Asus V7700 fejl ved start af digital VCR
Fra : F.Larsen

Dato : 22-12-01 22:24

Prøver desperat at få video-in til at virke.

Har installeret nyeste asus drivere 21.83 + nivida's wdm 1.08

Jeg får følgende fejl når jeg åbner Asus VCR:

Cannot initialize Direct Show COM interface...
VideoSetting:IAMAnalogVideoDecoder

har også prøvet med detonator 21.83 - og det giver samme fejl.

hjælp !

--
Flemming
Støjdæmp din PC: http://hjem.get2net.dk/Quake2/Zalman/index.htm

Fra : DWM

Dato : 23-12-01 07:02

"F.Larsen" <N0Spam@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Cannot initialize Direct Show COM interface...
> VideoSetting:IAMAnalogVideoDecoder
>
> har også prøvet med detonator 21.83 - og det giver samme fejl.

Jeg bruger Asus Live version 4.6 til det. Digital VCR er rimelig dårligt
syntes jeg.

/Kenneth Iversen

Fra : Heinrich Borchmann

Dato : 23-12-01 13:20

On Sun, 23 Dec 2001 07:01:38 +0100, "DWM"
<no.valid.email.address@for.you.duh> wrote:

>"F.Larsen" <N0Spam@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse

Der har jeg også været

Er det den WDM der følger med VCR? Altså den du bliver bedt om at
inst.

Jeg fik en del fejlmeldinger under Win XP of fik aldrig proggyet til
at virke og under asus live hakkede det simpelthen for vildt. Må jeg
have lov til at gætte på at du bruger XP som styresys? prøv et andet
hvis det er tilfældet anb. w2kpro

>Jeg bruger Asus Live version 4.6 til det. Digital VCR er rimelig dårligt
>syntes jeg.
>
>/Kenneth Iversen

Jeg har modsat erfaring under w2k
Mvh Janko

Fra : F.Larsen

Dato : 23-12-01 13:49

"Heinrich Borchmann" <nospam@tele.dk> wrote in message

> Er det den WDM der følger med VCR? Altså den du bliver bedt om at
> inst.

Nemlig. men har også prøvet med nvida's samme fejl.
Det virker lidt som om der mangler at blive installeret noget ?

> [...]
> at virke og under asus live hakkede det simpelthen for vildt. Må jeg
> have lov til at gætte på at du bruger XP som styresys? prøv et andet

Det er godt nok WinXP Pro 2600 ...

> Jeg har modsat erfaring under w2k
> Mvh Janko

Jeg er nu ikke meget for at skulle til at have to bootpartitioner, det er en helt
ny maskine jeg er ved at bygge op og jeg er mere eller mindre ved at droppe Win98
;=)

Kunne man evt bruge noget andet software end Asus VCR ?
Kan Asus live grappe MPG ? så vidt jeg kan se er det bedst til stil billeder ?

Fra : DWM

Dato : 23-12-01 18:24

"Heinrich Borchmann" <nospam@tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har modsat erfaring under w2k

Ok mit var så under W98SE som, efter min mening, er det bedste system
til at capture under med Asus´s kort men det kan selvfølgelig være at de
nyere drivere har ændret det. Jeg har også XP installeret, ligesom Flemming,
men jeg kan ikke prøve mig frem til hvordan det kommer til at virke da XP
overhovedet ikke vil godtage Asus driverne. Noget med noget blå skærm men
det kender i vel

/Kenneth Iversen

Fra : F.Larsen

Dato : 23-12-01 18:32

"DWM" <no.valid.email.address@for.you.duh> wrote in message

> [...]
> overhovedet ikke vil godtage Asus driverne. Noget med noget blå skærm men

Jeg havde også blå skærm, men efter en re-install af XP og nyeste drivere lykkedes
det (indtil nu).

Kig her:
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/TREIBER/VGA/V7700/

2181AW2P.ZIP V7x00 Win2000/WinXP driver v21.81a final

Fra : DWM

Dato : 23-12-01 20:15

> [...]
>
> Kig her:
> ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/TREIBER/VGA/V7700/
>
> 2181AW2P.ZIP V7x00 Win2000/WinXP driver v21.81a final

Jo det var den jeg prøvede. Den var dog hentet fra en anden site.
Tror jeg prøver igen med ovenstående :) Takker

/Kenneth Iversen