Marilyn Manson-afstemning
Fra : Gergen

Dato : 03-12-00 14:17

God dag!

Jeg har lavet en lille afstemning på min hjemmeside om ham!

Kig forbi, hvis du har en mening!

--
Christian
-----

Fra : "

Dato : 03-12-00 16:22

"Gergen" <gergen@post.tele.dk> wrote in message news:90dhhi$fc3$1@news.inet.tele.dk...
> Jeg har lavet en lille afstemning på min hjemmeside om ham!
>
> Kig forbi, hvis du har en mening!

Ja, det har jeg, men ordet "latterligt" er nok ikke lige det, jeg ville
bruge om hans livsstil.... snarere forkert. Det kan godt være, han
vil provokere, men jeg synes, han gør det hele på en skræmmende,
hadsk måde.

Mvh.
Benjamin Bach

Fra : N/A

Dato : 05-12-00 13:33

Fra : Tomas O.

Dato : 05-12-00 13:33

"Adam Sjøgren" <asjo@koldfront.dk> skrev:

> Skræmmende? Jeg kan ikke lade være med at sprutte af grin hver gang
> jeg ser ham

Og jeg kan ikke lade være med at tænke at han for for lidt Fontex eller
Prosac som det hedder derovre.

Hilsen
Tomas O. som synes Manson trænger til en god psykoterapeut

Fra : N/A

Dato : 05-12-00 18:53

Fra : Tomas O.

Dato : 05-12-00 18:53

"Gergen" <gergen@post.tele.dk> skrev:

> Hans holdning er vel, som han selv synger i "Coma White":
>
> A pill to make you numb
> A pill to make you dumb
> A pill to make you anybody else
> But all the drugs in this world
> Won't save her from herself

Hehe jeg glemte vist at sige jeg mente det humoristisk.. Jeg synes
absolut en som Manson har en plads i et land som USA!!

Fedt der er en der kan hidse de der Moral Minorities op hehe

Hilsen
Tomas O.

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 05-12-00 19:05

"Tomas O." <tfo@gmx.net> wrote in message

> Fedt der er en der kan hidse de der Moral Minorities op hehe

Ikke minority
De kalder sig desværre oftest moral majority

/nikolaj

Fra : Jesper Donnis

Dato : 03-12-00 18:04

Gergen wrote:

> God dag!
>
> Jeg har lavet en lille afstemning på min hjemmeside om ham!
>
> Kig forbi, hvis du har en mening!

Du skulle måske lige tage det html kursus en gang til.. Din side virker
ikke i NN..

JMD

--
"One World, One Web, One Program" - Microsoft Promotional Ad
"Ein Volk, Ein Reich, Ein Führer" - Adolf Hitler

Fra : Gergen

Dato : 03-12-00 18:23

Jesper Donnis <j_donnis@iname.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3A2A7CE7.323388DB@iname.com...
> Du skulle måske lige tage det html kursus en gang til.. Din side virker
> ikke i NN..

Det er fordi det er lavet i Frontpage, så det kan kun ses i Explorer

Jeg er ikke så god til html, foretrækker at lave det i wysiwyg-editorer

Christian

Fra : Hans Pedersen

Dato : 03-12-00 20:44

On Sun, 3 Dec 2000 18:23:08 +0100, "Gergen" <gergen@post.tele.dk>
wrote:

>Jeg er ikke så god til html, foretrækker at lave det i wysiwyg-editorer

Så brug en ordentlig. Frontpage er nok den ringeste af dem alle.

Hans Pedersen
http://hanspedersen.dk
ICQ: 9178476

Fra : Gergen

Dato : 03-12-00 22:05

Hans Pedersen <nyhedsgrupper@esenet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:vj8l2tkm6t8r3em715b4sucihltrh6a73c@4ax.com...

