Kodeord til del på hjemmeside
Fra : Christian Bjerre

Dato : 24-12-01 14:33

Hej og glædelig jul
Jeg er ved at lave en hjemmeside i frontpage, men er stødt på problemer. Jeg
har en underside på hjemmesiden, som kun nogle enkelte folk skal kunne benytte,
så derfor vil jeg have sat kodeord på, men hvordan kan jeg gøre det i
frontpage? Nogle der evt. har andre forslag til hvordan det kan gøre såfremt
det ikke er muligt i Frontapage?

Christian

--
Posted from port27.cvx1-ho.ppp.cybercity.dk [217.157.101.28]

Fra : john@boyschau.dk

Dato : 24-12-01 15:50

On Mon, 24 Dec 2001 13:32:54 +0000 (UTC), "Christian Bjerre"
<boystrup@hotmail.com> wrote:

> [...]
>frontpage? Nogle der evt. har andre forslag til hvordan det kan gøre såfremt

On a UNIX server :
If you have a page(s) on your root web, that you want to
Login/Password protect then :
1. Remove page(s) from root web (http://www.yourdomain.com)
2. Create a new web in (http://www.yourdomain.com/subweb
3. Create page(s) you want to protect in "Subweb"
4. Set permissions for subweb in "Frontpage Explorer"
tools/permissions/Users
5. Make link(s) from root web to page(s) in subweb

NB: On a NT server, must the server administrator first set up the
User | Groups for permissions. Then, you open your online web
in FP explorer and set proper permissions via the User |
Groups...this is not done on the client,
Or you can use ASP.

On a UNIX server is it also possible to use " .htaccess".
--
Yours Sincerely : John Boyschau
webmaster@boyschau.dk - webmaster@haslev-data.dk

Fra : Gevaldi

Dato : 25-12-01 09:46

http://www.html.dk/scripts/javascript/00007/

Fra : Christian Bjerre

Dato : 25-12-01 11:53

> http://www.html.dk/scripts/javascript/00007/

Har været inde at se på denne side. Det er da en meget usikker kodning vil jeg
mene, men den kan jo godt fungere. Imlertid kan jeg ikke finde ud af hvor og
hvordan jeg skal skrive de forskellige brugers password og brugernavn. Er der
nogle der kan hjælpe?

--
Posted from port10.cvx1-ho.ppp.cybercity.dk [217.157.101.11]

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-12-01 13:28

Tue, 25 Dec 2001 10:53:12 +0000 (UTC), skrev "Christian Bjerre"
<boystrup@hotmail.com>:

> [...]
>hvordan jeg skal skrive de forskellige brugers password og brugernavn. Er der

Nej, den er ikke usikker.

Ideen er at du laver en mappe og i den skal der være en
index.htm(l), men det er ikke selve siden der skal, det er for at
forhindre folk i at kune se mappens indhold.

Username/password er det som siden skal hedde.

Så er ABCD username og 1234 password, så skal siden hedde
abcd1234.htm og den kan folk ikke få fat i, medmindre de kender
linket.

Det betyder jo så godt nok, at alle skal have det samme
username/password.

Vil du have noget mere avanceret med mulighed for forskellige
passwords/usernames, så skal du have adgang til noget serverside,
htaccess, cgi, php eller asp.

Hvis du har det, spørg da i en af dk.edb.serverside.* grupperne
efter, hvad du har mulighed for.

Ligger din hjemmeside på en udbyders alm. hjemmesidesideserver,
så har du ikke mulighed for serverside.

med venlig hilsen
Knud
--