold til Crowded House Tinka, og jeg
synes også engang at de var gode. Købte deres første plade da den udkom for
.... ja meget lang tid siden, sidenhen fik jeg også købt Temple of low men,
denne plade er også stadig god. Men Woodface ... prøv som inkarneret fan at
forklare mig det fede ved denne plade. Jeg købte den selv da den udkom, da
jeg ikke troede at jeg kunne gå galt i byen med den; men hvad kan jeg sige,
den står ikke i min pladesamling idag, det var den simpelthen for ringe til.
Jeg er aldrig kommet mig over denne plade og har derfor ikke fulgt Crowded
House siden (Har de overhovedet lavet noget siden?).

En halv provokation men alligevel oprigtigt ment,

Duggi

Fra : Tinka

Dato : 18-12-00 00:55

"Duggi" wrote:

> Jeg kan se at du har et religiøst forhold til Crowded House Tinka, og
> jeg synes også engang at de var gode.

Nøh, jeg har nærmere et kvasi-religiøst forhold til Neil Finns musik og
alt hvad dertil hører - heriblandt Crowded House. Jeg nævner i flæng:
Split Enz, The Swingers, Finn Brothers, diverse solokarrierer, ENZO,
Dave Dobbyn, Muttonbirds, Deborah Conway.. you name it.. ;)

> Købte deres første plade da den udkom for ... ja meget lang tid
> siden,

1987 ;)

> sidenhen fik jeg også købt Temple of low men, denne plade er også
> stadig god.

Temple of Low Men holder fantastisk godt. Især i forhold til den første
plade, som jeg stort set ikke hører (med undtagelse af "Now We're
Getting Somewhere", "Mean to Me" og "Hole in the River"). Det er syndt
at Temple ikke er bedre kendt generelt. Nuvel, det var et sidespring.

> Men Woodface ... prøv som inkarneret fan at forklare mig det fede ved
> denne plade.

Brøderne Finn arbejder sammen igen for første gang siden 1983. Det var
det nørdede svar.

Hmmm.. jeg vil mene at "Woodface" har nogle fantastiske sange:
"Whispers and Moans", "Four Seasons", "It's Only Natural" og "How Will
You Go" er mine personlige favoritter. Finn-brødernes vokal-harmonier.
Men, men, men .. hvor jeg synes at "Woodface" går galt i byen er
produktionen. De fantastiske sange (og det var jo det tråden handlede
om, ikke?) blev sovset ind i Mitchell Frooms glatpolerede produktion.
Det ærger mig. Jeg har hørt demo-udgaven af "Woodface" og de mere
skarpe kanter og løsere 'approach' klæder sangene. Jeg er oprigtigt
glad for at Mitchell Froom blev skiftet ud, da det kom til opfølgeren
til "Woodface".

> Jeg er aldrig kommet mig over denne plade og har derfor ikke fulgt
> Crowded House siden (Har de overhovedet lavet noget siden?).

Opfølgeren til "Woodface" - "Together Alone" - kom i 1993. Det er min
personlige favorit. Den minder faktisk en del om "Temple of Low Men",
men benytter bl.a. maori-instrumenter og -kor. Hmmm.. og produktionen
er en del mere spændende og eksperimenterende.

Crowded House gik så i opløsning i 1996. Det obligatoriske "Best Of.."
udkom. Neil Finn gik solo. Hans "Try Whistling This" udkom i 1998,
hvor han bl.a. besøgte Danmark. Han har også lavet en CD med sin bror.
"Finn" kommer ret tæt på mærkaten "World Music". Hans næste soloskive
kommer til marts. Brormand Tim har lige udgivet en ret hip soloskive:
"Say it is So". Den balancerer et eller andet sted mellem trip-hop,
verdensmusik og Crowded House.

> En halv provokation men alligevel oprigtigt ment,

Fint nok :) En tidlig julegave .. tænk at blive spurgt om noget
Finn-relateret.

God jul,
Tinka
(hvis nytårsfortsæt nok bliver at lade være med at konstant referere
til..)

