Sidder bare og undrer mig lidt.!!
Fra : Jacob Olsen

Dato : 23-12-01 23:53

Prøv engang og se på hele denne her nyhedsgruppe....

80% er jo fejl med nokia telefoner.
resten er andre mærker....

Okay, jeg ved godt at langt de fleste ejer en nokia telefon, men
alligevel er det da sjovt at se hvor mange fejl nokia telefoner egentlig
har til forskel fra fx Ericsson telefoner som faktisk bare virker og
virker.!!

Har nokia lavet telefonerne for dårligt, eller hva.!! Efter min mening synes
jeg faktisk
de laver telefoner som ikke rigtig holder til noget.! Selv min nye 8310 er
der fejl med.!
hmmm. synes det er lidt for dårligt.!!

/Jacob

Fra : Deaster

Dato : 24-12-01 00:07

"Jacob Olsen" <jeo@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv engang og se på hele denne her nyhedsgruppe....
>
> 80% er jo fejl med nokia telefoner.
> resten er andre mærker....

Hmm, jeg tror faktsisk at Nokia sidder på 60-70% af markedet

> [...]
> alligevel er det da sjovt at se hvor mange fejl nokia telefoner egentlig
> har til forskel fra fx Ericsson telefoner som faktisk bare virker og

Hrmmmff, skal vi lige hive et par stykker op at hatten?

GF768, GF 788, T18, R320, T10, for slet ikke at tale om T28 som nok er den
mest fejlfyldte telefon nogensinde. Men på et seneste har de været ret
heldige (dygtige) med T20, T29, T39, T65 og T68, dem hører man ikke om de
store fejl på bortset fra langsom sms.

> [...]
> jeg faktisk
> de laver telefoner som ikke rigtig holder til noget.! Selv min nye 8310 er

Jaaa, de er da ikke blevet bedre, men der kommer jo også flere og flere
features i, og det kan da godt være at Nokia sælger mange såkaldte
poptelefoner til unge mennesker som måske ikke behandler dem ligeså godt som
f.eks. købere af Ericsson som normalt er lidt ældre.

--
Mvh Jesper (Deaster)
Sony CDP-x777ES sælges

Fra : Dan Andersen

Dato : 24-12-01 10:30

Tja.. i den virkelighed jeg kender fra et firma, der desværre investerede i
en mængde Ericson telefoner er erfaringer blot den, at der er rigtig mange
fejl med netop de telefoner, som blev indkøbt. Dårlig lydkvalitet, holdere,
ladningsproblemer osv.
Det kan godt være, at der i denn gruppe er mange spørgsmål om Nokia, men i
praksis er Ericson rigtig dårlig.

Dan Andersen

Fra : Michael Jensen

Dato : 24-12-01 12:50

Jeg har haft følgende Nokia telefoner:

3210, 2 x 3310, 3330 og 2 x 7110. Jeg har haft problemer med dem alle. Enten
var det software der fuckede up, og ellers var der noget andet galt.

Jeg har haft følgende Ericsson:

T10s, T20s, S868, T39m og nu T68m.

Jeg har kun haft små problemer med T10s ellers har alle de andre kørt uhørt
stabilt og ikke ydet mig noget besvær overhovedet.

Jeg ved godt hvad jeg køber næste gang!

Fra : Anders Larsen

Dato : 24-12-01 15:37

Jeg har haft min T28 i over et år nu og der har aldrig været problemer med
den.
Den virker perfekt og skal ikke skiftes ud før den dør..

Jeg har desuden haft en Nokia 3210, og der var ikke andet end problemer
med den telefon!! Den skulle SW opdateres 2 gange før den fungerede
optimalt og da jeg så tabte den på gulvet der hjemme, så døde den og
kom aldrig mere til live.

:)
Anders Larsen

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 25-12-01 00:25

Jeg har haft en gammel Ericsson som jeg desværre ikke kan huske model nr.
på... men GF eller GH 388 eller sådan noget. Så har jeg også haft 2 x 3210
og en 6210. Den eneste der har haft problemer er den ericsson som blev
dårligere og dårligere med tiden. Det eneste problem jeg har haft med mine
Nokia'er er at min 6210 blev stjålet... Så nu bruger jeg min 3210 med
vibrator igen.

Så kan man så sige at jeg ikke har prøvet så meget Ericsson, men Nokia
virker sq fint her hos mig, så min næste telefon bliver nok også Nokia.

