Dansk Dødsmetal?
Fra : Bjørn HBC

Dato : 30-11-00 19:05

For nylig opdagede jeg ved et tilfælde en cd med en gruppe ved
navn »Kristendom«. Da jeg bor langt fra Danmark, blev jeg naturligvis
nysgerrig over dette yderst danskklingende gruppenavn. Bag på cd'en,
hvor udgiverne var angivet land for land, var det eneste land, hvis navn
ikke stod på engelsk, »Danmark« — altså stavet på dansk!

Jeg troede naturligvis, at der er tale om en for mig ukendt dansk
gruppe, og bad om at høre cd'en. Det var dødsmetal (hedder den genre
vist — det er også et typisk navn for en dødsmetalgruppe), og så vidt
jeg ku' se på cd-hæftet, er gruppen fra Frankrig.

Ikke fordi muzakken interesserer mig, men er der nogen, der ved, om
gruppen er "kendt" i Danmark? Og hvorfor det danske navn — er disse
franskere vilde med Danmark, hader de Danmark, eller er det blot for at
have et fedt/humoristisk/iøjnefaldende/anderledes navn???

Bjørn
——
Min Kjærlighed er evig! raabte Clara,
Idet hun vandede sin Urtepotte —
Vandkanden hvidsked: jeg er Niagara!
(Emil Aarestrup)

Månedens bydemåde: vejr!

Fra : Mads Lund

Dato : 01-12-00 09:30

Bjørn HBC <bclasen@internet.lu> wrote in message
> [...]
> franskere vilde med Danmark, hader de Danmark, eller er det blot for at
> have et fedt/humoristisk/iøjnefaldende/anderledes navn???

Du kan læse et interview med dem her:
http://www.panicweb.com/intkristendom.html

Efter hvad jeg lige fik fat i ved at skimme siden har navnet ingen dansk
forbindelse.
Det kunne ellers ha' været skægt. :)

- mas