--
----
embrace the struggle

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Fra : Duggi

Dato : 29-12-00 01:21

> "Duggi" wrote:
<snip>

> [...]
> skarpe kanter og løsere 'approach' klæder sangene. Jeg er oprigtigt
> glad for at Mitchell Froom blev skiftet ud, da det kom til opfølgeren

Jeg måtte lige finde Woodface frem.
Og ...joh... der er da et par enkelte gode numre (ved en hurtig
gennemlytning synes jeg umiddelbart at "fall at your feet", "whispers and
moans" og "four seasons in one day" lyder ok); men jeg blev også bekræftet i
min mistanke om, at det var fordi pladen virkede alt for glat og mainstream,
at jeg overhovedet ikke brød mig om den. Jeg kan også huske at jeg -
åbenbart fejlagtigt - tillagde denne ændring Tim Finn.

Meget firkantet sagt kan man vel beskrive det med forskellen mellem deres to
største hits: "Don't dream it's over" et stille og roligt hit med en snert
af melankoli (måske lidt overvurderet pga. den velproducerede musikvideo),
og så "weather with you" som bare er så happy, happy, happy at det er til at
brække sig over.

<snip>
> God jul,
> Tinka

Og godt nytår,
Duggi

Fra : Christina Estrup

Dato : 29-12-00 14:26

Duggi wrote:

> [...]
> at jeg overhovedet ikke brød mig om den. Jeg kan også huske at jeg -
> åbenbart fejlagtigt - tillagde denne ændring Tim Finn.

Hov hov! Ikke tale ondt om Tim. Det er alt sammen den store stygge
Mitchell Frooms skyld. Det er også ham, der er ansvarlig for den lidt
for glatpolerede lyd på Tims 3. soloalbum ("Tim Finn" fra 1989 - som
rent bortset derfra indeholder nogle udmærkede popsange). Hvis du vil
høre Tim i en lidt mere rå udgave, kan hans nyeste, "Say It Is So",
anbefales. Den er ganske vist uopdrivelig herhjemme, men du kan høre
sangene på http://www.timfinn.com. Hans musik til danseforestillingen
"Steel City" skulle også være suveræn, men der har jeg desværre kun
hørt to numre (som var _meget_ gode).

mvh
Christina

Fra : Tinka

Dato : 29-12-00 14:51

Christina Estrup wrote:

> Hov hov! Ikke tale ondt om Tim.

Det er ellers så fristende til tider. Jeg har stadigvæk svært med at
tilgive ham for "Escapade". Gyyyyys.

> Det er også ham, der er ansvarlig for den lidt
> for glatpolerede lyd på Tims 3. soloalbum ("Tim Finn" fra 1989 - som
> rent bortset derfra indeholder nogle udmærkede popsange).

Den CD er en af hans bedste solo-plader, selvom den lyder mere som
pseudo-Crowded House end som Tim selv. Eller måske er det grunden til
at jeg kan lide den. Hans "Before & After" (1993?) var temmelig ujævn
og de eneste numre jeg synes om er enten skrevet sammen med Neil eller
produceret af Mark Hart (som afløste Tim i CH).

> Hvis du vil høre Tim i en lidt mere rå udgave, kan hans nyeste, "Say
> It Is So", anbefales.

Som jeg tidligere har skrevet i NGen, så er "Say It Is So" fremragende.
Det klæder ham, at han ikke længere vil være stor popstjerne. Især
"Road Trip", "Twinkle" og "Death of a Popular Song" er fede.

Godt nytår,
Tinka

--
----
embrace the struggle

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Fra : Tinka

Dato : 29-12-00 14:45

> Jeg måtte lige finde Woodface frem.

Jeg troede at du havde afsat den til Accord ;)

> Og ...joh... der er da et par enkelte gode numre (ved en hurtig
> gennemlytning synes jeg umiddelbart at "fall at your feet", "whispers
> and moans" og "four seasons in one day" lyder ok);

Efter hvad jeg kan huske, så står Neil Finn som sangskriver af disse
sange. "Fall At Your Feet" var iøvrigt den sang, som fik mig til at
falde for CH i sin tid.

