Dansgalla i norsk tv
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-12-01 21:22

POP-BRAGET FRA NORGE - får stjerne for en aften til at blegne.

Programanmeldelse:
Ja da gik starten til de 3 sidste brag af dansegalla-programmer i norsk tv
(NRK). Der deltog 2.500 gæster. Fra starten tog man gas på de tåbelige
reality-programmer og meddelte at der var skjulte kameraer i vægge og loft
og at folk kunne stemmes ud. Den næstsidste tilbageværende kunne vinde en
dans med programlederen Tore. Den sidste kunne vinde førstepræmien som var 2
danse med Tore.
Nå men norske DÆNSEBÆNDET, som jo er utroligt populære i hele
skandinavien lagde op med at mishandle et klaver og synge om rock og rul.
Derefter skulle vi også lige høre om forsangerens "boble" fra 64, som bare
kører endnu. Så var der en eller anden mindre kendt trompetist som blæste os
et stykke. Det var ikke Roland Cedermark og heller ikke nær så godt. Men
hvem kan også puste som ham.
Nå, så skulle Lillian Askeland (hvem hun så end er) på banen med et par
sentimental-ister, som Curt Hagers lagde musik til. Det var Willy Nielsons
Crayzy og Hank Williams Jambalaya. Jov jov, så kan der sandelig gang i
steal-gutaren. Uhm, det var kræs.
Så kom toppunktet. For ottende gang ved Dansegalla Nord entrede nordens
absolut populæreste gruppe. Topgruppen VIKINGERNE. De præsenterede en helt
ny single som hed "Det var sommer", og det var det jo. Den var god og kvik
og steal-guitaren fik ikke for lidt. Derefter spillede de to af deres gamle
slagere. Men da var vi vist lidt for langt tilbage. Det gav mindelser om
Vikingernes periode hvor de gjorde meget i søvndyssende og al for langsom
dansebandsmusik. SNORK. Nej lad os så lige få noget Blue Hawai.
Men lige så meget som man var ved at falde i søvn vågnene man op med et
brag. To dansende stod og tungekyssede på det kraftigste. Alle
tungebevægelser blev præsenteret i nærbillede.
Herefter fik man ydeligere et chok da den sidste af Vikingernes sange gik
i gang. Christer Sjøgren var så langt nede i bassen at man blev helt bange.
Han kunne ligesågodt have råbt BØHHHHH. Det ville have haft samme virkning.
Det var da en udmærket "Du skal danse meget" men på en skala fra 1-10 vil
jeg nu kun give den 8. Tore og An Christine blev ikke kørt hjem efter
udsendelsen af den specielle taxa-chaufør.

Hilsen Pop-eksperten

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-12-01 21:39

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c239943$0$46383$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> POP-BRAGET FRA NORGE - får stjerne for en aften til at blegne.

Vi skal da også lige have hjemmesiden til programmet. Prøv
www3.nrk.no/distrikt/troms/programmer/1153069.html

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-12-01 21:48

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c239cda$0$46365$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3c239943$0$46383$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

For at komme spørgsmål i forkøbet fra de mange som gerne vil se
programrækken kan fortælles at der også er dansegalla de næste to fredage
kl. 19.50 på NRK 1, Norge

Fra : Mogens Krage

Dato : 23-12-01 00:51

Åge Halldorsson skrev i <news:dk.kultur.musik>:

>For at komme spørgsmål i forkøbet fra de mange som gerne vil se
>programrækken kan fortælles at der også er dansegalla de næste to fredage
>kl. 19.50 på NRK 1, Norge

Uha, det var en letsindig oplysning. Nu får du diverse sagsanlæg på
halsen fra folk, der har fået deres TV ødelagt pga. nævnte programmer.
Den slags "underholdning" er hård kost at byde både billedrør og
højttalere.

--
Mogens

Fra : Troels

Dato : 22-12-01 01:03

> Crayzy og Hank Williams Jambalaya. Jov jov, så kan der sandelig gang i
> steal-gutaren. Uhm, det var kræs.

Meget har jeg troet om laller-danse-pop-bands.... men at de stjæler deres
instrumenter.......

/Troels

Fra : John K

Dato : 22-12-01 02:14

> Meget har jeg troet om laller-danse-pop-bands.... men at de stjæler deres
> instrumenter.......

LOL

Mvh

John K