hvor længe vil min PC holde uden blæsere?
Fra : dion

Dato : 21-12-01 18:06

Min gamle PentiumII 350 er blevet min foretrukne : det ser ud til at den kan
undvære blæsere i hvert fald nu om vinteren hvor der aldrig er over 20grader
i mit arbejdsrum. Sikke en fred! Jeg har købt en af de nye støjsvage Seagate
barracuda ata4 harddiske, for nu er harddisken det eneste der støjer, da
CDdrevene normalt står stille.
Kabinettet, -en miditower- står med den ene side fjernet og jeg har også
fjernet det meste af huset om strømforsyningen. Der er intet der lugter
brændt. Det som jeg kan røre med fingrene er bare lunkent.
For at spare på kalorierne har jeg fjernet alle PCIkort undtagen lydkortet.
Jeg har onboard grafik .

Jeg bruger windows2000, som har en CPU-idle feature, som gør at CPU køler
ned når den ikke har særlig meget at lave.
( med windows98 eller DOS er der fuld drøn på CPU hele tiden)

Fra : Butch

Dato : 21-12-01 22:30

> [...]
> ned når den ikke har særlig meget at lave.
> ( med windows98 eller DOS er der fuld drøn på CPU hele tiden)

Hej
Det kommer meget an på hvad du bruger maskinen til og hvor stor din
køleprofil er. Jeg har selv en maskine med et 810I mobo med alt indbygget og
en celly 500. På cpuen sidder en stor alu profil uden blæser. PSUens blæser
er temperatur styret og total lydløs. Harddisken er en ældre 5400rpm disk
som sidder i en silencedrive kasse også lydløs. I toppen af
kabinetet(desktop kabinet) sidder en 92mm blæser som køre ved 7v den blæser
ned på moboet og på den store cpu aluprofil. Min stillemaskine er 100%
stabil i alle tests jeg har smidt efter den.

Hvis jeg var dig vill jeg sætte blæseren i psuen til 7v så er den meget
lydsvag men køler stadig lidt. PSU'er kan være meget følsomme overfor høj
varme.

/Butch