> min mistanke om, at det var fordi pladen virkede alt for glat og
> mainstream, at jeg overhovedet ikke brød mig om den. Jeg kan også
> huske at jeg - åbenbart fejlagtigt - tillagde denne ændring Tim Finn.

Der kan vi godt være enige. Og dog. Jo, den er mainstream, men det har
ikke så meget med Tim Finn at gøre. Hmmm.. med undtagelse af hans
krampagtige 80er forsøg på at blive popstjerne, så har han altid været
den mere yderligtgående Finn-broder. Eller også er det bare hans tid i
Split Enz (et ret specielt NZ band) som jeg ikke kan lade være med at
tænke på. Jeg må tilstå, at jeg dog klart foretrækker Neil fremfor Tim.

> og så "weather with you" som bare er så happy, happy, happy at det er
> til at brække sig over.

JA! JA! JA! Jeg har altid været bitter over at Weather With You er
deres største hit i Europa. *snøft* - jeg er mere til den mørkere,
melankolske stemning som man finder på "Temple of Low Men" og
"Together Alone".

Tinka
(som fik 'Mystery White Boy' med Jeff Buckley i julegave og er ret
lykkelig)

--
----
embrace the struggle

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Fra : Knud K. H.

Dato : 17-12-00 21:56

> [...]
> *et* nummer - Skin Feeling - som jeg ikke bryder mig om). Jeff Buckleys
> "Grace" (ja, ja, den igen) har heller ikke et eneste dårligt nummer.

Ja sådan har jeg det eksempelvis med oasis - jeg synes simpelthen at
(næsten ) alle numre de har lavet er gode. Med et par enkelte undtagelser.
--
mvh.
Knud KH.

Fra : Peter G.

Dato : 17-12-00 22:06

> [...]
> plader hvor der I N G E N gode numre er på. Og plader hvor alle numrene er
> gode, findes vel nærmest ikke i praksis.

Til enhver tid vil jeg forsvare Afghan Whigs "1965", Prince's "Purple
Rain", "Sign O' The Times", Pink Floyd's "Wish You Were Here" og Satchel's
"Family" som eksempler tilhørende denne kategori.

/Peter
--
Andelslejlighed søges:
Over 50 m², brutto pr måned maks. 2000, andel under 300.000.

Fra : Anders H. Jørgensen

Dato : 17-12-00 23:24

On Sun, 17 Dec 2000 22:06:23 +0100, "Peter G."
<PeterPedal73@FJERNDETTEHotmail.com> wrote:

> [...]
>Rain", "Sign O' The Times", Pink Floyd's "Wish You Were Here" og Satchel's
>"Family" som eksempler tilhørende denne kategori.

Hmm, Oasis´ Whats the Story Morning Glory er mit all-time
yndlingsalbum, og hvor jeg simpelthen ikke kan pege på eet nummer og
sige : det var mindre godt.

Fra : Uffe Holst

Dato : 18-12-00 00:03

In an article of 16 Dec 2000 Anders H. Jørgensen wrote:

> Hmm, Oasis´ Whats the Story Morning Glory er mit all-time
> yndlingsalbum, og hvor jeg simpelthen ikke kan pege på eet nummer og
> sige : det var mindre godt.

Tjah, sådan er smag og behag jo så forskellig. Jeg vil påstå, at Oasis
vel stort set ikke har lavet et eneste godt nummer...

--
Uffe Holst

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 18-12-00 18:14

> Hmm, Oasis´ Whats the Story Morning Glory er mit all-time
> yndlingsalbum, og hvor jeg simpelthen ikke kan pege på eet nummer og
> sige : det var mindre godt.

Oasis siger mig intet og jeg kan ellers godt lide rock af den type,
men jeg finder det fuldstændig talentløst. I mine øjne er det den
samme sang spillet på forskellig måde som bliver sunget på en endnu
mere intetsigende måde. Det er hård kritik, men sådan har jeg det
faktisk, og jeg er ret vant til at stå alene med det synspunkt, så
det er sikkert mig, der ikke ser lyset.

