Hvad hedder den sang!?
Fra : Christian Pedersen

Dato : 21-12-01 22:35

Hej NG.

Er der ikke en musik "nørd" der ude på det store web der kan hjælpe mig. Jeg
har hørt en sang i radioen (for noget tid siden) som jeg gerne vil købe
mig - men jeg kan ikke huske hvad sangen hed eller kunstneren.

Sangen starter med "There is no sunshine when she is gone" .... Plus der er
noget sang omkring midt i sangen hvor en mand (tror jeg) synger "I know, I
know" - ca 15 gange.

Jeg ville blive meget glad hvis en eller anden kunne genkende sangen og
fortælle mig hvad denne sang hedder, om hvem der har synget den.

Med venlig hilsen christian

Fra : Jesper Krarup Nielse~

Dato : 21-12-01 23:27

Bill Withers, "Ain't No Sunshine When She's Gone"

Med venlig hilsen

Jesper Krarup Nielsen

Fra : Christian Pedersen

Dato : 22-12-01 16:40

også tak til dig

Fra : nikolaj borg

Dato : 21-12-01 23:16

> [...]
>
> Jeg ville blive meget glad hvis en eller anden kunne genkende sangen og
> fortælle mig hvad denne sang hedder, om hvem der har synget den.

Det lyder som Bill wither's "Ain't no sunshine", som er blevet indspillet i
et hav af versioner:
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=HAIN'T|NO|SUNSHINE

Teksten (hentet på http://www.reallyrics.com/lyrics/L003900010001.asp) - i
lighthouse family's version:

* Ain't no sunshine when she's gone
It's not warm when she's away
Ain't no sunshine when she's gone
And she's always gone too long
Anytime she goes away

Wonder this time where she's gone
Wonder if she's gone to stay
Ain't no sunshine when she's gone
And this house just ain't no home
Anytime she goes away

And I know, I know, I know, I know, I know
I know, I know, I know, I know
I know, I know, I know
I know, I know, I know, I know

Hey, I ought to leave the yound thing alone
But ain't no sunshine when she's gone,
Only darkness everyday
Ain't no sunshine when she's gone
And this house just ain't no home anytime
She goes away
(Repeat *)

Anytime she goes away (x4)
I know, I know, I know, I know
(8 times)

/Nikolaj

Fra : Christian Pedersen

Dato : 22-12-01 16:40

1000 tak - en skat er du ik, men tæt på

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 22-12-01 13:39

Kan da lige tilføje, at der også er lavet andre fede versioner af denne
sang.

Bl.a.

Neville Brothers
Jackson 5

Tag et lyt til dem. De rykker

Mvh.
--
Morten Bock Sørensen
Århus N

Fra : Christian Pedersen

Dato : 22-12-01 16:40

> Tag et lyt til dem. De rykker

Det vil jeg gøre - mange tak til dig også