Nå ja, jeg har også haft en Philips Diga, den virkede da også, men burde
have heddet Philips GIGA!

Rasmus Lauritsen

Fra : Fischer

Dato : 25-12-01 10:08

> [...]
> alligevel er det da sjovt at se hvor mange fejl nokia telefoner egentlig
> har til forskel fra fx Ericsson telefoner som faktisk bare virker og

He, he, he ..... ja, lad os få en religionskrig.

Sandheden er jo uden tvivl at der (desværre) er fejl på mobiltelefoner af
alle fabrikater.
Hvilke der statistisk er flest fejl på, kan vi jo alle gætte på, men det er
nok kun ægte fagfolk som kan give et seriøst bud.

Personligt har jeg ejet ikke mindre end 9 (!) forskellige Ericsson modeller
og har kun haft alvorlige (men midlertidige) problemer med dem når jeg
pillet i deres firmware.
Men jeg ved da godt, at en model som T28 kan have seriøse problemer.

Andre har ejet Nokia i mange år, og har ikke haft problemer.
Jeg synes at Nokia har været lidt for pop-smart (spil, logoer, ringetoner),
men det er åbenbart det der sælger, så Ericsson er hoppet med på vognen.
Desuden har nogle Nokia modeller virket sarte overfor fugt, hvilket ville
blive et problem for mig.
En model som 6210 synes jeg dog virker seriøs, men det er desværre nok
Nokia's T28 når vi taler om fejl. Og så koster den mere end jeg vil give for
en mobiltelefon.

Men at sidde og diskutere om Nokia er bedre end Ericsson eller omvendt, det
kan aldrig blive nogen særlig udbytterig diskussion ........

*Fischer

Fra : Tina

Dato : 26-12-01 23:29

> [...]
synes
> jeg faktisk
> de laver telefoner som ikke rigtig holder til noget.!

Tjaaaaa...... Jeg har nu haft min 3210'er i over 1½ år, og den har aldrig
fejlet noget som helst.
Men der er jo så heller ikke blevet pillet ved den via datakabel, indsat
andet lys, vibrator og andet hurlum-hej. Desuden har jeg heller ikke prøvet
at bade den i toiletkummen, et glas øl, eller i regnvejr.
Derudover er den ikke blevet tabt, der er ikke anvendt en forkert oplader og
billigt batteri. (Den kører stadig som ny med det originale batteri, selvom
den altid er tændt og faktisk bliver brugt en del).
Og så har den ikke været udsat for ekstrem varme, fugt, sand, støv, og andre
lignende ubudne gæster.

Og det er ellers ikke fordi, den bare ligger hjerhjemme til pynt!
Den er med på rideskolen, hvor den ligger i en godt tillukket lomme. Den er
med i skoletasken. Den er med til fest, hvor den kan tåle at ligge i en
lille smule væske på bordet, hvis nogen skulle spilde noget. Den er med ude
i regnvejr, blot pakket ind i en plastpose, så den ikke drukner.

Kort sagt: Passer man lidt på sin telefon er jeg overbevist om, at den også
holder lidt længere, uanset hvad navn der står på den, og om den er
"popsmart" eller "ikke-popsmart"

Tina

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 26-12-01 23:05

Davs.

> 80% er jo fejl med nokia telefoner.
> resten er andre mærker....

Muligvis det passer sammen med salget af telefoner.

> [...]
> alligevel er det da sjovt at se hvor mange fejl nokia telefoner egentlig
> har til forskel fra fx Ericsson telefoner som faktisk bare virker og

Det er jo relativt. Jeg har haft Nokia telefoner, og det uden de store
problemer. Den 7110'er jeg havde, var en af de første i DK. Den gik lidt dum
på et tidspunkt, så fik jeg bare en anden. Den 6210 jeg har, den virker bare
100% og har gjort det i 16 måneder nu.

> [...]
> jeg faktisk
> de laver telefoner som ikke rigtig holder til noget.! Selv min nye 8310 er

Der findes altid mandags udgaver af dem alle sammen. Tror ikke Nokia eller
nogen af de andre har det bedre end andre. Selv om jeg sværger til Nokia, så
tror jeg ikke de er bedre eller dårligere end Erikson og hvad de ellers
hedder.
--

Mvh.
Kai Hoffmann

http://www.hoffmann.cc

Det kan godt være at mad er et modelune,
men jeg tror det er kommet for at blive.