Holder til bilen
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 25-12-01 16:27

Hej,

Jeg har fået en original bærbar håndfri til min T39m. For at den skal være
helt lovlig i bilen, skal telefonen jo også "fikseres", som der står i
loven. Det skulle vel være nok med en magnetholder?

Kan sådan en som den på http://makeashorterlink.com/?H1395204 anvendes, uden
at det skader telefonen eller modtagelsen?

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Peder Hansen

Dato : 25-12-01 20:17

Hvorfor ikke købe en original E/// holder til at sætte i bilen , den koste
149,- hos Sonofon centre den er perfekt og holder telefonen fast
jeg tror den magnet måtte der er noget crap!

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 25-12-01 20:48

> Hvorfor ikke købe en original E/// holder til at sætte i bilen , den koste
> 149,- hos Sonofon centre den er perfekt og holder telefonen fast
> jeg tror den magnet måtte der er noget crap!

Hvad er det for én, og skal den skrues?

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Henrik H. A.

Dato : 25-12-01 22:28

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> skrev i en meddelelse
[...]
> Kan sådan en som den på http://makeashorterlink.com/?H1395204
anvendes, uden
> at det skader telefonen eller modtagelsen?

En god kammerat af mig bruger denne magnet (i en lille smule anderledes
model - men princippet er det samme)..........har funket et par år uden
problemer.......den skulle vist være helt ok.

Har selv investeret i original passiv holder osv. og lavet huller (kører
en god gammel Land-Rover så huller i instrument-brættet er ret
ligegyldigt !) - og kan selv bedst li' denne gedigne holder, hvor der er
en del mere hold på telefonen.....især hvis du også skal have smidt en
12 V lader på........men det er vist en smagssag - jeg ville gå efter
den "rigtige" holder, hvis jeg var dig og så enten lave de huller der
skal laves i instrumentbrættet, sætte den på med dobbeltklæbende eller
få en holder til varmluftudtagene uden at skulle lave huller..........

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 26-12-01 10:36

> skal laves i instrumentbrættet, sætte den på med dobbeltklæbende eller
> få en holder til varmluftudtagene uden at skulle lave huller..........

Dem har jeg set. Men hvordan sætter man dem på? Det virker næsten som om
hele bilen skal skilles ad... Hvor kan de købes?

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Henrik H. A.

Dato : 26-12-01 11:05

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> skrev i en meddelelse
> Dem har jeg set. Men hvordan sætter man dem på? Det virker næsten som
om
> hele bilen skal skilles ad... Hvor kan de købes?

Jeg er ikke sikker på hvordan du monterer dem, men T. Hansen har da et
stort udvalg af alt muligt........

Fra : Devast8or

Dato : 27-12-01 22:27

En anden mulighed er en holder der sættes fast på bilradioen. T.Hansen har
et par forskellige modeller (eller havde på et tidspunkt :). Jeg havde fat i
et der blev sat fast i to små huller i siden af radioen. Der stod at det var
til Blaupunktradioer, men min storebror (som har en del mere forstand på
biler end mig) sagde at der var en del andre fabrikater der havde de samme
huller. Det var et af deres universalbeslag der passer til alle deres
holdere. Det virkede rigtig godt og sad ret stabilt (men desværre virkede
selve det håndfri sæt jeg købte overhovedet ikke, så det røg tilbage, men
det er en helt anden historie).
HTH

Devast8or

--