--
Mark
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Anders H. Jørgensen

Dato : 19-12-00 01:13

On Mon, 18 Dec 2000 17:13:56 GMT, "Mark Thomas Gazel" <mark@gazel.dk>
wrote:

> [...]
>mere intetsigende måde. Det er hård kritik, men sådan har jeg det
>faktisk, og jeg er ret vant til at stå alene med det synspunkt, så

Sikkert. Jeg har det på samme måde med U2, og der står jeg oftest
alene.
Heldigvis er vi forskellige, og så længe vi ikke støtter konceptbands
som Backstreet boys og andet i den dur, så har jeg da respekt for
forskellighederne

Fra : Paul

Dato : 19-12-00 12:22

Anders H. Jørgensen <Hede@mancity.net> wrote:

> Sikkert. Jeg har det på samme måde med U2, og der står jeg oftest
> alene.

Du står ikke alene om dette. Både U2 og Oasis er for meg

--
www.panorama.no
Panorama Media

Fra : Uffe Holst

Dato : 19-12-00 02:13

In an article of 17 Dec 2000 Mark Thomas Gazel wrote:

> [...]
> mere intetsigende måde. Det er hård kritik, men sådan har jeg det
> faktisk, og jeg er ret vant til at stå alene med det synspunkt, så

Næh du, jeg kan sagtens støtte dig i det synspunkt. Efter min mening
er Oasis nok et af de mest overvurderede bands, og eftersom de ikke
har nogle store bryster, så fatter jeg altså ikke, hvad folk ser i dem.

--
Uffe Holst

Fra : Kent Høgh

Dato : 26-12-00 12:16

On 19 Dec 2000 01:12:59 GMT, "Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk> wrote:

> den
> endnu
> det
>
>N=E6h du, jeg kan sagtens st=F8tte dig i det synspunkt. Efter min mening
>er Oasis nok et af de mest overvurderede bands, og eftersom de ikke
>har nogle store bryster, s=E5 fatter jeg alts=E5 ikke, hvad folk ser i=
> dem.

Nu er vi jo en del, der ikke kigger efter bryster eller udseende, når
vi _lytter_ til musik, og her er Oasis uovertrufne. Nu om dage skal de
fleste bands knalde en masse underlige instrumenter, ind, men Oasis
formår med deres Guitar -orienterede musik at henrykke millioner.
Deres lyrikker er også i særklasse, hvilket efterhånden er en
sjældenhed.
Jo, Oasis er intelligent musik, men måske netop derfor er der en del,
der ikke kan lide det...

Fra : Uffe Holst

Dato : 26-12-00 13:21

In an article of 25 Dec 2000 Kent Høgh wrote:

> Nu er vi jo en del, der ikke kigger efter bryster eller udseende, når
> vi _lytter_ til musik, og her er Oasis uovertrufne.

Det virker ikke helt som om du forstod min ironi. Hvad jeg sagde var, at
eftersom Oasis ikke har store bryster at smække op i hovedet på os, så
mener jeg ikke, at de har noget at byde på, for rent musikalsk er de
kedelige og overvurderede.

> Nu om dage skal de fleste bands knalde en masse underlige instrumenter,
> ind, men Oasis formår med deres Guitar -orienterede musik at henrykke
> millioner.

Ja, det fatter man jo ikke. Men hva' fa'en, Britney henrykker jo også
millioner :)))

> Jo, Oasis er intelligent musik, men måske netop derfor er der en del,
> der ikke kan lide det...

Muligvis. Jeg har altid selv ment, at jeg hører rimelig "intelligent"
musik, og Oasis siger mig altså absolut intet. Og pudsigt nok, så hører er
det netop ikke "intelligent" musik som præger musiksamlingerne hos de af
mine bekendte, som også har Oasis stående på hylden.

Næh, skal vi høre engelsk musik, må jeg så bede om Suede eller Moloko eller
noget andet.

--
Uffe Holst

Fra : Knud K. H.