> Så brug en ordentlig. Frontpage er nok den ringeste af dem alle.
>
> --

Måske, men det er så dejlig let, at lave hjemmeside i det program

Christian

Fra : "

Dato : 03-12-00 21:15

"Gergen" <gergen@post.tele.dk> wrote in message news:90e3vq$r1v$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
> >

> Det er fordi det er lavet i Frontpage, så det kan kun ses i Explorer
>
> Jeg er ikke så god til html, foretrækker at lave det i wysiwyg-editorer

Hehe, så snup en anden.

Synes du har en fed hjemmeside. Specielt drømmedagbogen

Vh.
Benjamin

Fra : Gergen

Dato : 03-12-00 22:05

<tagman> <tagman@mobilixnet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bRxW5.397$_z1.15287@news000.worldonline.dk...
> Synes du har en fed hjemmeside. Specielt drømmedagbogen

Tak - det er fedt, at få ros!

Så har du altså også Explorer?

Christian

Fra : "

Dato : 04-12-00 15:41

Gergen <gergen@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:90ed73$n1i$1@news.inet.tele.dk...
> <tagman> <tagman@mobilixnet.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:bRxW5.397$_z1.15287@news000.worldonline.dk...
>
> Tak - det er fedt, at få ros!
>
> Så har du altså også Explorer?

You bet!

Vh.
Benjamin

Fra : Hurricane

Dato : 03-12-00 19:03

> Kig forbi, hvis du har en mening!

Det har jeg så gjort... musikken såvel som livsstilen er jo genial. Især kan
jeg godt lige den provokerende livsstil, der har sat U.S.A's kristne
befolkning på den anden ende. Han får mig til at åbne øjnene overfor ting
jeg ellers aldrig har skænket en tanke fx religion. At det så støder nogen,
det kan jeg virkelig ikke tage mig af. At tage sådan på vej overfor hans
holdninger/livsstil som mange kristne i U.S.A. gør det er jo helt til grin.
Demonstrationer ved hans koncerter osv. finder jeg fuldstændig latterligt.
Det siger jo ikke så lidt om kristendommens syn på andre religioner.

Det var såmænd bare min mening...

mvh

- Stefan

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 03-12-00 19:24

"Hurricane" <Hurricane@anarki.dk> wrote in message

> [...]
> befolkning på den anden ende. Han får mig til at åbne øjnene overfor ting
> jeg ellers aldrig har skænket en tanke fx religion.

Personligt synes jeg det er helt fint, at the moral majority får lidt
modspil ovre i US of Bluff. Det er såmænd ganske sundt, at folk opfordres
til at tænke anderledes, og stilde spørgsmål ved det eksistrerende og
etablerede. Jeg synes bare at det kan gøres på smartere måder, og at det er
gjort mere intelligent. Der er f.eks. masser af "intellektuelle"
rock-grupper m.v. som har kritiseret kirken og kristendommen (det bedste
eksempel, jeg kan komme på, er Live, men der er vist en del flere, hvis man
lige tænker efter)

Den måde, MM fører sig frem på minder mig mere om bevidst selv-promovering
end om samfundskritik. Hvis du vil have provokation synes jeg Eminem klarer
sig væsentligt bedre og mere begavet. Men begge sælger de primært plader,
fordi der er en masse frustrerede hvid middelklasse teen-agere, som skal
have hjælp til at gøre oprør mod deres familie og opdragelse. Set fra den
side er der ikke langt fra Marilyn Manson til Britney Spears; MM scorer
kassen på at unge er utilpassede, BS scorer kassen på seksuel frustration.

Ok, lidt grove ord herfra. Det går mig bare lidt på nerverne, når man ser
tv-reklamer for en kunstner, der skal forestille at være samfundskritisk og
undergrund.

/Nikolaj

Fra : Claus Jungersen

Dato : 03-12-00 22:40

Nikolaj Borg skrev...

