Lite-On brænder HJÆLP !
Fra : Jonas

Dato : 25-12-01 13:37

Hej alle sammen !

jeg har lige fået en lite-on brænder i julegave (16x 10x 40x). Når jeg
brænder med 16 speed så tager det omkring 12 min,de cd'er jeg bræner på
hedder Fujifilm og koster ca. 7 kr.Så når jeg sætter den ned på 12x så tager
det omkring 10min, og det skal lige siges at den har ik' lave fejl endu.
Den der buffer optagelsestid den svinger meget når man optager med 16x
Min maskine er en

AMD 1400
256 mb
g-force 2 gts
o.s.v
en nogenlunde maskine !

Men kan det virkelig passe at det tager så lang tid med en16 speed brænder
!!!!!!!!

På forhånd tak for hjælpen !
hilsen jonas

Fra : Chingachgook

Dato : 25-12-01 14:59

de hastighederdu brænder med er ikke hhv. 12x og 16x. Jeg vil sige det er 8x
(10 min) og 6x (12 min). Mit bud på dit problem er dine cder der ikke kan
klare det. Selvom du har bletalt 7kr. pr cd! Prøv et andet mærke, der kan
klare de 16x og se om det virker.
Hvis din buffer svinger meget, så er det nok fordi din harddisk ikke er
hurtig nok, eller også er det fordi der bliver læst/skrevet på harddisken
samtidig med at der brændes...

/Chingachgook

Fra : Bozz

Dato : 25-12-01 15:23

Prøv også at tjekke, at DMA er slået til på både HD og CD-drev
Jonas <topholt@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c2872cb$0$46332$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Thomas Bowers

Dato : 25-12-01 16:19

> [...]
> en nogenlunde maskine !
>
> Men kan det virkelig passe at det tager så lang tid med en16 speed brænder

Du har sat brænderen på sit eget kabel som master, ikke ?
Hvis den sidder på samme kabel som den HD der brændes fra, er dette årsagen
!

Hilsen Thomas

Fra : Henrik Bonde

Dato : 25-12-01 16:34

On Tue, 25 Dec 2001 16:18:57 +0100, "Thomas Bowers"
<Bowers@ostervold.dk> wrote:

>Du har sat brænderen på sit eget kabel som master, ikke ?
>Hvis den sidder på samme kabel som den HD der brændes fra, er dette årsagen

Eller også brænder du direkte fra cd og dit cd-drev kan ikke følge
med.

Bonden

Fra : Lars Willum Christia~

Dato : 25-12-01 17:20

Hej med jer.

Jeg har også fået en liton, men har dog ikke fået den sat i endnu. Jeg vil
lige høre om jeg sagtens kan sætte den på samme kabel som cd-rom drevet
sidder på og så sætte den til at være master. Mit cd-rom drev er sat til
slave.

Mvh. Lars.

Fra : Jean Pierre

Dato : 25-12-01 17:48

Plejer ikke at være et synderligt problem om de sidder på samme kabel så
længe det er 80 leders.
Men tjek altid om IDE kanalerne er sat til DMA. Det gør den nemlig ikke selv
på nogle af Windåserne.

--
MVH Jean Pierre

Fra : Jonas Jacobsen

Dato : 25-12-01 21:57

nu skal jeg altså lige hører hvad er det der DMA og hvordan slår man det til
og fra ?????

Jean Pierre <jp@aub.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c28adcb$0$10680$4d4eb98e@news.dk.uu.net...

Fra : Angela og Finn

Dato : 26-12-01 15:06

"Jonas Jacobsen" <topholt@hotmail.com> wrote in message
> nu skal jeg altså lige hører hvad er det der DMA og hvordan slår man det
til
> og fra ?????

DMA (Direct memory access såvidt jeg husker) er en betegnelse for overførsel
til/fra drev (harddiske, cd/dvd og brændere) og skal etableres i
enhedshåndtering for at sikre hurtigst mulig dataoverførsel. Præcist hvordan
afhænger af styresystem; Win 9x og 2000 er lidt forskellige på det punkt
(også)

hilsen Finn

Fra : Jonas Jacobsen

Dato : 26-12-01 17:33

nu er jeg ik det store computer geni så skal jeg bare slå det til på
harddisken og brænderen ? ! ! !

Angela og Finn <angela.chris@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:%RkW7.56$gk.1197@news.get2net.dk...

Fra : Angela og Finn

Dato : 26-12-01 23:06

> nu er jeg ik det store computer geni så skal jeg bare slå det til på
> harddisken og brænderen ? ! ! !

Prøv!

Nej, spøg til side; Ja, Hd og brænder må være det vigtigste, men også
Cd-rom, hvis du brænder "on the fly" (Dvs. direkte fra Cd-rom (eller
dvd)drev til brænder - i så fald lægges der ikke en kopi på din Hd)

Hilsen Finn

Fra : Jonas Jacobsen

Dato : 26-12-01 23:57

Mange tak for hjælpen !
hilsen Jonas

Angela og Finn <angela.chris@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:RSrW7.1181$gk.2908@news.get2net.dk...

Fra : Total Chaos

Dato : 26-12-01 10:55

Tue, 25 Dec 2001 13:36:41 +0100, havde "Jonas" <topholt@hotmail.com>
gang i hammer og mejsel og efter endt arbejde, viste stentavlen:

> [...]
>hedder Fujifilm og koster ca. 7 kr.Så når jeg sætter den ned på 12x så tager
Jeg læste et sted at ex 16-speed er en max hastighed, som kun opnås i
starten af brændingen eller rettere i starten af CD'en. Og efterhånden
sættes hastigheden gradvist ned, så gennemsnitshastigheden for hele
brændingen ligger et stykke under.
Grunden til dette er at enten drevet eller var det skiven ellers ville
blive alt for varm.
Men det problem har jeg jo ikke i samme grad med min 3 år gamle
HP8100+ (4x 1x 24x) Ak ja, det var én af de hurtigste på markedet
dengang.....*LOL*
- - -
Total Chaos

-The Face Means Nothing But I'll Never Forget The Tits-