Formatere 40 Gb - Tidsforbrug ?
Fra : Thomas

Dato : 25-12-01 15:58

Hvor lang tid tager det ca. at partionere og formattere en 40 Gb harddisk ?

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 25-12-01 16:14

Thomas <thomas@klassisk.dk> skrev i en
> Hvor lang tid tager det ca. at partionere og formattere en 40 Gb harddisk
?

Jeg brugte ca. 2 minutter, plus den tid du bruger med tasterne. Når du først
har valgt partionsstørrelsen, og sat formatteringen i gang, går der de to
minutter.

Jørn

Fra : Thomas Bowers

Dato : 25-12-01 16:24

"Jørn Hundebøll" <xven@netbruger.dk> wrote in message

> [...]
først
> har valgt partionsstørrelsen, og sat formatteringen i gang, går der de to

Hmmm.....når jeg formattere en HD på den størrelse (fat32 og een partion)
tager det gerne 15-20 min (hvis ikke lidt mere) på computere fra 1 Ghz og
op.
Jeg booter normalt på en w98 bootdisk og via den fdisk'er og formaterer jeg
HD'en !
Gør jeg noget forkert ?

Hilsen Thomas (ikke ham der startede tråden)

Fra : Klaus

Dato : 25-12-01 17:17

"Thomas Bowers" <Bowers@ostervold.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
| HD'en !
| Gør jeg noget forkert ?
|
| Hilsen Thomas (ikke ham der startede tråden)

Visse HD leveres med speciel opsætningsdikette. Der kan partitionering og
formattering klares på 2 minutter .
Klaus

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 25-12-01 17:45

> [...]
> HD'en !
> Gør jeg noget forkert ?
>
> Hilsen Thomas (ikke ham der startede tråden)

Jeg gjorde det for en uge siden, men det var under Linux. Sidst jeg
installerede en stor disk under Win98SE tog det vel 10-15 minutter for en
45G disk. Så det passer vel meget godt.

Jørn

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 25-12-01 21:03

"Thomas Bowers" <Bowers@ostervold.dk> wrote in message

> [...]
> op.
> Jeg booter normalt på en w98 bootdisk og via den fdisk'er og formaterer

Formater den fra Windows så tager det et splitsekund? , du kan jo bare vælge
Quick format da der er ingen grund til den ræser alt det scandisk igennem
alligevel..

/Dennis

Fra : //Overby

Dato : 26-12-01 21:36

> Formater den fra Windows så tager det et splitsekund? , du kan jo bare
vælge
> Quick format da der er ingen grund til den ræser alt det scandisk igennem
> alligevel..

Det har intet med Scandisk at gøre! I øvrigt kan en quickformat ikke bruges
på en ny HD

Fra : Ole Axelsen

Dato : 25-12-01 16:17

"Thomas" <thomas@klassisk.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor lang tid tager det ca. at partionere og formattere en 40 Gb harddisk
?

Regn med omkring ½ time.

--
Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : Jan Jensen

Dato : 25-12-01 21:36

>Formater den fra Windows så tager det et splitsekund? , du kan jo bare
vælge
>Quick format da der er ingen grund til den ræser alt det scandisk igennem
>alligevel..

Du kan nok ikke bruge format c: /q efter en fdisk.

Ved normal formatering er 10-15 min. vel meget normalt for 40GB.

Venlig julehilsen Jan Jensen

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 25-12-01 22:49

> Hvor lang tid tager det ca. at partionere og formattere en 40 Gb harddisk
?

Afhænger af HD.
Har netop købt en Barracuda 60GB. Jeg har endnu kun nået at lave en
partition på 3GB som det tog en 5 min. tid at formattere (har testet disken:
den virker).
Min 40GB IBM-disk tager det kun nogle få minutter at formattere hele disken.
--

Mv. Flemming Nielsen