ram
Fra : kjaer

Dato : 23-12-01 19:51

Hvilken type ram skal jeg købe til en IBM Aptiva 233mh fra 1997? sdram? edoram?
Hvordan ser jeg hvad det er jeg har nu? Der står kun uforståelige numre på selve blokken uforståeligt for mig altså

Fra : MuffDiver

Dato : 23-12-01 21:27

"kjaer" <xxxvillykn@greennet.gl> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvordan ser jeg hvad det er jeg har nu? Der står kun uforståelige numre på
selve blokken uforståeligt for mig altså

Edoram sidder typisk i "hvide" sokler og på skrå og SD-ram i "sorte" sokler
og de står oprejst.Desuden er edoram sokler kortere(72 pins) end SD-ram(168
pins),pins= "ben".

Håber det hjælper.

Fra : Jens Petersen

Dato : 23-12-01 23:02

On Sun, 23 Dec 2001 21:26:59 +0100, "MuffDiver" <Muff-Diver@sol.dk>
wrote:

> [...]
>og de står oprejst.Desuden er edoram sokler kortere(72 pins) end SD-ram(168

På en IBM kan EDO ram godt være 168 pins.

Står det ikke på indersiden af låget hvad du skal bruge?

--
Jens

Hey! Don't pick up that Telephon0/aL{a}o+ NO CARRIER

Fra : MuffDiver

Dato : 23-12-01 23:55

"Jens Petersen" <jp@c.dk> skrev i en meddelelse

SD-ram(168

> På en IBM kan EDO ram godt være 168 pins.
Ok det var jeg ikke klar over.........

Fra : Lasse Jensen

Dato : 24-12-01 08:24

On Sun, 23 Dec 2001 23:02:01 +0100, Jens Petersen <jp@c.dk> wrote:

>På en IBM kan EDO ram godt være 168 pins.

Ja, men ikke i Aptiva maskinerne, det er forbeholdt de større PCServer
systemer. Aptiva er trods alt ikke meget andet en en billig bambus
maskine der har fået et klistermærke hvor der står IBM på.

---
Lasse Jensen [rdx at worldonline dot dk]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Jens Petersen

Dato : 24-12-01 10:06

On Mon, 24 Dec 2001 07:23:44 GMT, rdx@worldonline.dk (Lasse Jensen)
wrote:

>Ja, men ikke i Aptiva maskinerne, det er forbeholdt de større PCServer
>systemer. Aptiva er trods alt ikke meget andet en en billig bambus
>maskine der har fået et klistermærke hvor der står IBM på.

Okay, mit kendskab til IBM maskiner er ret begrænset (heldigvis).

--
Jens

A day not wasted is a day wasted!

Fra : Niels Møller

Dato : 24-12-01 09:47

"kjaer" <xxxvillykn@greennet.gl> wrote in message

> Hvilken type ram skal jeg købe til en IBM Aptiva 233mh fra 1997? sdram? edoram?
"
IBM har en kanon supporthjemmeside, du indtaster blot serinr. - som oftes
findes
foran på kabinettet, så kan du se hele manualen, faq m.m.

Niels"

> Hvordan ser jeg hvad det er jeg har nu? Der står kun uforståelige numre på selve blokken uforståeligt for mig altså

--
Posted from [80.63.4.205]