> [...]
> rock-grupper m.v. som har kritiseret kirken og kristendommen (det bedste
> eksempel, jeg kan komme på, er Live, men der er vist en del flere, hvis

Jeg kan ikke se hvad, der er uintellektuelt ved MM. Hans lyrik er dygtig og
alt hvad han siger er velovervejet og gennemtænkt. Maralyn Manson er efter
min mening en dybt intelligent mand, senest bevist i interviewet i Gaffa's
decembernummer. Han er altid velformuleret, og han er dygtig til at tale for
sine synspunkter. Hvor folk har den idé fra at han er en decideret ond mand
ved jeg ikke. Jeg tror mange folk ser ham som dybt primitiv. En mand der
taler for at alt og alle bortset fra ham selv skal slåes ihjel. Ja, han har
før ofret dyr på scenen (siger folk), men det har man nu også gjort indenfor
kristendommen, før i tiden. MM er ekstrem i hans musik, og i sin fremtoning,
men ikke i sine synspunkter. Jeg er selv en yderst stille og rolig dreng på
17 år, der hverken hører MM eller andet metal - og jeg kan da også se det
latterlige i kristendommens indadvendthed.

> Den måde, MM fører sig frem på minder mig mere om bevidst selv-promovering
> end om samfundskritik.

Jeps, U got a point here! Jeg fatter ikke de fleste MM tilhængeres
dobbeltmoral. På den ene side synes de at bands som Spice Girls og Cartoons
er dybt latterlige pga. den poppede iscenesættelse og åbenlyse
markedsføring, som folk efter deres udsagn er "dumme nok til at hoppe på",
men jeg tror de færeste indser at MM er nøjagtig lige så dygtig til at
iscenesætte sig selv, og den åbenlyse grund til MM's succes er også
ubetinget dette. Hvor folk tit ser på MM som det mest ekstreme undergrund og
mest anti-poppede overhovedet, så mener jeg at han netop er metal'ens svar
på pop og marketing.

> Hvis du vil have provokation synes jeg Eminem klarer
> sig væsentligt bedre og mere begavet.

Der er jeg uenig. Eminem har en tendens til at skylde skylden for hans
elendige liv på alle andre end han selv. Hans tekster og måde at kritisere
på er dybt latterlig og primitiv, selvom jeg da på mange måder må give ham
ret i hans pointer bl.a. hans anti-pop-synspunkter.

> [...]
> tv-reklamer for en kunstner, der skal forestille at være samfundskritisk

Kan kun give dig ret, men er dog i tvivl om MM har haft reklamer i TV.

/Claus Jungersen

Fra : Nitz

Dato : 04-12-00 01:25

"Hurricane" <Hurricane@anarki.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Demonstrationer ved hans koncerter osv. finder jeg fuldstændig latterligt.
> Det siger jo ikke så lidt om kristendommens syn på andre religioner.

Hvis I søger tekster der sætter stort spørgsmålstegn ved religioner, så
skulle I tjekke 80´er synthpopkongen Gary Numans tre seneste skiver;
"Sacrifice" "Excile" og "Pure". Det er tre meget dystre skiver i
industrial/synthrock genren. Og så er Gary Numan en af MMs store
inspirationskilder!!
Musikken på den sidste plade "pure" er så "sort" at den får MMs musik til at
lyde som en Backstreet Boy
MVH
Nitz

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 03-12-00 20:36

"Gergen" <gergen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> God dag!
>
> Jeg har lavet en lille afstemning på min hjemmeside om ham!

Jeg synes du er begyndt at rekvalmere lidt meget i grupper som ikke har så
forfærdeligt meget med afstemninger på hjemmesider at gøre.

Du kunne eventuelt ligge op til debat i gruppen i stedet for, især når du er
en fast nyhedsgruppebruger burde du vide at rekvalmer for hjemmesider ikke
er velsete i praktisk talt alle nyhedsgrupper, udover naturligvis
do.internet og deiw.ris+ros.

--
Anders Ebbesen
It's nice to be important, but it's more important to be nice