Lord of the Rings... lille *SPOILER*
Fra : Sadat

Dato : 23-12-01 07:16

Dav...

Var så heldig at komme ind og se den d. 22 ;)

Rigtig.. rigtig fed film!

Men til sagen....

Legolas går på sne'en i en af bjergscenerne. Den med sneskredet. Hvorfor kan
han det? Pågrund af hans race?

Gandalf kæmper en brav kamp med din hvide troldmand men taber og bliver
taget til fange øverst på tårnet. Han slipper væk, men efter det har han
stadig sin stav. Han havde den ikke da han hoppede på ørnen.

Sidste.. ahem.. Filmen slutter på en "To Be Continued" agtig måde. Sådan at
den er en lang film delt op i 3 dele. Har de filmet alle scenerne for de
andre 2 som kommer?

Takker for hjælpen...

--
_________________
Sadat ~ No Ones Iller

[McClane and Zeus are speeding through Central Park]
Zeus: Are you aiming for these people?
McClane: No. [Pauses] Well, maybe that mime.

Fra : ottesen

Dato : 23-12-01 10:10

"Sadat" <sadat@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Rigtig.. rigtig fed film!
>
> Men til sagen....
>
> Legolas går på sne'en i en af bjergscenerne. Den med sneskredet. Hvorfor

Ja det kan man godt sige. Så vidt jeg husker fra bogen er det en egenskab
elverfolket besidder.

/Ottesen

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 23-12-01 10:55

> Legolas går på sne'en i en af bjergscenerne. Den med sneskredet. Hvorfor
kan
> han det? Pågrund af hans race?

Ja, elverfolkene er nogle sære nogle, de sover ikke (de mediterer med åbne
øjne), og har et fodtrin så let at de ikke trykker sneen ned.

> Gandalf kæmper en brav kamp med din hvide troldmand men taber og bliver
> taget til fange øverst på tårnet. Han slipper væk, men efter det har han
> stadig sin stav. Han havde den ikke da han hoppede på ørnen.

Jeg tænkte også lidt over denne detalje, men er det den samme staf. I min
iver for at elske filmen (hvilket jeg da gør), tænkte jeg at den muligvis
ikke så helt ligesådan ud i toppen som den han tabte til Sauruman.

> Sidste.. ahem.. Filmen slutter på en "To Be Continued" agtig måde. Sådan
at
> den er en lang film delt op i 3 dele. Har de filmet alle scenerne for de
> andre 2 som kommer?

Øøøhhh! Hvor har du været på det seneste Alle scenerne er optaget,
klippearbejdet er (så vidt jeg ved) også færdigt. Men Peter Jackson har sagt
at efter den første kom skulle han se hvad der var gået "galt" og derefter
skal diverse småting laves om til toeren (så at den bliver endnu bedre -
hans egne ord). Nå den så kommer til næste jul, vil han gå treeren igennem
for at rette de småting der må være i vejen der.

God jul
Nicolai

Fra : nikolaj borg

Dato : 23-12-01 11:20

"Nicolai Zoffmann Heiredal" <heiredal@paradis.dk> wrote in message
> [...]
> hans egne ord). Nå den så kommer til næste jul, vil han gå treeren igennem
> for at rette de småting der må være i vejen der.

Jeg læste et interview med Special effects-gutten, og det lød til, at de
havde fast arbejde de næste to år, og at de rent faktisk skulle hyre flere
folk. Med andre ord lyder det ikke til, at special effects er færdige endnu.
Jeg ved ikke med resten.

/Nikolaj

Fra : Emil Rune

Dato : 23-12-01 11:42

"Nicolai Zoffmann Heiredal" <heiredal@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> kan
>
> Ja, elverfolkene er nogle sære nogle, de sover ikke (de mediterer med åbne
> øjne), og har et fodtrin så let at de ikke trykker sneen ned.

Og kan skyde 3 pile af på mindre en to sekunder ;)

Fra : Peter G.

Dato : 23-12-01 14:01

In article <DxiV7.3931$Zm5.290457@news000.worldonline.dk>, Emil Rune
<erune@worldonline.dk> wrote...

> Og kan skyde 3 pile af på mindre en to sekunder ;)

Så VAR det ikke Lee Harvey Oswald!

--
M.v.h. / Kind regards, Peter.
Indfør Systembolaget og begræns privatbilismen.

