Quantum 15GB vs. Seagate Barracuda IV på e~
Fra : Peter Andersen

Dato : 24-12-01 11:56

Jeg har to de to ovennævnte harddiske som jeg undrede mig lidt over på en
Asus P5A og K6-3-450MHz CPU. Og det vil jo sige at de kun kører ATA33.

Jeg tester hvor meget data jeg kan overfører pr disk ligger de som følger:
Quantum: 11,862 KB/sec. Begynder højt og falder...
Seagate: 8,700KB/sec. Begynder lavt og stiger.....

Hvordan kan det være de opfører sig sådan? Hvorfor er Seagate harddisken
ikke hurtigere? det burde den jo være!!

Hvis jeg satte en ATA100 controller i maskinen ville det så ikke være muligt
at få den seagate op og køre det maximale?? - som i følge test jo er omkring
47MB/sec.

vh. og Julehilsner - Peter Andersen