Escape problemer med ".
Fra : Erik Hansen

Dato : 25-12-01 14:59

Hejsa.

Jeg har lavet en form hvor man indtaster nogle data. Herefter overføre
jeg formen til en ny form, hvor der indtastes flere data, og data fra
den første form overføres videre, via hidden input felter, hvorefter
tilsidst at vises det som HTML inden det skal gemmes i en MySQL
database.

Problemet er når der skrives noget med ", f.eks:

Løsning "1" er bedst.

Det bliver så lav et om til:

Løsning \"1\" er bedst.

Jeg har så prøvet at konvertere " om til " med str_replace, men
det hjælper ikke. Jeg har også prøvet med htmlspecialchars($article);
uden hel.

Prøver jeg med htmlspecialchars($article); giver det:

Løsning \"1\" er bedst.

Det ser jo heller ikke særlig pænt ud.

Den bliver ved med at lave en \ foran.

Jeg har i toppen af mine php script skrevet
set_magic_quotes_runtime(0);, da mit webhotel krævet dette, men det
har ingen indvirking på min egen linux box.

....Erik

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 25-12-01 16:20

"Erik Hansen" <ehh@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har så prøvet at konvertere " om til &quot; med str_replace, men
> det hjælper ikke. Jeg har også prøvet med htmlspecialchars($article);
> uden hel.

Så er du måske heldigere med disse funktioner:

http://dk.php.net/manual/en/function.stripslashes.php
http://dk.php.net/manual/en/function.addslashes.php

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Erik Hansen

Dato : 26-12-01 19:14

On Tue, 25 Dec 2001 16:19:34 +0100, "Tonni Aagesen"
<use.my@signature.com> wrote:

>Så er du måske heldigere med disse funktioner:
>
>http://dk.php.net/manual/en/function.stripslashes.php
>http://dk.php.net/manual/en/function.addslashes.php

Det hjalp, jeg havde dog også fundet ud af at jeg efterfølgende kunne
fjerne \ med str_replace("\\".....

Men jeg syntes bare det virker lidt underligt at for at konvertere et
", skal der to funktionenr til. En den konvertere og tilføjer en \, og
en efterfølgende der så kan fjerne \.

Men det virker nu, og det er jo det afgørende.

....Erik

Fra : Per Thomsen

Dato : 26-12-01 23:09

"Erik Hansen" <ehh@post1.tele.dk> skrev
> On Tue, 25 Dec 2001 16:19:34 +0100, "Tonni Aagesen"
> <use.my@signature.com> wrote:
[snip]
[snip]
> Men jeg syntes bare det virker lidt underligt at for at konvertere et
> ", skal der to funktionenr til. En den konvertere og tilføjer en \, og
> en efterfølgende der så kan fjerne \.

Hvis du har adgang til php.ini kan du vælge at ændre magic_quotes_gpc til
off
Har du ikke adgang til php.ini kan du vælge at sætte den i .htaccess.
Hvis du anvender PHP4 gøres det ved at skrive:
php_flag magic_quotes_gpc off
Hvis du anvender PHP3 gøres det ved at skrive
php3_magic_quotes_gpc off

Indholdet i din .htaccess kan f.eks. se således ud:
<IfModule mod_php3.c>
php3_magic_quotes_gpc off
</IfModule>
<IfModule mod_php4.c>
php_flag magic_quotes_gpc off
</IfModule>

Skulle du nu heller ikke kunne anvende .htaccess så er jeg bange for at du
står tilbage med den nuværende løsning.
Du bør måske også kigge på værdien af magic_quotes_runtime.

http://www.php.net/manual/en/configuration.php

MVH Per Thomsen,
http://www.pert.dk/