Fra : C.H.Engelbrecht

Dato : 23-12-01 11:06

Sadat <sadat@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c257703$0$94835$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
>
> Rigtig.. rigtig fed film!
>
> Men til sagen....
>
> Legolas går på sne'en i en af bjergscenerne. Den med sneskredet. Hvorfor

Ifølge bogen hænger det netop sådan sammen, at elverfolket kan gå på sne
uden at synke ned. Fedt at Jackson huskede at få dette med.

> Gandalf kæmper en brav kamp med den hvide troldmand men taber og bliver
> taget til fange øverst på tårnet. Han slipper væk, men efter det har han
> stadig sin stav. Han havde den ikke da han hoppede på ørnen.

Aner det ikke, måske har han bare lavet sig en ny. Scenen hvor Gandalf får
tæv af Saruman er vistnok påført bogens kronologi, idet Gandalf blot
genfortæller sceancen for Frodo senere i Kløvedal (Rivendell). Jeg er dog
ikke sikker, jeg har ikke selv læst det stykke i bogen endnu.

> Sidste.. ahem.. Filmen slutter på en "To Be Continued" agtig måde. Sådan
at
> den er en lang film delt op i 3 dele. Har de filmet alle scenerne for de
> andre 2 som kommer?

Det rigtigt store i hele Lord of the Rings trilogien er at den er tre film
optaget på een gang, og samtidig den største investering nogensinde i et
filmprojekt ($300mill+). De bruger det næste år på at klippe 2'eren sammen,
og året efter på at klippe 3'eren sammen, sådan som jeg har forstået det.
(Postproduction tager allerhelvedes lang tid, optagelserne er sgu det
nemme...)

Chris

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 23-12-01 14:20

> Rigtig.. rigtig fed film!

Det kan godt blive sagt to gange, rigtig fed film!

> Gandalf kæmper en brav kamp med din hvide troldmand men taber og bliver
> taget til fange øverst på tårnet. Han slipper væk, men efter det har han
> stadig sin stav. Han havde den ikke da han hoppede på ørnen.

Den kamp mellem de to store troldmænd syntes jeg iøvrigt var noget tam!
Skal det virkelig forstille at slås for alvor? Det ser mere ud som om de
bare "pjatter" lidt, fordi Gandalf godt ved han ikke kan klare den kamp.
Hvis to så mægtige troldmænd rigtig skulle i kamp sammen, så tror jeg da de
vil fyre lidt flere spells af end bare et par simple levitates. Den kamp
minder mere om noget man havde set i Mortal Kombat.

> Sidste.. ahem.. Filmen slutter på en "To Be Continued" agtig måde. Sådan
at
> den er en lang film delt op i 3 dele. Har de filmet alle scenerne for de
> andre 2 som kommer?

Jeg blev også lidt skuffet over den måde den sluttede på. Ok jeg viste godt
det kun var første del ud af tre, men jeg havde alligevel forventet en eller
anden form for afslutning, men istedet stopper den bare ret prat.

Alle optagelse til alle tre film er så godt som færdige, og der er blevet
lavet ruffcut eller workprints som det vist også hedder af de to sidste. Der
mangles stadig special effekts og lign, og der er også ligefrem fastlagt
dato for eventuelle reshots.

Kampen mellem troldmændene og slutningen var så også det eneste man kunne
sætte en finger på, i en ellers genial film. Glæder mig allerede til de
bliver jul igen :)

nå ja, var jeg iøvrigt den eneste der lå mærke til at man kunne se kanten på
Frodos "fod støvle" da han vælter i sneen oppe i bjergene?

-The Baptizer
www.area42.dk
Følg med i internet julekalenderen Lille Per og Netpiraterne
http://www.area42.dk/lilleper.asp

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 23-12-01 14:32

> [...]
> vil fyre lidt flere spells af end bare et par simple levitates. Den kamp
> minder mere om noget man havde set i Mortal Kombat.

