Virker COM til USB i Virtuel PC
Fra : NH

Dato : 22-12-01 15:41

Virker COM til USB i Virtuel PC ??????.

Niels

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-12-01 16:03

In article <3c249d32$0$5467$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"NH" <nh@privat.dk> wrote:

> Virker COM til USB i Virtuel PC ?

Hvad vil du gerne opnå?

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : NH

Dato : 22-12-01 16:20

"> > Virker COM til USB i Virtuel PC ?

> Hvad vil du gerne opnå?

Jeg bruger en kortbrænder til min PC (du ved til vores døråbner)nu, den er
til comport og skifter snart til MAC som jo ikke har en sådan.

Niels

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-12-01 16:51

In article <3c24a67b$0$5449$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"NH" <nh@privat.dk> wrote:

> Jeg bruger en kortbrænder til min PC (du ved til vores døråbner)nu, den er
> til comport og skifter snart til MAC som jo ikke har en sådan.

For det første skifter du ikke til MAC - du skifter til Mac, for det
andet vil VPC sikkert ikke se andet end USB-enden af converteren,
medmindre der er en driver til Windows til converteren.

Kan du ikke få en USB kortbrænder?

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : NH

Dato : 22-12-01 21:02

"Martin Edlich" <newsspam3@mail.edlich.dk> skrev i en meddelelse

> For det første skifter du ikke til MAC - du skifter til Mac,

Uhada

for det
> andet vil VPC sikkert ikke se andet end USB-enden af converteren,
> medmindre der er en driver til Windows til converteren.

Det gør mig jo ikke klogere

> Kan du ikke få en USB kortbrænder?

Nej desværre ikke nu. Kun parallel og com.

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-12-01 05:14

In article <3c24e867$0$89109$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"NH" <nh@privat.dk> wrote:

> Det gør mig jo ikke klogere

Jeg kan teste det for dig når jeg kommer på arbejde næste år, der har
jeg en USB-seriel adapter liggende.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : NH

Dato : 23-12-01 09:41

Tusind tak og glædelig jul

Fra : mail@REMOVEcetus.dk

Dato : 28-12-01 16:50

> For det første skifter du ikke til MAC - du skifter til Mac, for det
> andet vil VPC sikkert ikke se andet end USB-enden af converteren,
> medmindre der er en driver til Windows til converteren.

Nåda, det virker ellers fint hos mig. Jeg har flere gange brugt Palm USB
converteren til at modtage data fra en GPS via Virtual PC.

Ideen er jo, at RS232->USB converteren etablerer en virtual serial port på
mac'en, og den kan VPC godt bruge uden ekstra drivere (nogen gange dog med lidt
besvær).

Kjeld

Fra : Martin Edlich

Dato : 28-12-01 17:46

In article <3C2C94B3.101B46FD@REMOVEcetus.dk>, mail@REMOVEcetus.dk
wrote:

> Nåda, det virker ellers fint hos mig.

Det er da fint, så slipper jeg for at teste det.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk