sange med R.E.M.
Fra : JSMadsen

Dato : 10-12-00 18:53

Ja, de har jo lavet mange gode.

Hvilket album vil DU anbefale/syntes er det bedste?
Har de lavet en BEST OF udgivelse på det seneste?

--
http://www.salon.com/sex/world/2000/12/08/deer/index.html

Fra : Rasmus

Dato : 11-12-00 16:38

Monster fra 1994 er ret godt, der er 'What's the frequency, Kenneth?' og
'Bang and Blame' på.
Men 'Up' fra 98 er også god, med 'At my most beautiful' og 'Daysleeper'

Jeg mener ikke at de har lavet en opsamling, men det kan godt være.

Mvh. Rasmus

Fra : Bjørn HBC

Dato : 11-12-00 20:37

JSMadsen <JSMadsen@www.email.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:910hnm$17cd$4@news.cybercity.dk...
> Hvilket album vil DU anbefale/syntes er det bedste?

Jeg synes klart bedst om »Automatic For The People«, men albummet kræver
lidt tilvænning.
Mine personlige favoritsange er den evige »Losing My Religion« og begge
udgaver af »Leave«.

Bjørn

Fra : Knud K. H.

Dato : 11-12-00 23:08

> Hvilket album vil DU anbefale/syntes er det bedste?
> Har de lavet en BEST OF udgivelse på det seneste?

De har lavet en best of engang midt i 80'erne, som er rigtig fed. Derudover
er albummene: "document", "out of time", "monster", "new adventures in hifi"
rigtig gode.

--
mvh.
Knud KH.

Fra : Christian Meyer

Dato : 12-12-00 23:58

Deres fire bedste plader efter min mening er: Out of Time, Automatic for
the people, Monster og New Adventures In Hifi.

Hvilken en der er bedst afhænger lidt hvilket humør du er i. Monster har
rå guitarer, Automatic er dyster, New Ad. har lidt af hvert og Out er
nærmest 'unplugged'.
Af en eller anden grund synes jeg musik på disse plader passer meget godt
til der respektive covers.

In article <910hnm$17cd$4@news.cybercity.dk>, JSMadsen@www.email.com
says...

Fra : N/A

Dato : 13-12-00 00:45

Fra : Knud K. H.

Dato : 13-12-00 00:45

> Jeg har en best of, men jeg synes ikke den er særligt
> god. Det er numre fra før Out of Time. Derfra og frem
> er albummene faktisk allesammen fede, selvom jeg ikke
> er så vild med Monster. Min favorit må være Automatic
> for the People, men ældre fans vil nok være meget
> uenige med mig på det punkt.

Jeg synes det helt gamle R.E.M er fedt - altså det der er med på best of the
irs years eller hvad den nu hedder.... og jeg er altså kun i starten af
tyverne
--
mvh.
Knud KH.

Fra : Hans Huttel

Dato : 20-12-00 13:14

JSMadsen skrev:

> Ja, de har jo lavet mange gode.
>
> Hvilket album vil DU anbefale/syntes er det bedste?

Mine personlige yndlinge er "Life's Rich Pageant" helt tilbage fra 1986
og "Automatic for The People" fra 1992. "Life's Rich Pageant" har sange
som "I Believe" og "Superman" (en coverversion af et gammelt
tressernummer), mens "Automatic for the People" ... nå ja, ord kan knap
beskrive hvor gode sangene er på dette album.

--
Hans Hüttel | email: hans@cs.auc.dk
BRICS, Dept. of Computer Science | WWW: http://www.cs.auc.dk/~hans/

Fra : Søren McGuire

Dato : 21-12-00 10:24

Da R.E.M. forlod IRS og skiftede til Warner, følte IRS sig temmelig
røvrendte - det var jo dem, der havde gjort R.E.M. så populære i USA.
Da R.E.M. fik en kæmpesucces med Green, mente IRS, at de havde ret til at
presse det sidste ud af citronen - de havde jo rettighederene til alle
R.E.M.s numre før Green, og derfor udgav de opsamlingen, Eponymous.
I 1991 udgav R.E.M. Out of Time og fik en omspændende verdenssucces. IRS
udgav endnu en opsamling, The Best of REM, stadig med de gamle numre, som
var med på Eponymous (dog lidt flere).
I 1994, da REM udsender Monster og får en temmelig kold modtagelse af
kritikerene - hvor er den smukke lyd fra Automatic For The People blevet af
?? IRS ser igen REMs succes som en chance
for at sælge flere af deres gamle numre, som de udgiver på Singles
Collected - en frygtelig hån mod REM, hold jer langt væk fra den
"opsamling", lige meget, hvor billig den er !!! Den er sgu noget lort !

IRS bliver nu opkøbt af EMI- Capitol, som udgiver "rarities" samlingen, In
The Attic, i 1997 for lige en sidste gang at kunne tjene nogle flere penge
på REMs efterhånden gamle sange. Når In The Attic kalder sig for en rarities
samling, forholder det sig dog ikke sådan for europæere. Samtlige numre på
In the Attic er at finde som ekstranumre på de engelske genudgivelser af
Murmur til Document. Så egentlig er In The Attic spild af penge, ligesom
resten af opsamlingspladerne fra IRS. Køb hellere hele pladen, de koster
efterhånden ikke en skid.
REM/Warner har ikke udgivet nogen Best of plade, men gider du ikke købe
samtlige plader siden Green (ja, så er du en spade), så led efter 2
promotion ep'er, der hedder Pop Songs. Kig eventuelt på REM Collector
websiden.

Og desuden besidder alle REMs plader en fantastisk magi på hver deres måde

Søren McGuire
smcg00@hum.auc.dk

Fra : LaC

Dato : 21-12-00 13:29

"Søren McGuire" <nudestar@surf.co.nz> skrev i en meddelelse

> I 1991 udgav R.E.M. Out of Time og fik en omspændende verdenssucces. IRS
> udgav endnu en opsamling, The Best of REM, stadig med de gamle numre, som
> var med på Eponymous (dog lidt flere).

Jeg sidder med en 4 track cd fra IRS, som jeg vel har købt for 4 - 5 år
siden i en
second hand. Den er ikke specielt god. Angiveligt er den så en yderligere
malkning, da den angiver at være en collectable fra ovennævnte "Best of" Min
er endda 2'eren, så der må være flere?
Den hedder: "It's the end of the world as we know it(and I feel fine)" og
indeholder - udover ovennævnte titelnummer, "Radio Free Europe", "Last Date
(Live)" & "White Tornado".

Lars

Fra : Søren McGuire

Dato : 21-12-00 22:46

Hej Lars.

Jeg sidder med selv samme ep, og så vidt jeg ved, er den en del af en serie
af singler (ep'er), som IRS udgav i slutfirserne - denne udgave er fra 87,
hvor R.E.M. jo stadig var på IRS. Den er udsendt som en limited edition i
forbindelse med Best of udgivelsen (som er afbilledet inde i coveret). Altså
endnu et forsøg på at malke historiens største rockband.

Søren