Efter filmen snakkede jeg med nogle af mine rollespils vennner. Vi syntes nu
alle at Saruman og Gandalf begge var seje, men vi undrede os også over at
der ikke var flere spells. Gandalf er jo den næst mægtigste troldmænd,
Saruman den mægtigste, alligevel ser vi ikke noget. Det eneste magi vi ser
er Gandalf ødelægge broen (hvis man kan kalde det magi), samt lave et
"røg-skib." Men okay, Tolkien fandt på verdenen, senere kom der nogle folk
og lavede et spil hvor man så kunne smide med fireballs, magic missiles osv.
god jul
Nicolai

Fra : Sadat

Dato : 23-12-01 14:53

> [...]
> og lavede et spil hvor man så kunne smide med fireballs, magic missiles

Tror jeg der kommer meget i 2'eren da han jo *spoiler* kommer tilbage ;)

Men grunden til at de slås på den måde er jo fordi det er en kamp mellem 2
mægtige troldmænd. Hvis de fyrede en fireball af på 1 meters afstand og den
anden gjorde det ville de begge dø på steddet. En mere fair kamp som at
stjæle staven for den anden....

--
_________________

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 23-12-01 15:03

> [...]
den
> anden gjorde det ville de begge dø på steddet. En mere fair kamp som at

Det har du da ret i, men de kan (formegentligt) andet en fireballs, grunden
til at jeg nævnte det var at det var da først med D&D man forstillede sig
lightning bolts, charm person osv.

*Spoiler*

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
> Tror jeg der kommer meget i 2'eren da han jo *spoiler* kommer tilbage ;)

Næ!

Fra : Sadat

Dato : 23-12-01 15:27

> Næ!

Hmm.. fik jeg ellers at vide en der havde læst alle bøgerne. Han dræber
Balrog'en nede i mørket og så bliver han stærkere... eller er det først i
3'eren?

--
_________________

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 23-12-01 15:47

> Hmm.. fik jeg ellers at vide en der havde læst alle bøgerne. Han dræber
> Balrog'en nede i mørket og så bliver han stærkere... eller er det først i
> 3'eren?

Han bliver stærkere, men det er ikke fordi man ser (/læser) at han fyrer
spells af til højre og venstre. Der er langt fra den kloge Gandalf til Tim
the Enchanter
hygge
Nicolai

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 23-12-01 16:22

Sadat wrote in dk.kultur.film

> Hvis de fyrede en fireball af på 1 meters afstand og den
> anden gjorde det ville de begge dø på steddet.

Klart nok, elementær fysik for fra 5. klasse

Fra : Emil Rune

Dato : 23-12-01 15:25

"Lars Hoffmann" <lars@hoffmann.ac> skrev i en meddelelse
> Sadat wrote in dk.kultur.film

> Klart nok, elementær fysik for fra 5. klasse

Lol

Fra : Brian Nielsen

Dato : 28-12-01 22:15

"Johnny Jakobsen" <btz@area42.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
eller
> anden form for afslutning, men istedet stopper den bare ret prat.

Jeg synes nu at den bliver afsluttet på en meget typisk actionfilmisk måde,
idet vi lige får en stor action sekvens
tilsidst. Den var ikke med i bogen!!! Jeg har kun lige fået læst FOTR, men
har bladret lidt frem,
og den sidste actionsekvens skulle i virkeligheden have været intro til
2'eren. Og alt det der pjat med krydsninger
mellem orker og bjergtrolde, det burde vi heller ikke have set endnu, hvis
det da i det hele taget er med i bøgerne
(med alle de andre omskrivninger, kan man næsten komme i tvivl).

I har sikkert allerede gennemskuet at jeg kun brokker mig for at brokkeriets
skyld, så jeg stopper her. :)

/Brian

Fra : Christian Andersen

Dato : 28-12-01 22:44

Brian Nielsen wrote:

> [...]

>har bladret lidt frem,
>og den sidste actionsekvens skulle i virkeligheden have været intro til

Njah... Det er som man tager det.

Boromirs død er i starten af 2'eren, så kampen er faktisk afsluttet i
1'eren, men så er vi vist ude at tale marginaler
Frodo sejler heller ikke ud med Sam før i begyndelsen af 2'eren, så
lidrt har du ret.

>Og alt det der pjat med krydsninger
>mellem orker og bjergtrolde, det burde vi heller ikke have set endnu, hvis
>det da i det hele taget er med i bøgerne
>(med alle de andre omskrivninger, kan man næsten komme i tvivl).

Jo, det er med i bøgerne, men vist kun som en sidebemærkning et eller
andet sted.

--
http://chran.dyndns.dk - Nu med nedbrud!