TDC-ADSL og Netexpress
Fra : Lene

Dato : 22-12-01 17:12

Hej.
Hvad er forskellen på at bestille/have TDC og Netexpress ?

Ved netexpress får jeg to regninger: en på TDC-fastnettelefon og en op ADSL.
Vil det sige at jeg så kan vælge anden udbyder for alm-tlf ?
Ved netexpress beholder jeg det samme kontonummer, som opasia ( og dermed
min
nyværende email?)
hvad har jeg ellers ikke gennemskuet ?
på forhånd tak
Lene klemes@post12.tele.dk

Fra : Lasse Wieslander

Dato : 11-01-02 11:06

On Sat, 22 Dec 2001 17:11:51 +0100, "Lene" <klemes@post12.tele.dk>
wrote:

>Hej.
>Hvad er forskellen på at bestille/have TDC og Netexpress ?
Intet, det er samme firma men forskellige sektioner

>Ved netexpress får jeg to regninger: en på TDC-fastnettelefon og en op ADSL.
>Vil det sige at jeg så kan vælge anden udbyder for alm-tlf ?

Nej, du skal benytte TDC (spurgte dem i går)
men du kan få fastforvalg fra en anden leverandør

>Ved netexpress beholder jeg det samme kontonummer, som opasia ( og dermed
>min
>nyværende email?)
det går jeg klart ud fra

Tidligere har de oplyst til mig at med Proaccess (deres
erhvervsprodukt) kan du få sendt regningen på adsl'en til et andet
sted (fx din arbejdsgiver) - det kunne man ikke med Netexpress.
Det troede jeg på indtil jeg lige har opdaget at de reelt sender en af
vores netexpress regninger til ham selv og telefonen til os - nu ved
jeg ikke helt hvad jeg skal tro

Fra : Lone & Jan

Dato : 20-01-02 05:42

> Intet, det er samme firma men forskellige sektioner

Hvis du med TDC mener Bredbånd ADSL, så er forskellen at du med Bredbånd
ADSL kun har en regning.
Nemlig telefonregning og ADSL i et. Og med Netexpres har du dem splittet op
i to.
Og nej det er ikke samme firma mere. Bredbånd ADSL udbydes af Teledanmark ,
Netexpres (NE) af TDC Internet.

[SNIP]

> det går jeg klart ud fra

Ja, hvis du nævner at du vil have det på dit nuværende 12-cifrede
kundenummer i bestillingen.
Ellers ændres der ikke overhovedet på dit nuværende abbo. ved en
NE-bestilling.

> [...]
> Det troede jeg på indtil jeg lige har opdaget at de reelt sender en af
> vores netexpress regninger til ham selv og telefonen til os - nu ved

Jævnført hvad jeg skrev ovenover så er NE og fastnet-telefonen udbudt af
hvert sit firma, og de kan så dermed gøre hvad de hver især vil.
Det er rigtigt at NE ikke kan sendes til andre end NE-abbonenten. Det kan
dog løses ved at bestille sin ADSL på 80 80 80 55 (medarbejderbredbånd).

/Jan