Dato : 26-12-00 15:55

>Ja, det fatter man jo ikke. Men hva' fa'en, Britney henrykker jo også
>millioner :)))

Jeg fatter det.
Britney, jo, men er det på grund af musikken?

> [...]
>det netop ikke "intelligent" musik som præger musiksamlingerne hos de af
>mine bekendte, som også har Oasis stående på hylden.

Hvad har de ellers stående som de ikke betegner som intelligent musik???

>Næh, skal vi høre engelsk musik, må jeg så bede om Suede eller Moloko eller
>noget andet.

Suede kan jeg tilslutte mig.
--
mvh.
Knud KH.

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 26-12-00 13:34

"Kent Høgh" <hoeghen@get2net.dk> wrote in message

> Deres lyrikker er også i særklasse, hvilket efterhånden er en
> sjældenhed.

Kan du ikke uddybe det? Jeg har altid været af den opfattelse, at deres
tekster var overfladiske og ubegavede. Men jo, du har da ret i, at det er
sjældent, man finder musik med ordentlige tekster.

> Jo, Oasis er intelligent musik, men måske netop derfor er der en del,
> der ikke kan lide det...

Det her vil jeg også gerne have uddybet. Hvori ligger det intelligente i
Oasis' 4-akkord rundgange og traditionelle produktioner? Der er ihvertfald
intet innovativt over det, og jeg kan ikke umiddelbart se det intelligente i
det, når Oasis stjæler med arme og ben fra The Beatles m.fl.

/Nikolaj

Fra : Knud K. H.

Dato : 26-12-00 15:53

> [...]
> intet innovativt over det, og jeg kan ikke umiddelbart se det intelligente
> det, når Oasis stjæler med arme og ben fra The Beatles m.fl.

Det er efterhånden blevet lidt for let at beskylde bands der spiller enkelt
velklingende guitarmusik, for at efterligne Beatles..... Hvem bliver ikke
inspireret af god musik(læs: eksempelvis Beatles)?
--
mvh.
Knud KH.

Fra : N/A

Dato : 28-12-00 00:26

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 28-12-00 00:26

"Nicolai Kragh-Hansen" <nkh@net.dialog.dk> wrote in message

> Prøv at lytte til deres b-side album (The Masterplan), så vil du opdage at
> også de mere komplicerede nummere er fede (f.eks. tittel nummeret)... ;)

Ja, jeg kan faktisk godt huske det nummer; de spillede det i deres unplugged
session. Jeg ved ikke om det er bedre i den originale indspilning, men jeg
syntes ikke umiddelbart at det var specielt inspirerende.

Men hvis der skulle være en derude der kan forklare mig hvordan Oasis
adskiller sig fra anden meter-vare-radio-pop, så vil jeg fortsat meget gerne
have en forklaring :)

/Nikolaj

Fra : Anders H. Jørgensen

Dato : 28-12-00 12:04

On Thu, 28 Dec 2000 00:26:22 +0100, "Nikolaj Borg"
<nikolSPAM@jborg.dk> wrote:

> [...]
>adskiller sig fra anden meter-vare-radio-pop, så vil jeg fortsat meget gerne

Jeg kan lide det meste af Britpopgenren, og storhedstiden var i 1995
da Oasis og Blur samtidig udgav et nyt album. Den rivalisering, som
startede med Blur-sejr, da deres single Country House "vandt" over
Roll with it fra Oasis.(jeg kan godt lide Blur, men jeg synes dog at
Roll with it, var langt federe end det renomé, den fik)
Senere vandt Oasis slaget, da deres totale salg klart overgik Blur, og
det startede såmænd, da næste single: Oasis- Wonderwall slog Blur-The
Universal. De efterfølgende singles viste samme resultat, og det
endelige resultat var derfor så en klar Oasis-sejr. Det var faktisk en
rigtig underholdende tid, da musikken fra begge bands var af høj
klasse. Oasis album "Whats the Story" står for mig som det mest
komplette album i 90erne, hvis man vel at mærke er til Britpop-genren.

Hvordan Oasis adskiller sig? Jeg synes, måske med undtagelse af
hedengangne The Verve ikke, der er nogen, der har tilnærmelsesvis
samme "sound". Det er een ting.

