Onboard eller Creative Live! 5.1
Fra : Torben O.

Dato : 26-12-01 04:42

Jeg har lige bestilt mig en ny computer...da jeg så får skidtet hjem finder
jeg ud af at det bundkort som jeg bestilte havde lydkort i sig, hvilket jeg
ikke havde set. Så nu har jeg et Creative Live! 5.1 til at ligge...
Kan det på nogen måde betale sig at sætte dette kort i computeren?
Det er onboard lyd der skulle efter sigende også kunne afspille i 5.1 - kan
det passe(har ikke recurcerne endnu for at kunne tjekke det)?
Det er et Asus a7v266-e bundkort hvis det siger jer noget...

Hilsen Torben

Fra : DWM

Dato : 25-12-01 19:48

"Torben O." <TorbenGreveOtzen@ofir.Dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det passe(har ikke recurcerne endnu for at kunne tjekke det)?
> Det er et Asus a7v266-e bundkort hvis det siger jer noget...

Jeg har aldrig været meget for ting som sidder onboard.
Hvis jeg var dig så brugte jeg Live 5.1
Det er også et ret fedt kort. Det har en kanon lyd og der er en masse
guld software til at lave mærkelige effekter m.m. :)

/Kenneth Iversen

Fra : Torben O.

Dato : 26-12-01 04:57

Nu købte jeg så mit kort som BULK eller RETAIL...der var hvertfald ikke
noget software med til det.
Men alt det software du snakker om er det noget som kan hentes gratis på
deres hjemmeside?

Fra : Butch

Dato : 25-12-01 23:18

> Men alt det software du snakker om er det noget som kan hentes gratis på
> deres hjemmeside?

Hej
Jep. alt det software som kommer med på cd kan også hentes fra
www.creative.com . Til med i nyere versioner end det som ligger på cden. Men
prøv lige onboard lyden først. Hvis du har købt online har du 14dages fuld
returret på live kortet. Derudover er live kortet berygtet for at lave
konfliktet på mobo's med VIA chipsæt.

/Butch

Fra : Cubus

Dato : 26-12-01 13:08

> Hej
> Jep. alt det software som kommer med på cd kan også hentes fra
> www.creative.com .

Nej:

"Driver updates will continue to be available for free download under the drivers
section. However, but to obtain the latest software applications and updates, you
will need to order the Sound Blaster Live! Software CD for a nominal shipping
and handling fee."

http://www.soundblaster.com/software/

--
Cubus

Fra : Torben O.

Dato : 26-12-01 15:17

UPS...jeg ledte lige alle mine CD'er igennem(for der følger sku' mange med
til en komplet computer), og der fandt jeg en CD til lydkortet - så det er
ikke noget problem mere.
Mht. de 14 dage som du skriver om så er de desværre gået for lang tid
siden - så enten skal jeg bruge kortet eller også skal jeg sælge det.
Når jeg her om en måneds tid flytter så har jeg planer om at bruge min
computer som TV og steroanlæg. Dvs. at jeg finder mig en forstærker og
smækker nogle ordentlige højtalere til...vil det så være en idé at bruge
lydkortet? De højtalere jeg ligger inde med er nogle JAMO til 1000kr stk.
samt et billige SUB-sæt...så hvis jeg finder mig en udemærket center har jeg
til 5.1-systemet.
Er det der i mener at det vil være en idé at bruge Live! kortet frem for
onboard eller skal jeg op i 5000 kr pr. højtaler før der kan høres forskel?

Fra : DWM

Dato : 26-12-01 03:15

> Nu købte jeg så mit kort som BULK eller RETAIL...der var hvertfald ikke
> noget software med til det.

Jo det har været Bulk så da det var Retail jeg købte.

> Men alt det software du snakker om er det noget som kan hentes gratis på
> deres hjemmeside?

http://www.soundblaster.com/downloads/

/Kenneth Iversen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-12-01 20:47

> [...]
> det passe(har ikke recurcerne endnu for at kunne tjekke det)?
> Det er et Asus a7v266-e bundkort hvis det siger jer noget...

Jeg har selv lige sat et A7V266-e kort i min maskine, og jeg havde også et
Live lydkort før (dog ikke 5.1 versionen) og jeg valgte at prøve den 6
kannals lyd chip der sidder på bundkortet. Jeg har et sæt Cambridge
Soundworks FPS1000 højttalere, 2 front, 2 bag og en sub og jeg blev noget
positivt overrasket over lyden fra det onboard "lydkort", som man selv kan
vælge om det skal være 2 kanal, 4 kanal eller 6 kanal. Det eneste der
mangler er alle indstillings mulighederne som man har i LiveWare programmet
som findes til SB Live kortene. Men det medfølgende mixer progra er nu
heller ikke helt tosset, der kan du indstille volumen for hver enkelt
højttaler i hele systemet.

Mvh
Per

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 25-12-01 22:41

> Kan det på nogen måde betale sig at sætte dette kort i computeren?

Det afhænger af dine højttalere. Hvis du har nogle billige nogle, vil du
sikert ikke høre forskel. Hvis du har DTT3500 eller lignende, vil der
garanteret være en verden til forskel.
--

Mv. Flemming Nielsen