De adskiller sig derudover fra den almindelige musik, ved at det er
musikken og ambitionerne, der driver dem. De adskiller sig ved at de
står for tekst og musik, modsat så mange konceptsbands nu om dage.
Altså et "ægte" band.

Men hvad mener du helt præcist, hvis ikke du merer at Oasis i den grad
adskiller sig fra tidens ligegyldige dub-i-dub trend?

Fra : Knud K. H.

Dato : 18-12-00 21:01

> Hmm, Oasis´ Whats the Story Morning Glory er mit all-time
> yndlingsalbum, og hvor jeg simpelthen ikke kan pege på eet nummer og
> sige : det var mindre godt.

Jeg kan tilslutte mig, omend jeg også synes at Definately Maybe er et
gennemgodt album, hvor Morning Glory måske har en større mainstream-appeal.
--
mvh.
Knud KH.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 18-12-00 18:14

> Hvis der er fire gode numre, er pladen vel ikke elendig. Der findes jo også
> plader hvor der I N G E N gode numre er på. Og plader hvor alle numrene er
> gode, findes vel nærmest ikke i praksis.

Joda. Det er selvfølgelig et spørgsmål om smag, og der er vel altid bands
eller kunstnere, som man mener, ikke kan lave noget bras, men skudt fra
hoften kan jeg komme i tanke om følgende skiver uden et eneste dårligt
nummer:

Bryan Adams "Reckless", "Heat of the night"
Aerosmith "Pump"
Bon Jovi "Slippery when wet", "New Jersey"
Def Leppard "Pyromania", "Hysteria"
Guns 'n' Roses "Appetite for destruction"
U2 "Achtung Baby"
The Rainmakers "Tornado", "Flirting with the universe"
Skid Row
Dizzy Mizz Lizzy
Bruce Springsteen "Born in the USA"
Fleetwood Mac "Tango in the night"
Cher "Believe"
Sting "The dream of the blue turtles"

Og så mener jeg ikke, at John Mellencamp har skrevet en dårlig sang siden
1982, men han har også en særlig plads i mit hjerte

--
Mark
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Knud K. H.

Dato : 18-12-00 21:03

> Bon Jovi "Slippery when wet", "New Jersey"
> Def Leppard "Pyromania", "Hysteria"
> U2 "Achtung Baby"
> Dizzy Mizz Lizzy

Selv om de ovennævnte albums alle er gode i mine øjne, findes der da dog
også halvdårlige numre på dem efter min mening.
--
mvh.
Knud KH.

Fra : Kristian P.

Dato : 19-12-00 01:15

wrote:

>Dizzy Mizz Lizzy
>Bruce Springsteen "Born in the USA"
>Fleetwood Mac "Tango in the night"
>Cher "Believe"

Sidstnævnte falder helt og aldeles igennem på den liste!

Fra : Uffe Holst

Dato : 19-12-00 02:16

In an article of 18 Dec 2000 Kristian P. wrote:

> Sidstnævnte falder helt og aldeles igennem på den liste!

Det er jo altid et spørgsmål om smag. Personligt vil jeg påstå, at
Spice Girls' "SpiceWorld" er et fantastisk album med lutter gode
numre. Efter min mening er det absolut popmusik, når det er bedst.
Jeg må indrømme, at som en 30 årig fyr, så står jeg ret alene med
det synspunkt blandt de fleste af mine venner.

--
Uffe Holst

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 19-12-00 18:16

[...]

Hey, brother. Jeg er også en 30-årig fyr og jeg respekterer s'gu
popmusik, hvis det bare er godt. Geri og Mel C har "lavet" nogle
glimrende skiver. Jeg kender dog ikke kryddersildenes plade, men
de hits der har været på Mfjernsyn, har været fede.

--
Mark

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 19-12-00 18:16

> Sidstnævnte falder helt og aldeles igennem på den liste!

Det er så i orden. Jeg synes dog, at pladen kan et eller andet,
og derfor kom den med på listen.

--
Mark